שתף קטע נבחר

בגלל הקורונה - "מנו ספנות" מבטלת הפלגות: "רגישות ציבורית"

חודשיים לפני חג הפסח וחול המועד, התבשרו לקוחות שהזמינו מקומות בהפלגות של חברת הספנות הישראלית על ביטול השיט. אחת הרוכשות סיפרה ל-ynet על האכזבה: "התקשרו וטענו שמבטלים כי לא נרשמו מספיק אנשים". "מנו ספנות": "הוחלט לדחות בכמה שבועות את פתיחת העונה"

מנו ספנות  (צילום: ג'ורג' גינסברג)
מנו ספנות. ארכיון(צילום: ג'ורג' גינסברג)

פרסום ראשון: בחברת הספנות הישראלית "מנו" החלו לבטל הפלגות שתוכננו לראשית עונת הקרוזים - בהן אף כאלו שתוכננו למועדים תיירותיים מבוקשים במיוחד, בחג הפסח ובחול המועד. ל-ynet נודע כי הביטולים הם בעקבות בהלת נגיף הקורונה ברחבי העולם. עוד נודע, כי ב"מנו ספנות" ביטלו מיוזמתם הפלגות - גם כאלה שלא אמורות להתקיים באזורי סיכון להדבקה בנגיף - כגון קפריסין ויוון.

 

ביטולים בכל העולם: האם "ספינת הקורונה" תטביע את ענף הקרוזים?

 

היום (יום ב') התבשרו רוכשי הכרטיסים שתכננו לבלות את החג בשיט מפנק בים התיכון הודעות טלפוניות מטעם החברה, שבהן נאמר להם כי ההפלגה המתוכננת מבוטלת. כששאלו כמה מהלקוחות האם סיבת הביטול נעוצה בהתפשטות הקורונה - נאמר להם, לדבריהם, כי "אין ביקוש מספק" להפלגה ולכן הם נאלצים לבטלה. יצוין כי מדובר בכחודשיים לפני שההפלגות אמורות לצאת לדרכן.

 

כך למשל, ע', שתכננה לשוט עם בעלה לשיט בחג, סיפרה ל-ynet: "התקשרו אליי ואמרו שמבטלים את ההפלגה בגלל שלא נרשמו מספיק אנשים. אמרו שאם אני מעוניינת - אפשר לדחות את השיט לתאריך מאוחר יותר או לקבל החזר כספי. שאלתי אותם אם זה קשור לנגיף הקורונה. הם ענו שלא".

 

עוד הוסיפה ע' כי תכננה זמן רב לצאת להפלגה המדוברת: "אני ובעלי כל שנה עושים את החג עם הילדים והנכדים, והפעם החלטנו שניקח איזו חופשה בשביל עצמנו. זה לא משהו שאנחנו נוהגים לעשות. חיכינו לזה מאוד וזה לא מתאפשר לנו בתאריכים מאוחרים יותר, כמו שהציעו לנו בחברה. מאוד התאכזבנו".

 

 
ספינה ספינת נסיכת היהלום בידוד יפן נגיף הקורונה קורונה (צילום: רויטרס)
"ספינת הקורונה" ביפן(צילום: רויטרס)

ספינה ספינת נסיכת היהלום בידוד יפן נגיף הקורונה קורונה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

גם רבקה, שתכננה להפליג עם "מנו ספנות" בחול המועד, קיבלה הודעה דומה: "התקשרו להודיע לי שמבטלים את השיט. שאלתי אותם מה הסיבה והאם זה קשור לקורונה וכל מה שקורה עם הספינה ביפן. הם אמרו שלא ושפשוט אין מספיק הזמנות לשיט הזה. איך אין מספיק הזמנות אם נותרו עוד חודשיים?".

 

רבקה, כמו ע', סיפרה כי התאכזבה לשמע הבשורה: "ביקשתי לקבל פיצוי. איך זה ייתכן שהכסף שלי נמצא אצלם שלושה חודשים ועכשיו הם מודיעים לי על ביטול בלי שום הטבות? הם אמרו שאין פיצוי ואני יכולה פשוט לקבל את הכסף חזרה. בסוף החלטתי לדחות בשבועיים את השיט כמו שהם הציעו ולא לנסוע במועד שתכננתי".

 

אורי מורד, נוסע אחר שהתבשר גם הוא על ביטול ההפלגה בשל "חוסר ביקוש", הוסיף: "במועד ההזמנה הודיעה החברה כי 'נותרו חדרים בודדים'. זה היה בחודש ינואר. כלומר, על-פי דברי החברה - מרבית המקומות בהפלגה הוזמנו, ואילו בשלב זה הם טוענים שלא היו מספיק הזמנות ולכן ההזמנה בוטלה. זה נשמע כמו שקר מוחלט. אנחנו זועמים".

 

מ"מנו ספנות" נמסר בתגובה: "מאחר שעונת ההפלגות טרם החלה ולאור הרגישות הציבורית, הוחלט לדחות במספר שבועות את פתיחת העונה. החברה תאפשר ללקוחותיה להעביר את הזמנתם להפלגות במועד אחר או לקבל החזר מלא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: ג'ורג' גינסברג
ארכיון
צילום: ג'ורג' גינסברג
מומלצים