שתף קטע נבחר

אסיר קילל מנהל אגף בכלא, הואשם באיומים – וזוכה

מנהל האגף טען כי "הושפל" נוכח דברי האסיר, אולם השופט ציין כי מדובר בהגזמה: "הוא לא עובד בספריה". עדויות מנהל האגף והסוהר נדחו, והשופט קבע כי עדות האסיר אינה מופרכת: "הודה שאינו טלית שכולה תכלת". האסיר נכבל בניגוד לנוהלים, הממצאים יועברו לבדיקת שב"ס

בית משפט השלום בחיפה זיכה ביום חמישי האחרון אסיר שהואשם באיומים כלפי מנהל אגף בבית הסוהר "כרמל". בכתב האישום נגד האסיר נטען כי הוא השתולל ואיים על מנהל האגף במילים בוטות בעת שנדרש לעמוד לביקורת, אולם השופט קבע כי גרסאות מנהל האגף והסוהר שנכח במקום אינן ברורות מספיק. על טענות מנהל האגף כי "הושפל" ואף "שותק" נוכח לשונו הבוטה של האסיר אמר השופט כי בית הסוהר אינו ספריה, וכי מדובר בהגזמה.

אילוס אילוסטרציה אסיר סוהר בית סוהר כלא (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

בעקבות האירוע שבמסגרתו השתולל האסיר הוא נכבל למשך קרוב ל-30 שעות. האסיר טען כי לא איים על הסוהר ועל מנהל האגף, אך אישר כי אכן קילל. לטענתו, הסוהרים נקטו נגדו ענישה בלתי-מקובלת. השופט זיו אראלי קבע כי עדות מנהל האגף לא הייתה מדויקת. "למרבה הצער, נראה כי עדותו לוקה באי דיוקים בנקודות מהותיות, עד כי קיים קושי לקבוע על סמך עדותו ממצא ברמת הוודאות הנדרשת במשפט פלילי", הוא אמר.

 

גם בעדותו של הסוהר מצא השופט אי דיוקים, בין השאר בין הגרסה בדו"ח הפעולה שמילא ביום האירוע, לבין דבריו בבית המשפט. כאשר הסתבך הסוהר בעדותו התערב התובע ואמר לו : "אם אתה לא זוכר, תגיד לא זוכר". בעקבות הנחיה פסולה זו, כתב השופט בהכרעת הדין כי "התעטף העד בטענת היעדר זיכרון, וטען כי אינו זוכר את האיומים והקללות שנשמעו בתא". בעניין החוקר המשטרתי, קבע השופט כי החקירה בוצעה "כדי לצאת ידי חובה".

 

עם זאת, דווקא דברי הנאשם היו בעיני השופט אריאלי מדויקים יותר. הוא ציין כי הנאשם העיד ש"אינו טלית שכולה תכלת", ואינו "אסיר למופת" וכי הוא מנבל את פיו לעתים קרובות. עם זאת, לדברי השופט, "עדותו של הנאשם אינה מופרכת וחלקים חשובים בעדותו אושרו בראיות אחרות אשר הובאו בפני".

עו
עו"ד יוסף רז

אם לא די בכל אלה, בהמשך גם סנט השופט אריאלי במנהל האגף, שטען כי דברי הנאשם "שיתקו אותו – מעוצמת עוגמת הנפש וההשפלה". לדברי השופט, "בכל הכבוד, העד אינו עובד בספריה, לא בבית כנסת ולא באקדמיה ללשון... טענה אשר נשמעת מפי מנהל אגף בבית סוהר, אשר עובד קרוב ל-20 שנה בין מסדרונות בתי הכלא, כי מעולם לא שמע אמירות כה קשות - נשמעת, על פניו, כגוזמה".

 

במהלך המשפט התברר כי הנאשם היה כבול למיטת הכבילה במשך קרוב ל-30 שעות. מדובר בחריגה מנוהלי שב"ס, והשופט הורה להעביר את הכרעת הדין ליועץ המשפטית של הארגון, כדי לבדוק אם יש מקום לפתוח בבדיקה בדבר התנהלות הסוהרים.

 

סנגורו של האסיר, עו"ד יוסף רז מהסנגוריה הציבורית, אמר בעקבות ההחלטה: "בית המשפט קיבל את טענותינו וביקר בחריפות את התנהלות הסוהרים באירוע, וקבע כי פעלו בניגוד לחוק. בנוסף נקבע כי לא ניתן לתת אמון בעדותם. אנו מקווים ששירות בתי הסוהר והמשטרה ילמדו את ההחלטה כדי למנוע מקרים דומים בעתיד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים