שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

חשש שדרום קוריאה מאבדת שליטה בנגיף

אם עד כה מקור הדאגה המרכזי מחוץ לסין היה "ספינת הקורונה" ביפן, כעת גובר החשש שדרום קוריאה הבאה בתור. בדגו, העיר הרביעית בגודלה במדינה, עם 2.5 מיליון תושבים, התפשט הנגיף בקהילה נוצרית. המקור – מתפללת שבאה לטקסים אף שהיו לה תסמינים: "חשבה שזה צינון קל". ראש העיר הכריז עוצר: "אל תצאו מהבית"

ראש העיר דגו, העיר הרביעית בגודלה בדרום קוריאה, קרא הבוקר (יום ה') ל-2.5 מיליון תושבי העיר שלא לצאת מבתיהם, בשל החשש מנגיף הקורונה הסיני. בימים האחרונים חלה עלייה גדולה במספר הנדבקים בעיר ובסביבתה, והחשד הוא שמאמינה שהשתתפה בטקסים של קהילה נוצרית מקומית גדולה הדביקה מאמינים אחרים – ומהם הוא ממשיך להתפשט.

 

נגיף הקורונה – סיקור נרחב ב-ynet:

 

דרום קוריאה נגיף קורונה וירוס מחטאים ליד שלוחה של כנסייה נוצרית בעיר דגו שם החלה ההידבקות המקומית (צילום: AFP, Daegu Metropolitan City Namgu)
מחטאים את שולחת הכנסייה הנוצרית בעיר דגו שבה התפשט הנגיף(צילום: AFP, Daegu Metropolitan City Namgu)

דרום קוריאה נגיף קורונה וירוס מחטאים ליד שלוחה של כנסייה נוצרית בעיר דגו שם החלה ההידבקות המקומית (צילום: AFP, Daegu Metropolitan City Namgu)
בקשה לסיוע מסיאול. משימת החיטוי בדגו(צילום: AFP, Daegu Metropolitan City Namgu)

עד כה אובחנו בדרום קוריאה בוודאות 82 נדבקים, ו-49 מהם השתתפו בטקסי הכנסייה הנוצרית האמורה או קיימו קשר כלשהו עם אותה נדבקת בבית החולים, לשם הגיעה לפני שאובחנה כנשאית. אצל עוד כ-90 מבין 1,000 המאמינים שהשתתפו באותם הטקסים שבהם השתתפה האישה שממנה התפשט הנגיף נמצאו תסמינים העשויים להעיד שגם הם נדבקו. היום דיווחה דרום קוריאה גם על מקרה מוות ראשון מהנגיף בתחומיה.

 

משרד הבריאות בישראל אמנם פרסם אזהרת מסע לדרום קוריאה, אבל אין כיום הגבלה על כניסת תיירים או אזרחים ישראלים שהיו במדינה, ולא נדרש בידוד ביתי לאחר שהייה בה. בנוסף, נמשכות הטיסות הסדירות בין ישראל לסיאול, שמפעילה חברת "קוריאן אייר".

  ()

דרום קוריאה נגיף קורונה וירוס פינוי אדם שלפי החשד נדבק בעיר דגו (צילום: EPA)
תמונה מהעיר דגו: פינוי אדם שלפי החשד נדבק בנגיף(צילום: EPA)

במסיבת עיתונאים ששודרה בערוצי הטלוויזיה הארציים בדרום קוריאה קרא ראש העיר דגו, קוון יונג-ג'ין, לתושבים להסתגר בבתים ולחבוש מסכות גם כשהם נמצאים בתוכם, אם יש להם אפשרות לעשות זאת. קריאתו באה אחרי בוקר שבו הכריזו עירו וערים הסמוכות לה על 35 מקרי הידבקות ודאיים חדשים. הוא הביע חשש שהעלייה במספר הנדבקים תקשה בקרוב על מוסדות הבריאות באזור להתמודד עם האתגר, וקרא לעזרה דחופה מהממשלה המרכזית בסיאול.

 

בקהילה הנוצרית של כנסיית שינצ'אונג'י, שבה חברה אותה מאמינה שכנראה הדביקה אחרים, חברים כ-200 אלף בני אדם, ובשלוחה שלה בדגו יש כ-8,000 חברים. המאמינה שממנה התפשט הנגיף היא אזרחית דרום קוריאה בשנות ה-70 לחייה שככל הידוע לא נסעה לאחרונה לחו"ל. האבחון שלפיו נדבקה התקבל ביום חמישי, ונכון לאז היא הייתה האדם ה-31 בדרום קוריאה שנדבק בנגיף.

דרום קוריאה נגיף קורונה וירוס בדיקות הידבקות בעיר דגו (צילום: AP)
מטופלים בתור לבדיקות הידבקות בנגיף הקורונה בדגו(צילום: AP)

בימים האחרונים סגרה הקהילה את כל 74 הכנסיות שלה ברחבי דרום קוריאה והנחתה את המאמינים להסתפק במקום זאת בצפייה בטקסים הדתיים שלה דרך יוטיוב. היא מסרה כי גורמי הבריאות מחטאים כעת את הכנסייה שלה בדגו שאליה הגיעה אותה נדבקת, ופועלים לאתר אנשים שקיימו איתה קשר.

 

לפי הודעת הכנסייה, אנשיה יעצו למאמינים כבר בסוף ינואר להישאר בבית אם ביקרו לאחרונה בחו"ל או אם הם מרגישים אפילו תסמינים קלים של צינון, אבל הנדבקת ההיא הניחה שהיא סובלת מהצטננות רגילה – והמשיכה לבוא לכנסייה משום שלא ביקרה בחו"ל. ברשתות החברתיות טענו חלק מהדרום קוריאנים כי ייתכן שמנהגם של המאמינים בקהילה זו להתיישב על הרצפה קרוב זה לזה במהלך הטקסים רק הגביר את סכנת ההידבקות.

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

היום היו רחובות העיר דגו כמעט ריקים, ובדיקות נערכות כעת לכל חברי הכנסייה בעיר. ההתרבות של מקרי הידבקות בדגו ובאזור סמוך השוכן דרומית-מערבית אליה, וכן נדבקים חדשים שאובחנו באזור סיאול, שם מקורות ההדבקה אינם ברורים, מעוררים בקרב גורמי בריאות בדרום קוריאה חשש מאובדן היכולת לעקוב אחרי הנגיף, בעודו מרחיב את התפשטותו במדינה.

 

לפנות בוקר דיווחה סין על מספר הנדבקים החדשים הנמוך ביותר שעליו דיווחה מאז שלהי ינואר – בין השאר בגלל שינוי בקריטריונים לאבחון מטופלים במחוז חוביי, מוקד ההתפרצות של הנגיף. סין דיווחה על 394 מקרים חדשים – ירידה חדה מ-1,749 ביום שלפני כן והמספר הנמוך ביותר מאז 23 בינואר. עם המקרים החדשים עלה מספר הנדבקים הרשמי בסין ל-74,576.

 

איתי בלומנטל השתתף בהכנת הידיעה
לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AFP, Daegu Metropolitan City Namgu
חיטוי ליד שלוחת הכנסייה הנוצרית בדגו
צילום: AFP, Daegu Metropolitan City Namgu
מומלצים