שתף קטע נבחר

אחרי העימות הדיפלומטי עם בלגיה: נציג הארגון הפלסטיני לא ינאם במועצת הביטחון

אחרי שמשרדי החוץ בירושלים ובבריסל נזפו בשליחי המדינות, בראד פארקר, המייעץ לארגון שמקיים קשרים עם החזית העממית, הודיע כי הזמנתו לנאום בפני מועצת הביטחון בוטלה. "מצער שהפוליטיקה משתיקה אותנו", אמר

 

מועצת הבטחון של האו
מועצת הביטחון של האו"ם(צילום: EPA)

בלגיה נכנעה ללחץ: אחרי שורת צעדים דיפלומטיים שכללו שיחות נזיפה הדדיות לשגרירים בירושלים ובבריסל, בלגיה ביטלה את הזמנתו של בראד פארקר, המייעץ לארגון אנטי-ישראלי בשם "האגודה הבינלאומית לזכויות הילד בפלסטין" לנאום בפני חברות מועצת הביטחון ביום שני. כך אישר אמש (שישי) פארקר עצמו לסוכנות הידיעות הצרפתית.

 

אסיר ביטחוני לשעבר ופעיל בחזית העממית: הארגון שבלגיה הזמינה לאו"ם

 

בישראל הביעו סיפוק רב מההחלטה הבלגית. הארגון הואשם מצד ישראל בפרסום תכנים אנטי-ישראליים ברשתות החברתיות ובתמיכה בארגון הטרור החזית העממית.

 

 בראד פרקר ()
בראד פרקר

"בלגיה הפכה את הדיון במועצה להתייעצות בדלתיים סגורות", אמר פארקר, "כך שמשמעות הדבר היא שאני לא אזכה לדבר".  פארקר אמר כי הוא תכנן להציג עדויות מבוססות, לדבריו, להפרות מצד ישראל ביהודה ושומרון בשנים 2019-2014. "מצער שפעם נוספת הפוליטיקה משתיקה אותנו", אמר.

 

בתחילת החודש צייץ השגריר הישראלי בבלגיה, עמנואל נחשון, כי הזמנתו של פארקר לדיון תעורר מתיחות מיותרת שמוטב למנוע אותה. ישראל דרשה מהבלגים לבטל את הדיון וטענה כי בכוונתם להפוך דיון מדיני שגרתי לדיון שיעסוק בהכפשתה, ושאלה את בריסל אם בכוונתה להתייחס גם לסבלם של ילדי עוטף עזה החשופים לרקטות ב-15 השנים האחרונות. הבלגים לא ענו, וסגן השגריר בירושלים זומן לנזיפה.

 

גורמים בכירים במשרד החוץ אמרו החודש כי בלגיה הפכה למדינה העוינת ביותר לישראל באיחוד האירופי, ומבטאת את הקו הכי בוטה נגד ישראל במועצת הבטחון - אפילו יותר ממדינות מוסלמיות החברות במועצה, כמו אינדונזיה ותוניסיה, בהובלת הדרג המקצועי בשירות החוץ הבלגי.

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים