שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

ליצמן ודרעי בנתב"ג: "כמעט בטוחים שהנגיף יגיע, מתפללים שלא"

שר הפנים ושר הבריאות סיירו בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנמל התעופה. דרעי: "לא צריך להיכנס להיסטריה, אבל זה עולם קטן והנגיף עובר מהר". ליצמן על הדרישה מישראלים שחזרו מסין להסתגר שבועיים בבתיהם: "סומכים על הציבור שרוצה לשמור על עצמו"

 

 

 

שר הפנים אריה דרעי ושר הבריאות יעקב ליצמן סיירו הערב (ראשון) בעמדות רשות האוכלוסין וההגירה בנתב"ג. לדברי דרעי, "הנגיף יצא מסין, הוא נמצא בהרבה מאוד מדינות. אנחנו לא יודעים אם הגיע לישראל, אבל צריך להתכונן לכך שהוא יגיע. לא צריך להיכנס להיסטריה, אבל זה עולם קטן והנגיף עובר מהר".

 יעקב ליצמן ואריה דרעי בהצהרה על הקורונה (צילום: שאול גולן)
"לא צריך להיכנס להיסטריה". דרעי וליצמן בסיור בנתב"ג(צילום: שאול גולן)

השר ליצמן הוסיף: "לצערנו אנחנו כמעט בטוחים שהנגיף יגיע לארץ, ואנחנו נערכים לעשות כל מה שצריך כדי לטפל בו. אנחנו מתפללים לאלוהים שהוא לא יגיע, אולי התפילות יעזרו, אבל צריך להיערך". בינתיים, מניין קורבנות הנגיף בעולם עומד על 305 - רובם בסין, למעט אחד שמת בפיליפינים.

 

נגיף הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet:

הגיע מעטלפים, עובר בצואה, והגנת המסיכה מוטלת בספק

בחזרה מסין, בלי בדיקה בנתב"ג

כך הסתננתי לאזור האסור שבו פרץ הנגיף

מצב חירום עולמי בעקבות התפרצות נגיף הקורונה

כך נראה בית החולים שסין בנתה ב-10 ימים

בהלה בנתב"ג: ישראל שלחה חזרה עשרות סינים

פרץ גזענות עולמי: "פה לא משרתים סינים"

מקרה מוות בפיליפינים – הראשון מחוץ לסין

 

בעניין הדרישה מישראלים שחזרו מסין לשהות שבועיים בהסגר בבתיהם, אמר ליצמן "נעשה כל מיני מבצעים ודברים כדי לבדוק אם הם מקיימים את ההנחיות. אני בטוח שאותו איש לא רוצה להדביק את החברים שלו. נעשה מה שמוטל עלינו, אנחנו סומכים על הציבור שרוצה לשמור על עצמו".

 יעקב ליצמן ואריה דרעי בהצהרה על הקורונה (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)

השר דרעי הוסיף כי העובדים הסינים שנמצאים בארץ יישארו בישראל עד שניתן יהיה להביא עובדים אחרים: "אנחנו מנסים לתת פתרונות להצלת חיים". הוא ציין כי המדינה תממן לתיירים הסינים שאותם רוצים להחזיר לסין טיסות, "ובטיסות האלה נחזיר ישראלים".

 

נמסר כי מטרת הסיור הייתה לבדוק מקרוב את ההיערכות לסגירת המעברים לאנשים ששהו בסין בשל הקורונה. זאת לאחר שב-12:00 נכנסו לתוקף הנחיות רשויות התעופה שאוסרות על תיירים שהיו בשבועיים האחרונים בסין להיכנס ארצה.

נוסעים חוזרים מ סין  (צילום: אלי מנדלבאום)
נוסעים חוזרים מסין בנתב"ג(צילום: אלי מנדלבאום)

בתוך כך, מודיעין טיס של רשות שדות התעופה חידד את נהלי הכניסה לשטח ישראל בעקבות התפרצות הנגיף. בהוראה חדשה, שתיכנס לתוקף מחר ב-12 בצהריים, ייאסר גם על אנשי צוות אוויר ששהו בסין ב-14 הימים האחרונים להיכנס ארצה. זאת, לצד איסור כניסתם של התיירים ששהו בסין בשבועיים האחרונים. בהוראה נכתב עוד כי חברות התעופה יחויבו להטיס בחזרה את אותם בני אדם שכניסתם תידחה ליעד שממנו הגיעו.

  

הבוקר התייחס שר הבריאות ליצמן באולפן ynet לבהלה סביב הנגיף ואמר: "אנחנו מתייחסים למשבר בשיא החומרה". ליצמן התייחס גם להיעדר הבידוק בנתב"ג, כפי שפורסם הבוקר ב"ידיעות אחרונות": "יהיה פיקוח - אבל לא בטוח שנודיע איך. על-פי חוק, אנחנו דורשים בידוד בן שבועיים. במדינות אחרות לא מאפשרים לאנשים להגיע לבתיהם. אנחנו לא בשלב הזה. אנחנו מעדיפים שיהיו בבית ושלא יבואו במגע עם אף אחד. נמצא את הדרך לבצע אכיפה".

 

 

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

מוקדם יותר כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון רב-משתתפים בנוכחות שרי ממשלה, מנכ"לי משרדים וכל גורמי המטה הרלוונטיים לדיון היערכות לאומית והתמודדות עם נגיף הקורונה. בדיון הודיע נתניהו כי יאשר את בקשתו של ליצמן להקמת מפעל חיסונים בארץ. בימים הקרובים תוגש הצעת ממשלה להתחיל בהקמת המפעל באופן מיידי.

 

נתניהו התייחס אתמול לנושא והדגיש: "אנחנו לא לוקחים סיכונים מיותרים. הנגיף נמצא כבר ב-5 יבשות וביותר מ-25 מדינות. אנו ערים לכך שלא ניתן למנוע לחלוטין את כניסת הנגיף, ולכן נערכים מראש להתמודדות עם הנגיף לאחר כניסתו הראשונה לישראל".

 

פרופ' סיגל סדצקי, ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, אמרה הבוקר לאולפן ynet: "אנחנו בשליטה. אנחנו ערוכים ומוכנים לתרחישים רבים וכמו שאתם רואים אנחנו יוצאים עם הנחיות לציבור על פי הצורך". לדבריה, "כרגע הקו החשוב שלנו הוא לנסות למנוע את הגעת המחלה לישראל. אנחנו צופים שיהיו מקרים בישראל, אך מקווים שלא. המטרה העיקרית היא לנסות להביא למצב שבו המחלה לא תתפשט בישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שאול גולן
ליצמן ודרעי בנתב"ג
צילום: שאול גולן
מומלצים