שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

משרד החוץ לרשויות ביפן: הורידו את הישראלים מספינת הקורונה

15 הישראלים בספינת התענוגות שמול חופי יפן נצורים כבר שבוע בחדריהם, מספר הנדבקים בנגיף זינק ל-174. משרד החוץ ביקש מהיפנים להוריד את הישראלים מהספינה ולבדוק אפשרויות בידוד אחרות, ובוחן כיצד לסייע להם לשוב ארצה, עם סיום תקופת הבידוד

 

 

 

הם נצורים כבר שבוע בלב ים, ולאחר תחינות מצד בני משפחותיהם פנה היום (ד') משרד החוץ לרשויות ביפן וביקש להוריד מ"ספינת הקורונה" את 15 הישראלים שנמצאים עליה. ביממה האחרונה נדבקו בנגיף הקורונה עוד 39 נוסעים בספינת התענוגות "דיאמונד פרינסס" שעוגנת בנמל יוקוהמה שביפן, ובסך הכול עד כה נדבקו בנגיף 174 איש.

 

בפנייתו לרשויות ביפן ביקש משרד החוץ להוריד את האזרחים הישראלים מהאונייה לבדוק אפשרויות בידוד אחרות. ממשרד החוץ נמסר כי הם נמצאים בקשר יומיומי עם הרשויות ביפן בעניין האזרחים הישראלים שנמצאים על האונייה ושגרירות ישראל ביפן דואגת להבטיח שהאזרחים הישראלים מקבלים מענה לצרכיהם, לרבות אספקה שוטפת של תרופות ואוכל כשר.

ספינה נסיכת היהלום נוסעים בידוד יפן נגיף קורונה (צילום: AFP)
ספינת "דיאמונד פרינסס"(צילום: AFP)

ספינה נסיכת היהלום נוסעים בידוד יפן נגיף קורונה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

במשרד החוץ אמרו כי הרשויות היפניות מסייעות בכל מה שנדרש, וציינו כי הועברו לישראלים חבילות של אספקה מהארץ. כמו כן בוחנים במשרד החוץ כיצד לסייע לאזרחים לשוב ארצה עם סיום תקופת הבידוד, לרבות הסדרת מכתב מהרשויות ביפן שמאשר את סיום תקופת הבידוד, כך שיתאפשר לאזרחים לטוס בחזרה לארץ.

 

פניית משרד החוץ באה בעקבות מחאתם של בני משפחות הנוסעים הישראלים, שדורשים לשחררם מהבידוד על הספינה. בני המשפחות פרסמו אתמול מכתב שבו כתבו: "אנחנו לא מוכנים להיות חלק מהניסוי הזה".

 

סמדר ביטון, שקרוביה נמצאים על הספינה וחתומה על המכתב אמרה היום בריאיון לאולפן ynet: "הציפייה שמישהו ידאג למשפחה הזאת ויביאו אותם לארץ". ביטון הוסיפה: "האונייה הפכה למדגרה והם לא באמת מוגנים שם. צריך להוציא אותם לבידוד אמיתי בארץ. ניקול בן דוד שנמצאת בהסגר בספינה סיפרה: "אנחנו במורל, נקרא לזה עדיין חיובי, חושבים אופטימי אבל שאלות מתחילות לצוף וחששות מתחילים לנקר. הפחד הוא להידבק".

 

היום גם שוחחו שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ"ל משרדו משה בר סימן טוב עם ישראלים השוהים בספינה. השר ליצמן אף מסר להם את מספר הטלפון של עוזרו האישי. השר ליצמן אמר לישראלים כי העם בישראל דואג לשלומם ומחכה לחזרתם בשלום. מנכ"ל המשרד הוסיף בשיחתו לישראלים על הספינה כי עליהם להישמע להוראות אנשי המקצוע ולהקפיד על הגיינה כדי למנוע הידבקות אפשרית.

 

באונייה "נסיכת היהלום" הנמצאת בסגר בנמל יוקוהאמה ביפן ועליה 3,700 נוסעים ואנשי צוות, בהם 15 נוסעים ישראלים, אובחנו אתמול עוד 39 נדבקים בנגיף, ובכך הגיע מספר הנדבקים שזוהו עד כה על האונייה ל-175. ככל הידוע, שום ישראלי שנמצא עליה לא נדבק.

ספינה נסיכת היהלום נוסעים בידוד יפן נגיף קורונה (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)
 

 

 

בישראל בינתיים יש מי ששולחים מסר מחבק לעם בסין. בסרטון שפורסם היום שולחים ילדים מישראל את אהבתם ותמיכתם לעם הסיני. היוזמים - "מרכז ג'יאנגסו בישראל", בסיוע משרד החוץ. "הקשר בין מדינת ישראל לסין הוא נצחי", אמר המנכ"ל אילן מיימון. "ילדי ישראל מייצגים את ההווה והעתיד של מדינתו ובכך מעבירים מסר ברור לאומה הסינית המופלאה לגבי עוצמת הקשר בין המדינות".

 

לפנות בוקר הודיעו הרשויות בסין כי מספר הנדבקים ביממה האחרונה היה הנמוך ביותר מאז 30 בינואר - 2,015 בני אדם. 97 בני אדם נוספו למניין המתים מהנגיף. בכך הגיע מספר הנדבקים הכללי בסין ל-44,653 ומספר המתים ל-1,113. זה היום השני ברציפות שבו נרשמה ירידה במספר הנדבקים.

 

אתמול הכריז ארגון הבריאות העולמי על השם הרשמי שנבחר לנגיף הקורונה מסין – COVID-19. האותיות CO מסמנות "קורונה"; VI מסמנות "וירוס"; D מסמנת desease (מחלה); והמספר 19 מסמן את שנת 2019, השנה שממש בסופה אובחנו הנדבקים הראשונים בנגיף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים