שתף קטע נבחר

פרס לאמיץ שישחרר תנין מצמיג של אופנוע

כבר 4 שנים שבנהר באינדונזיה שוחה תנין שנתקע בצמיג אופנוע. הוא מתקשה לנשום, ושום ניסיון לשחררו לא צלח. מי יעז להתייצב מולו פנים אל פנים כדי להציל?

הרשויות באינדונזיה מציעות פרס כספי למי שיהיה אמיץ מספיק כדי להציל תנין ים מצמיג אופנוע הכרוך סביב צווארו כבר כמה שנים – ויצליח גם לשרוד את המשימה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

אינדונזיה תנין כלוא בתוך צמיג פרס לאמיץ שיחלץ (צילום: AFP)
התנין והצמיג. ארבע שנים של ניסיונות(צילום: AFP)
אינדונזיה תנין כלוא בתוך צמיג פרס לאמיץ שיחלץ (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

כדי לעמוד במשימה יצטרך אותו אדם אמיץ להתמודד פנים אל פנים עם הזוחל, שאורכו כארבעה מטרים, בעיר פּאלוּ, בירתו של מחוז מרכז סולאווסי.

 

אנשי הרשויות באזור מנסים כבר שנים למצוא דרך לשחרר את התנין, אחרי סרטון שבו הוא נראה מתקשה לנשום. הסרטון הזה עורר חשש שהצמיג הורג לאטו את התנין.

 

באינדונזיה התוודעו למצוקת-הצמיג של התנין, המשתייך לזן שנמצא בסכנת הכחדה, כבר ב-2016. פעילים מקומיים ניסו מאז למשוך אותו בעזרת פתיון-עוף כדי להסיר ממנו את הצמיג, אך ללא הועיל – הוא נמנע מלהתקרב אליהם. ככל הנראה הצמיג הגיע אל התנין מאופנוע שהושלך לנהר שבו הוא שוחה.

אינדונזיה תנין כלוא בתוך צמיג פרס לאמיץ שיחלץ (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

אינדונזיה תנין כלוא בתוך צמיג פרס לאמיץ שיחלץ (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

אחרי שלאחרונה נצפה התנין שוב כשהצמיג סביב צווארו, הנחה מושל המחוז את הרשות האמונה על שימור בעלי החיים והסביבה למצוא דרך לשים סוף לשנים של ניסיונות כושלים לסייע לו.

 

הסוכנות לא מסרה פרטים על גובה הפרס, אולם העומד בראשה, חסמוני חסמר, ציין כי את הכסף ישלם הוא עצמו. הסוכנות שלו מתמודדת עם קשיים כלכליים.

 

חסמר הדגיש כי הוא אינו קורא לחובבנים לתפוס את התנין – אלא פונה אל אנשים שיש להם ניסיון במשימות להצלת חיות פרא. "אנחנו מבקשים מהציבור הרחב שלא להתקרב לתנין ושלא לחדור לסביבת המחיה שלו", הבהיר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP
כה כסף? לא ברור. התנין באינדונזיה
צילום: AFP
מומלצים