שתף קטע נבחר

בגלל המשבר הפוליטי: מרכזי שיקום ותוכניות רווחה בי-ם הוקפאו

עשרות פרויקטים בירושלים, בהם מרכזי למידה ונוער, לא תוקצבו בגלל שתקציב המדינה - ונמצאים בסכנת סגירה. התושבים: "לא מבינים איך מאפשרים פגיעה באוכלוסיות החלשות ביותר". העירייה: "נשמח אם גורם ממשלתי יודיע על המשך תקצוב הפעילות"

תקציב המדינה לשנת 2020 טרם אושר בשל המשבר הפוליטי המתמשך, והדבר גורם להקפאת תכניות עבודה. עשרות תכניות רווחה ושיקום שכונות, בהם משתתפים כארבעת אלפים ילדים ובני נוער נמצאות בסכנת סגירה בירושלים והעובדים - בסכנת פיטורים.

 

בשבוע שעבר הודיעה עיריית ירושלים למנהלים הקהילתיים כי מכיוון שמשרד החינוך לא הוציא קול קורא עבור תכניות רווחה חינוכית ושיקום שכונות, יש להפסיק מיידית את כל הפעילויות. בין הפרויקטים שייפגעו: מרכזי למידה, מרכזי נוער, מועדוניות אחה"צ, הוראה מתקנת, הנחיית הורים ועוד.

 

מרכזי למידה ונוער ייסגרו. ארכיון ()
מרכזי למידה ונוער ייסגרו. ארכיון
 

לדברי ד"ר נתנאל פישר, יו"ר מינהל קהילתי גנים, הכולל את שכונות קרית מנחם וגבעת משואה, מדובר על פגיעה בלמעלה מ-4,000 ילדים ובני נוער בסיכון, מהמשפחות המוחלשות ביותר. אתמול (שלישי) פנו ראשי מנהלים קהילתיים למשרד החינוך בדרישה למצוא פיתרון תקציבי שימנע את הפגיעה בתושבים ואת פיטורי העובדים.

 

"אנחנו לא מצליחים להבין כיצד משרד החינוך מאפשר לפגוע באוכלוסייה החלשה ביותר בירושלים. לא מדובר על סכומים גבוהים. הפעילויות הללו הן קריטיות לחוסן הקהילתי שלנו ולכן אנו דורשים את התערבות ראשי משרד החינוך בדחיפות על מנת לפתור את הבעיה באופן מיידי", אומר פישר.

 

רעות, שבתה לוקחת חלק במרכז הלמידה בקריית מנחם, סיפרה: "רשמתי את הילדה שלי למרכז הלמידה על מנת שתקבל את המענה מבחינת הלימודים, זה מקום מדהים. היא מגיעה פעמיים בשבוע ואני יודעת שבימים האלו היא עושה שיעורי בית, עבודות, וחוזרת על החומר שנלמד בבית הספר. במרכז הלמידה נותנים מענה לכל ילד. ראיתי שיפור בלימודיה, זה ממש עצוב שהמסגרת הזו תיסגר".

 

מעיריית ירושלים נמסר: "מדובר בפרויקט הממומן על ידי משרד האוצר והשנה הודיע המשרד כי לא יתוקצב. בתוך כך, העירייה לא קיבלה הודעה משום גורם ממשלתי מוסמך כי בעתיד הפעילות תתוקצב, ולכן נאלצה להודיע על הפסקת הפעילות. העירייה תשמח אם גורם ממשלתי מוסמך יודיע על המשך תקצוב הפעילות".

 

ממשרד החינוך נמסר בתגובה: "התכנית תתוקצב כבשגרה, מיד עם קבלת אישור תקציבי מהאוצר".

 

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים