שתף קטע נבחר

דריכות בפמליית נתניהו בוושינגטון: "מצפים להכרזה היסטורית"

השר יריב לוין, שנמצא עם רה"מ בארה"ב, סיפר לאולפן ynet לפני הגשת האישום על התחושות לקראת ההכרזה של טראמפ על עסקת המאה: "מעריך שנראה לא מעט דברים משמעותיים וחשובים. יש כאן הישג עצום למדיניות שמוביל נתניהו"

 

 

שעות ספורות לפני שנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמור להציג את "עסקת המאה" האמריקנית לשלום, סיפר היום (שלישי) לאולפן ynet השר יריב לוין, שנמצא עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקורו בוושינגטון, על התחושות בפמליית ראש הממשלה.

 

"הייתה פגישה מצוינת בין הנשיא טראמפ לנתניהו", סיפר לוין עוד לפני הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה, שבאה בעקבות החלטתו לוותר על בקשת החסינות מהכנסת. "יש בהחלט דריכות, ועד הרגע האחרון מטבע הדברים יש שיחות וניסיונות להשפיע עד כמה שניתן על התוכן הסופי של התוכנית. אנחנו בהחלט מצפים להכרזה שתהיה משמעותית והיסטורית. היא בוודאי לא תהיה כל מה שאנחנו רוצים, בסוף זאת תוכנית אמריקנית, אבל אני חושב שבהחלט נראה תוכנית שונה באופן מהותי ממה שראינו בעבר - וטובה יותר".

 

הבית הלבן פגישה בנימין נתניהו ו דונלנד טראמפ נשיא ארצות הברית (צילום: קובי גדעון /לע
"מצפים להכרזה משמעותית". נתניהו וטראמפ בוושינגטון (צילום: קובי גדעון /לע"מ)

 

 

 

 

יריב לוין אולפן ynet (צילום: אבי מועלם  )
"הישג עצום למדיניות נתניהו". לוין (צילום: אבי מועלם )

 

"יש כאן הישג עצום של המדיניות שמוביל רה"מ לאורך שנים ארוכות", הוסיף לוין. "הרבה מאוד דברים שעליהם אמרו כל הזמן 'אין שום סיכוי שהאמריקנים או מישהו בעולם יקבל' - הופכים למציאות לנגד עינינו. כך היה עם העברת השגרירות לירושלים, עם ההכרה בירושלים כבירת ישראל, עם ההכרה בריבונותנו על רמת הגולן, ואני מעריך שגם בתוכנית הזאת שתוצג אנחנו נראה לא מעט דברים שיהיו משמעותיים, חשובים, תואמים דברים ששאפנו אליהם שנים ארוכות".

 

- שמענו את אבו מאזן בשיחות סגורות אומר לאנשיו לא למנוע הסלמה מול צה"ל. אנחנו בדרך לאינתיפאדה נוספת?

"הפלסטינים מאז ומתמיד עשו שני דברים – סירבו לכל הצעה שניתנה להם ותמיד ניסו להשתמש בנשק הטרור על מנת לסחוט מאיתנו ויתורים וכניעות. בניגוד למה שהורגלנו בתפיסה של השמאל, לפיה ככל שניתן לפלסטינים שטחים ונעשה כלפיהם מחוות כך אולי נרגיע אותם ונרוויח איזה שקט לזמן קצר, אנחנו לא מאמינים בזה. אף אחד לא יהלך עלינו אימים ואפשר רק לקוות שהפלסטינים לא יבחרו גם הפעם בדרך שהם בחרו בה לא פעם בעבר של אלימות, שבסופו של דבר רק ממיטה עליהם אסונות נוספים".

 

- אנשי משלחתו של גנץ מעידים שהייתה פגישה מצוינת בינו לבין טראמפ. יכול להיות שניסיון הסינדול שלכם לא הצליח?

"טוב, הרי זה כל כך לא רציני. מגיע לכאן בני גנץ למספר שעות לתוכנית שרה"מ עבד עליה במשך תקופה ארוכה מאוד בצמידות לנשיא ולממשל האמריקני. למען האמת, בעת שהיה כאן הוא אפילו לא ידע את כל פרטי התוכנית והוא כבר ממהר להכריז לגביה כל מיני הכרזות".

 

"אני בוודאי שמח שהוא מגבה ומבין שהמהלכים שעשה נתניהו הם המהלכים הנכונים לישראל. אבל מי שבנה את התוכנית, מי שעבד ועשה לאורך שנים ארוכות כדי לחזק את מעמדה של מדינת ישראל ולהביא לכך שנגיע למצב שבו הנשיא האמריקני יהיה קשוב לדברים שחשובים לנו - הוא לא גנץ אלא נתניהו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
נתניהו וטראמפ בבית הלבן
צילום: רויטרס
מומלצים