שתף קטע נבחר

10 שנות מאסר לנהג שהורשע בהריגת שמונה בני משפחה בכביש 90

לורן אנקרי, שהורשע בהריגתם של בני משפחת עטר בקלות דעת ובעקיפה בדרך לא פנויה, יישלח למאסר בפועל ורישיונו נשלל למשך 22 שנים מרגע שחרורו. בית המשפט פסק כי עליו לשלם פיצויים למשפחה בסך 150 אלף שקל

 

 

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום (רביעי) 10 שנות מאסר על לורן אנקרי, שהרג את שמונת בני משפחת עטר בתאונת דרכים בכביש 90 באוקטובר 2018. אנקרי הורשע במסגרת הסדר טיעון שבמסגרתו הורשע בהריגה בקלות דעת ובעקיפה בדרך לא פנויה.

 

 לורן אנקרי ומשפחת עטר (צילום: חיים הורנשטיין )
לורן אנקרי ומשפחת עטר(צילום: חיים הורנשטיין )

בתאונת הדרכים נהרגו האב יריב (45), האם שושי (47) וששת ילדיהם: יעקב ישראל (12), עטרת (11), איילה (9), מוריה (7), ידיד (5) ואביגיל (3). מלבד המאסר בפועל, לנקרי קיבל גם 18 חודשי מאסר על תנאי, פסילת רישיון ל-22 שנים מרגע שחרורו מהכלא ופיצוי של 150 אלף שקל לקרובי המשפחה.

 

בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל את עמדת הפרקליטות וקבע כי הימצאותו של סם בגופו של הנאשם היא נסיבה לחומרה. הוא קבע עוד כי "יש מקום לצבור את העונשים בגין כל המעשים - אף שלא מדובר בצבירה מלאה".

השופט דניאל בן טולילה ציין בגזר הדין כי "תאונות אינן קורות, אלא נגרמות", וכי "לא נדרש רבות על מנת שנהיגה שגרתית תהפוך ברגע אחד של טעות בשיקול דעת לתאונה קטלנית". הוא הוסיף: "מי אשר חוטא פעם אחר פעם בעבירות מהירות ועבירות תעבורה אחרות מסכנות חיים מגדיל את ההסתברות כי הסיכון בסופם של דברים יתממש, כפי שהתרחש במקרה שלפנינו".

  

השופט דניאל בן טולילה קבע כי "הנאשם פגע פגיעה קשה בערך החיים ובתא המשפחתי. משפחה נמחתה כשיצאה לטייל. משפחה שלמה נמחקה מעל האדמה. מדובר במוות קשה ואכזרי".

 

במסגרת הטיעונים לעונש אנקרי עלה על דוכן העדים ואמר בדמעות: "אני רוצה להגיד לכולם שאני לוקח את מלוא האחריות על התאונה המקוללת הזו. אני כל כך מצטער על התאונה, על האובדן המיותר של החיים ועל היום שלקח שתי משפחות. משפחתי נהרסה והתפרקה".

 

טיעונים לעונש ללורן אנקרי בבית המשפט המחוזי באר שבע (צילום: חיים הורנשטיין)
לורן אנקרי בבית המשפט. ארכיון(צילום: חיים הורנשטיין)

שחזור התאונה בכביש 90 ()
שחזור התאונה בכביש 90

 

זירת התאונה בכביש 90 (צילום: רובי הנדל)
זירת התאונה בכביש 90(צילום: רובי הנדל)

 

הנאשם פנה לבני משפחת עטר שנכחו באולם ואמר: "אני מתנצל מעומק לבי על הכאב שנגרם למשפחה. אני מבין את כאבכם ועל שלקחתי חיים של שמונה בני אדם במו ידיי. אין עונש בעולם שישכיח לי את זה. אין מה שיחזיר אותם. אני מרגיש באבל תמידי שילווה אותי ואת משפחתי עד סוף חיינו.

 

"אני רואה רק סיוטים", הוסיף אנקרי. "אין שעה שאני לא חושב על ההרוגים ועל הסבל של המשפחה. אני מוכן לתת את החיים שלי כנגד חייהם. שום דבר לא יכול לכפר. לא הייתה לי כוונה לפגוע באף אחד. גם אני לא סולח לעצמי. אני מבקש מכם וההרוגים כל בוקר סליחה". אנקרי ביקש את רחמי בית המשפט ואמר כי הוא מבקש להעביר מסר לכל ציבור הנהגים: "אתם יכולים להחריב חיים של אחרים ושל משפחתכם. תהיו זהירים על הכביש. אל תגידו לי זה לא יקרה".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים הורנשטיין
בני משפחת עטר ולורן אנקרי
צילום: חיים הורנשטיין
מומלצים