שתף קטע נבחר

תיעוד: סוכלה הברחת אמצעי לחימה לקומנדו הימי של חמאס

הותר לפרסום: כוחות חיל הים רדפו והשתלטו לפני שלושה חודשים על כלי שיט שהיה בדרכו מסיני לרצועה. מחקירת שני פעילי הטרור שהיו עליו עלה כי האמל"ח יועד לשמש את הקומנדו הימי של חמאס. טרור הבלונים נמשך: הבוקר אותר בלון עם חשד למטען במטע אבוקדו סמוך לכפר עזה

 

 

סיכול ימי מתועד: היום (ג') הותר לפרסום כי לפני שלושה חודשים סיכלו כוחות זרוע הים, בשיתוף כוחות שב"כ, ניסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה מהשטח הימי בצפון חצי האי סיני. צפו בתיעוד שהפיץ צה"ל.

 

מערך השליטה הימי איתר את כלי השיט החשוד בהברחה והכווין אליו את לוחמי פלגה 916 ואת לוחמי יחידת סנפיר של חיל הים, יחידה שתפקידה הגנה על הנמלים הצבאיים והאזרחים בישראל. לאחר מרדף, נעצר כלי השיט ושני פעילי הטרור שעליו הועברו לחקירת כוחות הביטחון. מחקירתם התגלה כי אמצעי הלחימה יועדו לשמש את כוחות הקומנדו הימיים של ארגון הטרור חמאס. בצה"ל טרם מסרו אילו אמצעי לחימה נתפסו. בעבר הוברחו לצוללני הזרוע הצבאית חליפות ושעוני צלילה, שנורקלים וכדומה.

סיכול יסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה של כוחות זרוע הים בשיתוף כוחות שב
צלב על המטרה: "הבקריות זיהו את כלי השיט החשוד"(צילום: דובר צה"ל)
 

סיכול יסיון הברחת אמצעי לחימה לרצועת עזה של כוחות זרוע הים בשיתוף כוחות שב
סיכול ההברחה הימית(צילום: דובר צה"ל)

אל"מ אמיר גוטמן שיבח את פעולת בקריות השליטה הימית, "שזיהו את כלי השיט החשוד בהברחה והכווינו אליו את כלי השיט, תוך כדי הפגנת מקצועיות, חתירה למגע וקור רוח". בצה"ל ציינו כי "סיכולים מסוג זה מסייעים למניעת המשך התחמשות ארגון הטרור החמאס ברצועת עזה, ולפגיעה ישירה ביכולותיו של הקומנדו הימי של החמאס. זרוע הים פועלת לניטור פעילויות טרור והברחות ולתפיסתן בשלבים מוקדמים, למניעת התעצמותם של גורמי הטרור ברצועה דרך הים".  

 

חמאס מנסה באופן קבוע להבריח אמצעי לחימה לטובת התעצמות הזרוע הצבאית, בדגש על הקומנדו הימי, שמתאמן ונערך לעימות הבא גם בימים אלה. משימת סיכול ושיבוש ההברחות מהים מגיעה על רקע שתי מגמות: התיאום האיכותי של חיל הים עם מקביליו המצרים, לעתים "פנים מול פנים" בחופים שמול רפיח, והגדלת שטח הדיג ל-30 ק"מ, שיא שלא זכור מתקופת מימוש הסכמי אוסלו. כיום מסלול ההברחות היחיד מסיני לעזה שנמצא בשליטה צה"לית הוא דרך הים, ולכן הפעילות של פלגה 916 נגד התופעה כוללת גם מודיעין מקדים, לצד זיהוי ושליטה של כלי שיט חשודים הנעים בציר זה.

 

אתמול הבודקים הביטחוניים של רשות המעברים במשרד הביטחון וקציני מת"ק עזה סיכלו והחרימו משלוח שהכיל מאות פנסים טקטיים שיועד להיכנס לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום. הבודקים הביטחוניים איתרו את הפנסים, שהוסתרו במשלוח של כלי בית, כלי עבודה, ביגוד ופנסים - ואלו הוחרמו על ידי קצינת המת"ק במעבר כרם שלום ביחד עם אנשי רשות המעברים.

 

רמת"ק עזה, אלוף משנה איאד סרחאן, אמר כי "ארגוני הטרור ברצועה מנסים לפגוע בביטחון ישראל באופן מתמשך. במהלך שנת 2019 סיכלו קציני, חיילי ועובדי מת"ק עזה למעלה מ-1,300 חבילות דואר, שהוזמנו דרך האינטרנט והכילו ציוד צבאי דו-שימושי לרצועת עזה דרך מעבר ארז. ניסיונות אלו מסוכלים פעם אחר פעם על ידי קציני וחיילי מת״ק עזה, ואנו רואים אותם בחומרה רבה".

 

 

חשיפת הסיכול הימי פורסמה בזמן שטרור הבלונים בעזה מתגבר, ואחרי שבוע שבו כמעט מדי יום נורו רקטות ופצצות מרגמה לשטח ישראל. הבוקר אותרו בלון עם חשד למטען במטע אבוקדו סמוך לקיבוץ כפר עזה. למקום הוזעק חבלן. אתמול אותרו לפחות תשעה בלונים ביישובי עוטף עזה ובשעות הערב אף הופסקה לזמן קצר תנועת הרכבות באזור נתיבות בשל טיפול של חבלן בבלוני תבערה. מוקדם יותר נחסם לתנועה לזמן קצר כביש 6 ממחלף שורק למחלף קריית גת בשני הכיוונים בשל טיפול בבלוני תבערה.

 

ישראל העבירה מסרים ברורים ולפיהם אם המצב יימשך הוא עלול להיגרר לכדי החרפה בתקיפות ולהוביל את האזור להסלמה. חמאס מבחינתו טוען, כך מבינים בישראל, שהבנות ההסדרה אינן מיושמות בקצב שהיה רוצה, זאת לצד המתיחות שלו מול מצרים - וכל אלו יחד מציתים את השטח שוב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים