שתף קטע נבחר

נגיף הקורונה בישראל והמשלחת מדרום קוריאה: ההתפתחויות האחרונות | חדשות השבת

תשעה דרום-קוריאנים שנדבקו בנגיף הקורונה עזבו את ישראל רק לפני שבוע. במשרד הבריאות איתרו את מסלולי הטיול שבהם שהו והודיעו על נקיטת שורת צעדי זהירות. 30 תלמידים מבאר שבע, 20 עובדים של רשות הטבע והגנים ושני עובדי משק במלון דיוויד ים המלח שהיו במגע עם התיירים הועברו לבידוד

 

 

 

רשות האוכלוסין בנתב"ג תמנע הערב (שבת) כניסת תיירים שיגיעו מדרום קוריאה, זאת בעקבות דיווחים על אודות תשעת הצליינים מדרום קוריאה שנדבקו בנגיף הקורונה והמריאו חזרה למדינתם לאחר שביקרו בישראל. ב-19:30 צפויה לנחות טיסה קוריאן אייר בנתב"ג. ישראלים שיגיעו בטיסה יוכלו להכנס לישראל, ויונחו כי אם ירגישו שלא בטוב עליהם לדווח למשרד הבריאות. בהמשך יוחלט האם למנוע כניסת קבועה של תיירים לישראל ששהו ב- 14 יום האחרונים בדרום קוריאה, בדומה להנחייה הקיימת לגבי סין ומדינות נוספות במזרח.

 

גורמים ישראלים ציינו כי בקבוצה היו 39 תיירים. הם שהו בישראל בין 8 ל-15 בפברואר. במשרד הבריאות איתרו את מסלולי הטיול שבהם שהו תשעת הצליינים והודיעו על נקיטת שורת צעדי זהירות.

 

כך למשל, ברשות הטבע והגנים ציינו כי התיירים ביקרו בשלושה אתרי טבע: באר שבע, מצדה וקיסריה, כמו גם בכנסיות בירושלים. דובר הכנסייה הקתולית בישראל אמר כי נבדק אם אנשיה באו במגע עם חברי הקבוצה. בינתיים,30 תלמידים מבאר שבע שהיו באתר בגן הלאומי תל באר שבע שבה ביקרה הקבוצה מדרום קוריאה הועברו לבידוד, כמו גם עשרים עובדים של רשות הטבע והגנים שככל הנראה באו במגע עם חברי הקבוצה בקיסריה ובגן הלאומי ושני עובדי משק במלון דיוויד ים המלח שניקו את החדרים שבהם שהו התיירים הקוריאנים.

 

תל באר שבע מערה ביקור תיירים דרום קוריאה קורייאניים (צילום: חיים הורנשטיין, מור עידן)
(צילום: חיים הורנשטיין, מור עידן)

מטוס קוריאן אייר (צילום: The TLV Spotters)
מטוס קוריאן אייר(צילום: The TLV Spotters)

מסלול הטיסה של מטוס קוריאן אייר לישראל ()
מסלול הטיסה של מטוס קוריאן אייר לישראל

 

 מור עידן (39), שעובד בתעשיית היהלומים בארץ, טס לסיאול בלי ידיעתו עם תשעת הצליינים שאובחנו בהמשך כנשאים. כשחזר ארצה החליט לבודד עצמו: "מחכה לעדכונים, לא ממש יודע מה לעשות".

 

בתוך כך, גבר בן 70 ממחוז חוביי במרכז סין, מוקד התפרצות הקורונה, נדבק בנגיף – אך החל להראות תסמינים של המחלה רק לאחר 27 ימים. כך הודיעו היום הרשויות במחוז, במה שעשוי ללמד על כך שתקופת הדגירה של הנגיף יכולה להימשך יותר מ-14 ימים, כפי שהעריכו המומחים בעולם.

 

עוד לפני הדיווחים על התיירים שביקרו בישראל, בדרום קוריאה דיווחו על זינוק משמעותי במספר הנדבקים בה, באיראן המשיכו לדווח על מקרים נוספים, ובאיטליה נרשם מקרה מוות ראשון. רשת הטלוויזיה הממלכתית באיטליה, RA1, דיווחה כי גבר בן 78 - אחד משני אנשים במחוז ונטו שבצפון-מזרח המדינה שנדבקו בנגיף - מת ביום שישי. מוקדם יותר מסרו הרשויות במדינה כי מניין הנדבקים בנגיף הקורונה גדל כמעט פי 6 - ועומד כעת על 18 בני אדם. רובם במחוז לומברדיה שבצפון המדינה. ארגון הבריאות העולמי מסר כי יותר מ-77 אלף בני אדם נדבקו ברחבי העולם בנגיף עד כה.

 

ניסיון פיגוע בעיר העתיקה

מחבל ניסה הבוקר לבצע פיגוע דקירה ליד שער האריות בעיר העתיקה בירושלים ונורה למוות. עוברת אורח בת 42 נפצעה באורח קל, ככל הנראה מרסיס ירי שבוצע לעבר המחבל. צוות מד"א פינה אותה לבית החולים שערי צדק.

לפי המשטרה, האירוע התרחש סמוך לשעה 11:00. לוחמי מג"ב שפעלו ליד שער האריות הבחינו במחבל עם סכין שלופה בידו, שהגיע למקום בריצה. לפי המשטרה, הם קראו לו לעצור - וזה הסתובב לעברם במטרה לפגוע בהם. "השוטרים הגיבו במהירות תוך ביצוע ירי לעברו, ניטרלו אותו ומנעו פגיעה בהם ובאחרים", נמסר.

 

משטרה בזיאת ניסיון הפיגוע בירושלים (צילום: דוברות המשטרה)
זירת ניסיון הפיגוע בירושלים(צילום: דוברות המשטרה)

נזקים בדרום לאחר שאגן מים עלה על גדותיו

אגן מים של חברת מקורות, סמוך ליישובים זיקים וכרמיה, עלה הלילה (בין שישי לשבת) על גדותיו - והציף שטחים גדולים. בשל עליית אגן המים על גדותיו, כמות מים גדולה זרמה לכיוון השטחים החקלאיים של שני היישובים שבעוטף עזה. מספר פועלים חולצו מהשטחים הסמוכים אשר הוצפו. הנזק המשוער עומד על כמיליוני שקלים.

 

אגן המים של חברת מקורות בדרום עלה על גדותיו ()
אגן המים של חברת מקורות בדרום עלה על גדותיו

רוכב אופניים חשמליים נהרג אמש (שישי) מפגיעת רכב בצומת אור יהודה שבכביש 412. מהמשטרה נמסר כי גורמי הרפואה שהוזעקו לזירת התאונה קבעו את מותו במקום בתום ניסיונות החייאה.

  

בלומברג שחרר שלוש נשים מהסכמי סודיות

המועמד הדמוקרטי לנשיאות, מייקל בלומברג, הודיע אמש כי הוא מוכן לשחרר לפחות שלוש נשים מהסכמי הסודיות שנחתמו במסגרת הסדרת תביעותיהן נגדו. בהסכמים התחייבו הנשים שלא לחשוף פרטים על הפרשות שבהן הסתבך בלומברג.

  

ארה
מייקל בלומברג(צילום: AFP)

לדברי בלומברג, "מי שרוצה להשתחרר מההסכם כדי לדבר על ההאשמות הללו, יכולה ליצור קשר עם החברה שלי ולהשתחרר מהם". בעימות המועמדים האחרון לנשיאות שהתקיים בנבאדה תקפו המתמודדים האחרים את בלומברג על ההסכמים וקראו ולו לבטלם.

 

גורמים רשמיים בארצות הברית אמרו למועמד הדמוקרטי לנשיאות, ברני סנדרס, כי רוסיה מנסה לסייע לקמפיין שלו כחלק ממאמציה להתערב בבחירות 2020 בארה"ב. הגורמים תדרכו בנושא גם את הנשיא דונלד טראמפ. סנדרס אמר אתמול לוושינגטון פוסט, שחשף את הנושא: "בכנות, לא אכפת לי מי פוטין מעדיף שייבחר לנשיא. המסר שלי אליו ברור - תתרחק מהבחירות האמריקניות, וכנשיא אדאג שתעשה את זה". לפי הדיווח, לא ברור מה כוללת ההתערבות הרוסית וכיצד היא מתבצעת.  

 

התחזית: גשם מקומי וירידה בטמפרטורות

היום (שבת) היה מעונן חלקית עד מעונן וחלה ירידה בטמפרטורות. גשם מקומי ירד מפעם לפעם - מהצפון ועד לפאתי צפון הנגב. במרכז החיזוי "מטאו-טק" הסבירו כי שקע מעל מזרח הים התיכון גורם לגשמים באזורנו.

  

מטיילים הגיעו לראות את מרבדי הפריחה בצפון ים המלח (צילום: אריאל כנר)
מטיילים הגיעו לראות את מרבדי הפריחה בצפון ים המלח(צילום: אריאל כנר)

הטמפרטורות החזויות להיום והלילה:

קריית שמונה 9-14, קצרין 7-11, צפת 5-10, טבריה 9-17, נצרת 7-13, חיפה 11-17, תל אביב 11-17, ירושלים 6-11, אשקלון 11-17, עין גדי 15-22, באר שבע 8-17, ערד 6-14, מצפה רמון 5-13, אילת 13-21.

 

מחר, יום ראשון, יהיה מעונן חלקית וייתכן גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה. משעות הצהריים קיים חשש קל לשיטפונות במדבר יהודה ובבקעת הירדן.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: טל שחר
בהלת הקורונה
צילום: טל שחר
מומלצים