שתף קטע נבחר

בעלות של כ-419 מיליון שקל: נחנך בית המשפט החדש בבת ים

במעמד נשיאת בית המשפט העליון ושר המשפטים, נחנך בעיר המבנה החדש שיכלול 65 אולמות שיפוט ויתנשא לגובה של 12 קומות. להיכל החדש יועתקו בנוסף בית הדין האזורי לעבודה ובית המשפט לתעבורה של מחוז ת"א

 

 

 

היום (ראשון) נפתח בית המשפט החדש בבת ים, הממוקם ברחוב הרב ניסנבאום 7. בהיכל החדש ישכנו בית משפט השלום ובית המשפט לעניינים מקומיים של בת ים, וכן בתי הדין לעבודה ולתעבורה של מחוז תל אביב.

 

ההיכל מתפרש על שטח של כ-20,700 מ"ר. ולפי הנהלת בתי המשפט הוא נגיש לאנשים עם מוגבלויות ומתקדם מבחינה טכנולוגית. הוא נבנה בדגש מיוחד על שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה וחיסכון באנרגיה. יש בו 65 אולמות שיפוט ו-75 לשכות והוא מתנשא לגובה 12 קומות, מתוכן 9 מעל הקרקע. ההיכל נבנה בתקציב של 419 מיליון שקל.

אסתר חיות (צילום: מוטי קמחי)
נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות(צילום: מוטי קמחי)

אמיר אוחנה (צילום: מוטי קמחי)
שר המשפטים אמיר אוחנה קובע את המזוזה בהיכל החדש(צילום: מוטי קמחי)
 

בית הדין האזורי לעבודה וגם בית המשפט לתעבורה במחוז תל אביב יועתקו כאמור להיכל החדש מבית המשפט ברחוב שוקן, לאחר למעלה מ-20 שנה. נשיאת העליון, אסתר חיות: "אני שמחה ונרגשת ליטול חלק היום במעמד קביעת המזוזה בבית המשפט בבת ים. אנו קוצרים את פירות עמלם של קודמינו. הרעיון להקים היכל משפט מכובד בבת ים עלה כבר לפני 10 שנים".

 

שר המשפטים, אמיר אוחנה: "'יש שופטים בירושלים', טבע מורינו, ראש הממשלה מנחם בגין. האמת שיש גם שופטים מחוץ לירושלים והם נושאים ברוב הנטל ברחבי הארץ. הערכאות הנמוכות מטפלות בהיקפים הגדולים ביותר של תיקים בכל מבחן הנושאים - פלילי, תעבורה, עבודה. שם מתקיימים המפגשים בין הציבור ושופטיו. להכריע מה היא האמת והצדק, לקבוע גורלות ודיני נפשות". 

 

ראש עיריית בת ים, צביקה ברוט: "זו הפעם הראשונה שיש שופטים בהיקף כזה גם בבת ים. זו תעודת כבוד עבורינו. בית המשפט הוא אבן יסוד בדמוקרטיה שלנו, אסור לאף אחד לפגוע בו". יו"ר לשכת עורכי הדין אבי חימי: "אני רוצה לאחל לשופטים הנכבדים הצלחה רבה ועשייה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מוטי קמחי
בית המשפט החדש בבת ים
צילום: מוטי קמחי
מומלצים