שתף קטע נבחר

קסדת הטייס ההרוג הועברה לאלמנה ולבת שלא זכה להכיר

חיל האוויר העביר למשפחתו של רס"ן דני גורי ז"ל את הקסדה שחבש בעת שנהרג לפני 35 שנים. לבקשת אשתו ובתו, הקסדה תועבר לטייסת בבסיס רמון - ממנה יצא גורי לטיסתו האחרונה

 

 

"קסדתו של חלל צה"ל רב-סרן דניאל (דני) גורי ז"ל נמסרה היום לאלמנתו אופירה גורי ולבתו, שלא זכה להכיר, דנה", הודיע הערב (ד') דובר צה"ל. הקסדה נמצאה בשבת האחרונה על ידי חברי ילדות שטיילו באזור נחל פארן, 35 שנים אחרי שמטוסו של גורי התרסק בטיסת אימונים - והוא נהרג.

  

אחרי 35 שנה: אותרה קסדת הטייס שנהרג בהתרסקות

 

משפחתו של גורי הגיעה היום לטייסת 140 בבסיס נבטים, שבה שירת גורי, וביקרה בחדר ההנצחה במקום. בתום הסיור אופירה ודנה קיבלו לידיהן את הקסדה מאת מפקד הבסיס תת-אלוף עומר טישלר, מפקד הטייסת סגן-אלוף ט' וחוקר התאונות רב-סרן א', שלקח חלק בצוות שפעל לאיתורה.

 

על-פי בקשתן, הקסדה תועבר למשמורת בטייסת 119 בבסיס רמון - המקום שבו שכנה טייסת 140 ואשר ממנה יצא גורי אל טיסתו האחרונה. "צה"ל מחויב להשיב לבני המשפחות כל פיסת זיכרון של יקיריהם, אשר הקריבו את חייהם ונפלו בעת שירותם הצבאי", נאמר בהודעת הצבא.

מסירת הקסדה של רס
משפחתו של רס"ן גורי ז"ל בביקור בטייסת(צילום: דובר צה"ל)

מסירת הקסדה של רס
(צילום: דובר צה"ל)

מסירת הקסדה של רס
(צילום: דובר צה"ל)
 
מסירת הקסדה של רס
(צילום: דובר צה"ל)

מסירת הקסדה של רס
(צילום: דובר צה"ל)
 

הקסדה של רס"ן גורי נמצאה כאמור בשבת האחרונה באזור נחל פארן על ידי מטיילים במקום. "היא הייתה כל כך ישנה ולא חשבנו שהיא שווה משהו", אמר ל-ynet מוצא הקסדה. "כשהבנו למי זה שייך, קיבלנו צמרמורת". בחלקה הפנימי של הקסדה הופיע שם המשפחה של גורי לצד הכיתוב ט.140 המסמן את טייסת "נשר הזהב". יחד עם גורי נהרג חניך הטיס סגן אילן רוזנטל ז"ל, שישב לצידו במטוס ה"סקייהוק" שהתרסק.

 

מציאת קסדת הטייס של רב-סרן דניאל (דני) גורי ז
הקסדה שנמצאה באזור נחל פארן(צילום: דובר צה"ל)

דניאל גורי ()
רס"ן דניאל (דני) גורי ז"ל

גורי התגייס לחיל האוויר בשנת 1969 וסיים את בהצלחה את קורס הטיס במגמת קרב. במהלך מלחמת יום הכיפורים הוא השתתף בקרבות אוויר במטוס "פנטום" ובהפצצות של מטרות אויב. בתום המלחמה, כשעמד להמריא למשימה חדשה, אירעה תקלה במטוסו - וגורי נפגע ואושפז. ב-1974, אחרי שנה כמדריך טייסי קרב, הוא השתחרר מצה"ל.

 

לאחר נישואיו, המשיך גורי להגיע לטייסת ואף השתתף במבצע שלום הגליל. ב-1983 הוא חזר לשירות בחיל האוויר כמפקד קורס האימון המבצעי של טייסי הקרב בחיל.

 

ב-27 במאי 1984 יצא גורי יחד עם חניכו, סגן אילן רוזנטל בן ה-21, לטיסת אימונים שגרתית במטוס "עיט" דו-מושבי (סקייהוק) בשמי הנגב במסגרת טייסת 140 ("נשר הזהב") שישבה בבסיס רמון. תוך כדי טיסה, החלה במטוס נזילת דלק משמעותית שגרמה להתלקחות אש. גורי הספיק להודיע ליחידת הבקרה האווירית של חיל האוויר על נטישה, אולם בעקבות תקלה במערכת ההפלטה, השניים לא הצליחו לנטוש. המטוס הבוער התרסק על הקרקע והשניים נהרגו במקום. 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דובר צה"ל
משפחתו של גורי מקבלת את הקסדה
צילום: דובר צה"ל
מומלצים