שתף קטע נבחר

 

סכנה בכביש: מטענים נופלים מכלי רכב וגורמים לתאונות

לפני כשבוע וחצי התנגש איתי מוהבן בכיור תעשייתי שנפל על כביש 531 ובנס רכבו לא התהפך. למרות עלייה במתן דו"חות לנהגי משאיות וכלי רכב כבדים, מספר התאונות הקטלניות במעורבות כלי רכב אלה נשאר זהה. צפו בדיון באולפן ynet

 

 

סכנת המטענים שנופלים בכביש    (צילום: אלי סגל)

סכנת המטענים שנופלים בכביש    (צילום: אלי סגל)

סגורסגור

שליחה לחבר

 הקלידו את הקוד המוצג
תמונה חדשה

שלח
הסרטון נשלח לחברך

סגורסגור

הטמעת הסרטון באתר שלך

 קוד להטמעה:

 

לפני כשבוע וחצי איתי מוהבן נסע בכביש 531 מכפר סבא לתל אביב בדרך למקום עבודתו, כשלפתע המכונית שלפניו סטתה לשול השמאלי והוא עצמו עלה על כיור תעשייתי בגובה 45 סנטימטרים שנפל ממשאית שנסעה בכביש. "הנהגת שהייתה מאחורי לא הספיקה לעצור ונכנסה בי. הרכב הלך טוטאל לוס", סיפר. סיפורו של מוהבן אינו נדיר, ולמרות עלייה במתן דוחו"ת על בטיחות לנהגי רכבי משא כבדים, מספר התאונות הקטלניות במעורבות רכבים כאלה נשאר כמעט זהה. הבוקר (יום ב') באולפן ynet התייחס לנושא רב פקד אדי ישראל, מפקד משטרת התנועה בדרום.

 

 

המשאית עם הכיור התעשייתי (צילום: אור ירוק)
המשאית ממנה נפל הכיור התעשייתי(צילום: אור ירוק)

לדברי מוהבן, יום לאחר התאונה הוא הגיע לתחנת המשטרה בכפר סבא כדי להגיש תלונה, אך שם נאמר לו שלא תמיד המשטרה פותחת בחקירה במקרים אלו. רק לאחר פניית ynet למשטרת מרחב שרון הוא זומן לתת עדות. "זה יכל להיגמר אחרת. אם הרכב שלי היה קל יותר הוא היה מתהפך והייתי יכול להפצע קשה או להיהרג. זה נס", אמר ל-ynet.

 

בדו"ח מבקר המדינה שפורסם בנובמבר 2016 הפציר המבקר להקים יחידה לאכיפת כלי רכב כבדים לנוכח העלייה במעורבותם ובחלקם היחסי הגדול של נהגי משאיות ואוטובוסים בתאונות הדרכים. שנה לאחר מכן אכן הקימה משטרת התנועה יחידה כזו, אך הנתונים מראים שאף על פי שמשטרת התנועה מחלקת יותר דו"חות לכלי רכב כבדים, אין שינוי משמעותי במספר התאונות הקטלניות שבהן הם מעורבים.

רכב כבד מוביל משא (צילום: אור ירוק)
דוגמה להובלה מסוכנת של מקרר(צילום: אור ירוק)

 

כך, בשנת 2019 נרשמה עלייה של 17% במתן דו"חות התנועה בגין הובלת מטענים לעומת שנת 2018 וחולקו 10,708 דו"חות. באותה שנה חלה אף עלייה במתן דו"חות התנועה בגין תקינות ובטיחות כלי רכב כבדים מ-72 אלף דו"חות בשנת 2018 ל-73 אלף דו"חות בשנת 2019. אך כאמור, חרף העלייה במתן הדו"חות, מספר התאונות הקטלניות שבהן היו מעורבים כלי רכב כבדים - נותר ללא שינוי משמעותי. לנוכח נתונים אלו נשאלת השאלה האם המשטרה בחרה בדרך הפעולה הנכונה לצמצום תאונות כלי רכב כבד ולמיגור תופעת התנתקות מטעני משאיות על הכבישים.

 

  ()

"אנחנו בדרך להשגת היעד", אמר רב פקד אדי ישראל, מפקד משטרת התנועה בדרום באולפן ynet. "אני מזכיר שב-2018 הוקמה יחידת רכב כבד, נכנס ראש האגף אבי אדרי ואמר שזו מכת מדינה. עדיין אין הרתעה, הוא הגדיל את היחידה והיא יחידה מחוזית. היום יש לנו יחידה שמתעסקת אך ורק בשינוע מטענים ורכבים כבדים. אנחנו אוכפים ונמצאים שם כל הזמן, אנחנו שמים בראש סדר העדיפויות שלנו לעבוד כנגד אותם אנשים שמובילים מטען שלא כדין".

 

סמנכ"ל עמותת אור ירוק, עוז דרור הגיב לדברים: "שוטר תנועה לא יודע אם המטען קשור טוב או לא טוב. אנשים לא מודעים לחוק. המטרה היא לא לייצר דו"חות אלא התרעה, צריך לחזק את המשטרה, להוסיף ניידות שוטרים ולחזק את היחידות. לדבר עם הנהגים, עם קציני בטיחות, כל התחום חייב לעבור הסדרה, זה גובה חיים ואסור להקל ראש".

 

דרור גם מפנה אצבע מאשימה למשרד התחבורה: "משרד התחבורה כשל בהסדרה של התחום הכבד. הנהגים לא יודעים מה מותר ואסור, הם לא עוברים הדרכות, אין להם את הידע. אתה יכול לקנות גגון ולהתקין אותו, אם התקנת - טוב, אם לא התקנת - לא יאכפו את זה".

 

ממשטרת מרחב השרון נמסר במענה לטענותיו של איתי מוהבן כי נסיבות האירוע נבדקות.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אור ירוק
מטענים נופלים ממשאיות
צילום: אור ירוק
מומלצים