שתף קטע נבחר

קו חירום בצרפת: מכת פשפשים בפריז

פשפשי המיטה עשו קאמבק בצרפת, מתסכלים את פריז והגיעו גם למערכת הבחירות. אתמול השיקה הממשלה קמפיין למאבק בחרקים מוצצי הדם

ממשלת צרפת השיקה אתמול (יום ה') קמפיין ופרסמה מספר טלפון לשעת חירום, כדי להתמודד עם מכת פשפשים שמתסכלת את הפריזאים. תושבי העיר סובלים מפשפשי מיטה צמאי דם בבתים ובמלונות.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

פשפשי המיטה נעלמו מצרפת בשנות החמישים, אך לאחרונה עשו קאמבק. לפי משרד השיכון הצרפתי הזינוק במספר הנסיעות לחו"ל, והתנגדות לשימוש בחלק מקוטלי החרקים, תרמו לשובם של הפשפשים שניזונים מדם בני האדם. "זה יכול להשפיע על כולנו", הזהירה ממשלת צרפת בעמוד אינטרנט שמוקדש לבעיה. היא מסבירה איך למנוע את התופעה ולטפל בזה, ומספקת לצרפתים מספר לשעת חירום עם מומחה שיענה לשאלות.

אילוס אילוסטרציה פשפשים פשפש המיטה (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

פשפש המיטה, Cimex lectularius, נפוץ באקלים ממוזג בארה"ב ובחלקים מאירופה. אחרי מלחמת העולם השנייה נחשב המזיק בן שש הרגליים למטרד קל בלבד, בגלל השימוש בקוטלי מזיקים כמו DDT. האיסור על שימוש בקוטלי מזיקים מסוג זה, בטענה שהם מסוכנים מדי, גרם לעלייה בתפוצת פשפשי המיטה.

 

בסוף שנות התשעים סבלה ניו יורק ממכת פשפשי מיטה. במכת פשפשים ב-2010 הם פלשו לבנייני דירות יוקרתיים, למלונות וגם לחנויות בגדים כמו ויקטוריה'ס סיקרט. לאחרונה סובלת גם פריז ממכת פשפשים. הדברת הפשפשים עולה לבעלי העסקים והבתים מיליארדי דולרים בשנה. עם הזמן ההדברה פחות יעילה: מחקר מ-2016 גילה שפשפשי המיטה פיתחו חסינות לחלק מחומרי ההדברה.

אילוס אילוסטרציה פשפשים פשפש המיטה (צילום: shutterstock)
(צילום: shutterstock)
 

במחקר שנערך ב-2017 נכתב שפשפשי המיטה מחפשים ריח אנושי ושוכנים בערימות בגדים עוד לפני שהם מגיעים לבתים – מה שאולי מסביר את התפשטותם ברחבי העולם. הפשפשים מתחבאים בערימות הבגדים ובמצעים במהלך היום, ובלילה יוצאים למצוץ את דמם של בני האדם, בדרך כלל כשהם ישנים. הם משאירים על העור סימנים אדומים ומגרדים.

 

מומחי הדברה בפריז סיפרו שב-2018 חלה עלייה של שליש בכמות הדירות שקיבלו טיפול נגד פשפשים. גם בבחירות לראשות העיר התייחסו למטרד: בנז'מין גריבו, שקיווה להיבחר לראשות העיר אך התפטר בעקבות הדלפה של סרטון מיני, הבטיח למגר את תופעת פשפשי המיטה בתוך 100 ימים.

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
מכת פשפשים בפריז
צילום: shutterstock
מומלצים