שתף קטע נבחר

לאחר לחץ מימין: בנט הורה לשחרר צעיר ששב"כ עצר

אחרי שחתם אתמול על צו מעצר מנהלי לבקשת שב"כ נגד אליה בן דוד, בן 19 מצפון הארץ, הורה שר הביטחון על שחרורו של הצעיר, וצמצם את הצו נגדו כך שרק תוגבל כניסתו ליהודה ושומרון. סמוטריץ': "צעד אמיץ". בן גביר: "מזל שיש בחירות"

שר הביטחון נפתלי בנט הורה היום (שלישי) על שחרורו של אליה בן דוד, בן 19 מנוף הגליל, שנגדו הוצא אתמול צו מעצר מנהלי לבקשת שב"כ, עליו היה חתום בנט בעצמו.

 

הצעיר ששוחרר ממעצר (צילום: חיים צח, לע
הצעיר ששוחרר ממעצר(צילום: חיים צח, לע"מ )

הצו נגד בן דוד ניתן אתמול דקות לאחר שבית המשפט המחוזי מרכז הורה על שחרורו ממעצר ללא תנאים מגבילים. החשד המיוחס לצעיר אסור בפרסום, אך מדובר על אירוע שהתרחש לפני כמה חודשים.

 

ממשרד הביטחון נמסר היום כי "לאחר שנודעו אמש פרטי החלטת בית המשפט, הורה שר הביטחון, נפתלי בנט, על פתיחה לעיון מחדש של המעצר המינהלי של אליה בן דוד. בתום בדיקה יסודית, יצומצם הצו כנגד בן דוד לצו הגבלת כניסה ליהודה ושומרון בלבד שייחתם על ידי אלוף פיקוד המרכז, בתוספת פיקוח מינהלי נוסף. בבחינת מכלול השיקולים, ובהם העבר של העציר, עלה כי ניתן לנקוט בכלי אכיפה מינהלי שונה ומצומצם. אופן המשך הטיפול ייבחן בהמשך על בסיס הנתונים והעובדות שיובאו בפני שר הביטחון".

 

טקס אסון המסוקים בהשתתפות ראובן ריבלין, נפתלי בנט ואביב כוכבי  (צילום: אפי שריר)
נפתלי בנט(צילום: אפי שריר)

בן דוד נעצר ביום ראשון שעבר על ידי שב"כ והוצא נגדו צו חריג האוסר עליו לפגוש עורך דין. אתמול, לאחר שהחקירה לא הובילה לממצאים, הורה השופט עידו דוריאן-גמליאל על שחרורו. כאמור, דקות לאחר שחרורו הגיעו אנשי שב"כ ולקחו אותו למעצר מנהלי "מטעמי ביטחון המדינה" למשך חודש ימים.

 

השר בצלאל סמוטריץ' בירך על החלטת בנט: "‏ביטול המעצר המנהלי שעשה היום השר בנט הוא צעד אמיץ שדרש עמידה נחושה מול המערכת כולה. לראשונה שר ביטחון שאינו חותמת גומי לדרישות המחלקה היהודית השב"כ. לראשונה שר ביטחון שאומר למערכת 'עד כאן'. אני מכיר מקרוב את המאמצים הכבירים שבנט השקיע בכך ביממה האחרונה והוא ראוי לכל הערכה על כך".

 

ביטול מעצר מנהלי של פעיל הימין אליה בן דוד על ידי שר הביטחון נפתלי בנט ()
הצו לביטול המעצר המנהלי

עו"ד עדי קידר מארגון חוננו המייצג את בן דוד מסר כי "שירות בתי הסוהר מסרב לשחרר אותו כבר יותר משעתיים, וזאת למרות שאין כל סמכות להחזיקו במעצר לאחר ששר הביטחון חתם על צו המורה על שחרורו". לטענתו, בשב"ס אמרו כי שחרורו מתעכב בגלל  שהם ממתינים לצו הגבלה מנהלי מאלוף הפיקוד.

 

אתמול תקף יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר את בנט לאחר שהוציא את צו המעצר: "רק לפני כמה שבועות הודיע בנט כי בכוונתו להוציא צווים מנהליים נגד פעילי שמאל שפוגעים בחיילי צה"ל, אך במקום זאת הוא בוחר להמשיך לקרוץ לכחול לבן ולשמאל ולהוציא צו מעצר מנהלי נגד צעיר יהודי על לא עוול בכפו".

 

היום נמסר מעוצמה יהודית: "אנו שמחים על כך שבנט נכנע ושינה את הצו המנהלי, אך יחד עם זאת, מדובר במעט מדי כי עדיין קיימות הגבלות מנהליות. למזלו של הנער יש בחירות. השאלה היא, כמה נערים מהימין יזרוק בנט לכלא בלי משפט אחרי הבחירות? להם המזל כבר לא יאיר פנים, והם ישבו חודשים רבים בלי משפט ובלי אפשרות להוכיח את חפותם".

 

בתוך כך, ביישוב גוש חלב (ג'יש) שמצפון לצפת נוקבו לפנות בוקר צמיגי עשרות מכוניות, באירוע שחשוד כפשע שנאה. על שני מבנים רוססו כתובות נאצה "יהודים להתעורר" ו"להפסיק להתבולל". כוחות שוטרים גדולים הגיעו לכפר ופתחו בחקירה. טרם נעצרו חשודים.

  

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בתגובה לאירוע: "אני מגנה בתוקף את כתובות הנאצה והשחתת הרכוש בכפר ג'ש הלילה. אנחנו נמצא את מפרי החוק ונמצה עימם את הדין. איננו מוכנים לקבל התקפות כלשהן על אזרחינו".

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חיים צח, לע"מ
הצעיר שנגדו הוצא צו מנהלי. אליה בן דוד
צילום: חיים צח, לע"מ
מומלצים