שתף קטע נבחר

תיעוד מהמושב: מטוס נחת על הגחון בסיביר

בואינג 737 ביצע נחיתה קשה על המסלול בצפון רוסיה, לפי חברת UTair בגלל שינוי פתאומי ברוח. איש לא נפגע. צפו בתיעוד של אחד הנוסעים

 

 

מטוס נוסעים ביצע היום (א') נחיתה קשה על המסלול בשדה תעופה באזור סיביר. הרשויות ברוסיה מסרו כי איש מ-94 הנוסעים ואנשי הצוות לא נפגע בתקרית. אחד הנוסעים תיעד את רגעי הבהלה ואת הפגיעה בקרקע, שגרמה למה שנראה כמו נזק קל בתוך המטוס. צפו בסרטון שבפתח הידיעה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ  

 

המטוס, מסוג בואינג 737 של חברת UTair, עשה את דרכו ממוסקבה ונחת בנמל התעופה בעיירה אוסינסק, שנמצאת ברפובליקת קומי בצפון רוסיה, במרחק של כ-1,500 ק"מ מהבירה. מסיבה כלשהי המטוס ביצע נחיתה על גחונו, שנראה בתמונות משם שכוב על המסלול שמכוסה חלקית בשלג.

נחיתה קשה של מטוס בואינג 737 של חברת UTair ב אוסינסק ב צפון רוסיה ()
הנוסעים לא נפצעו. הפינוי לאחר הנחיתה הקשה

נחיתה קשה של מטוס בואינג 737 של חברת UTair ב אוסינסק ב צפון רוסיה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

נחיתה קשה של מטוס בואינג 737 של חברת UTair ב אוסינסק ב צפון רוסיה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

תחילה דיווחו בתקשורת הרוסית כי ייתכן שהנחיתה הקשה אירעה בגלל תקלה בכן הנסע של המטוס, אך בחברת התעופה מסרו בהמשך כי התקרית אירעה בגלל תופעה המכונה "גזירת רוח" – שינוי פתאומי במהירות הרוח או בכיוונה. לפי החברה, הנזק לכן הנסע נגרם במהלך הנחיתה. למרות זאת, היא ציינה, הטייסים הצליחו לעצור את תנועת המטוס תוך שמירה על שלומם של הנוסעים.

 

ברשת RT ציינו כי שירותי הכיבוי הוזעקו למטוס לאחר הנחיתה, אך לא פרצה בו אש ושירותיהם לא נדרשו. לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, מכלי המטוס היו ריקים כיוון שהוא רוקן את הדלק שלו לפני הנחיתה.

 

המטוס מהתקרית הזו הוא מאותו דגם של המטוס שביום רביעי האחרון התפרק לאחר שסטה מהמסלול בנמל התעופה באיסטנבול. באותה תקרית נהרגו שלושה בני אדם, ו-179 נוספים, אחד מהם ישראלי, נפצעו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
נחיתה קשה. המטוס על המסלול
צילום: רויטרס
מומלצים