שתף קטע נבחר

ח"כית לשעבר ממפלגתו של כחלון על התכתבויות: "רכילות"

יום לאחר חשיפת ההתכתבויות בין השופטת לשעבר לשר האוצר שהיה חבר בוועדה למינוי שופטים, טענה ח"כ לשעבר מירב בן ארי: "היא כתבה והוא סירב בנימוס. זה קרה לאחר המינוי שלה, עובדה שהוא לא נחקר במשטרה"

  

 

יום לאחר שנחשפו התכתבויות בין השופטת לשעבר אתי כרייף, שהואשמה בפרשת "מין תמורת מינוי", לבין השר משה כחלון שהיה חבר בוועדה למינוי שופטים, טענה חברת הכנסת לשעבר מירב בן ארי ממפלגת "כולנו" בשיחה עם אולפן ynet: "אין שום קשר בין המינוי של השופטת לבין הידידות הזו. אז היא כתבה והוא סירב בנימוס, קורה שנשים רוצות להיפגש עם מישהו והוא מסרב". בן ארי ציינה כי האירוע התרחש לאחר שכרייף מונתה לשופטת - "לא סתם כחלון לא נחקר במשטרה".

  

המסרונים של השופטת אתי כרייף לכחלון: "אני לבד ורוצה לראותך"

השופטת אתי כרייף מחקה התכתבות עם משה כחלון במהלך החקירה

"מין תמורת מינוי": אפי נוה והשופטת אתי כרייף יואשמו בשוחד בכפוף לשימוע

 

אתי כרייף משה כחלון (צילום: רפי קוץ)
"לבד ורוצה לראותך". אתי כרייף ומשה כחלון(צילום: רפי קוץ)
 

 - ייתכן שכחלון כן פעל לטובת במינוי, דובר שמישהו אחר העלה את השם שלה ואז התברר שלא.

"הוא לא פעל למינויה. השם שלה כן עלה ולא רק זה, הוא גם אמר לה 'אנחנו צריכים הסכמה של כל חברי הוועדה', והגיעו הנתונים והיא נבחרה. הוא פגש אותה לעשר דקות, כמובן במקום ציבורי. אגב, הוא פגש עוד הרבה מועמדים לשופטות. הוא פגש אותה כמו שהוא פגש אחרים".

 

לדברי בן ארי, בניגוד לפרשת "מין תמורת מינוי" שבה הוכחו הטענות, במקרה זה לא הוכח דבר וכחלון כאמור אף לא נחקר במשטרה. "עם כל הכבוד, אני לא רואה כאן מעבר לרכילות. אני מכירה את משה כחלון הרבה שנים. הוא מקבל הודעות ומסרב בנימוס".

 

- את יודעת בוודאות שלא היה ביניהם קשר כזה לפני? הוא יודע מה זה "להרים את נטל הראיה", לא צריך להיתמם.

"אין פה תמימות, להפך. אני אומרת את זה בתור אישה פמיניסטית. אנחנו תמיד נוטים להגיד 'הבחור, הבחור', וכאן יש אישה ששלחה הודעות, שרצתה להיפגש עם שר האוצר שהוא חבר בוועדה לבחירת שופטים, שוב, שנתיים אחרי שהיא כבר שופטת, שזה לא רלוונטי למינוי, והיא מקבלת סירוב. פעם אחת הוא ענה 'אני רחוק', פעם אחרת הוא כתב 'אני לא יכול' בצורה מנומסת ואדיבה. מי שמכיר את כחלון יודע שככה הוא מתנהל. אני שואלת את עצמי - מעניין מה היה קורה אם זה היה הפוך, אם גבר היה כותב דבר כזה, מה היינו חושבים? אבל זה שזו אישה, אז בסדר".

הח"כית לשעבר בן ארי. "רכילות" ()
הח"כית לשעבר בן ארי. "רכילות"

החקירה, מחיקת ההודעות - והשחזור

החשד לקשרים בין השופטת לבין כחלון עלה בעקבות התכתבויות וואטסאפ בין השניים. בתחילת החקירה מחקה אותן השופטת, אולם במשטרה גילו את הדבר ושחזרו את ההודעות. בחקירתה סיפרה כרייף כיצד הכירה את כחלון: "במהלך הליך המועמדות פניתי ליובל צור שהיה מפקד שייטת הצוללות, שיפנה ליואב גלנט כדי שיפנה לכחלון. כחלון התקשר אליי ונפגשנו". כחלון עצמו אמר בחקירה: "נפגשנו לעשר דקות. היא הציגה את עצמה ונתתי לה את התשובה הרגילה: אם יהיה לה את הרוב של השופטים, אוכל לתמוך בה".

 

אולם, מההתכתבויות עצמן עלה שהקשר בין השופטת לכחלון חרג מכפי שתיארו בחקירה. בזמן הפגישה הקצרה בין השניים, כחלון התקשר ליו"ר לשכת עורכי הדין אפי נוה והבהיר לו שהוא תומך במינוי של כרייף וביקש מנוה לתמוך גם.

אפי נוה (צילום: שאול גולן )
"כחלון ביקש ממנו לתמוך במינוי כרייף". אפי נוה(צילום: שאול גולן )

 

 

בעת שהייתה שופטת, באפריל 2018, כתבה כרייף: "חשבתי לעצמי שאם מזדמן לך לעבור בסביבה בדרכך לחגיגות המימונה. אני לבד הערב וממש רוצה לראותך". שר האוצר טען בפני החוקרים: "כל הודעה שאני מקבל, אני עונה בנימוס כדי לא לפגוע". כעבור יומיים היא כתבה לו: "בדרך לפילאטיס בעתלית, רוצה עד מאוד להרים את נטל הראיה". כחלון השיב: "כרגע בשדרות, קצת רחוק" וצירף סמיילי.

 

בהודעה נוספת כתבה השופטת לשר: "תודה רבה על האמון שנתת בי מלכתחילה. אין סיכוי שאאכזב אותך. בכל מובן אפשרי. נשיקות. אוהבת אותך". היא הסבירה את התכתובת הזו לחוקרים: "זה אמוציונלי. 'לא אאכזב', הכוונה שתמיד אהיה שופטת טובה ומקצועית. זה שאני אדם שסגנון הכתיבה שלי הוא חם ומחבק, אולי זו הייתה הבעיה". על הודעות אחרות הסבירה כרייף כי "אין קונוטציה למשהו לא מוסרי וסקסיסטי. הראש שלכם עובד שעות נוספות".

 

אמש נמסר בתגובה מלשכתו של כחלון: "כל המידע הרלוונטי נמסר לגורמים המוסמכים". מטעמה של השופטת אתי כרייף נמסר: "כבוד השופטת כרייף פעלה לקידום מועמדות כמקובל ועל פי חוק. למעשה כחלון אין ולא הייתה כל מעורבות פלילית בפרשה. מחיקת ההתכתבויות עימו אינה מהווה עבירה כלשהי ונועדה לשמור על פרטיותו ולמנוע את רמיסתה".

 

במסגרת פרשת "מין תמורת מינוי", בדצמבר הודיעה פרקליטות מחוז מרכז על הגשת כתב אישום בכפוף לשימוע נגד ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה והשופטת אתי כרייף בעבירת שוחד. את נוה הוחלט להעמיד לדין בכפוף לשימוע בעבירות של לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים. את כרייף הוחלט להעמיד לדין בכפוף לשימוע בעבירות של מתן שוחד והשמדת ראיה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רפי קוץ
אתי כרייף ומשה כחלון
צילום: רפי קוץ
מומלצים