שתף קטע נבחר

נתניהו שב ומבטיח לפני הבחירות: נמחק רישום פלילי על החזקת קנאביס

ראש הממשלה שב והבטיח, בדומה לשתי מערכות הבחירות הקודמות, לפעול להסדרת שוק חוקי לקנאביס ולמחיקת רישום פלילי. גנץ בתגובה: "את הספינים שלך על חשבון החולים תשמור לעצמך"

 

בנימין נתניהו (צילום: אלכס קולומויסקי)
בנימין נתניהו(צילום: אלכס קולומויסקי)

בדומה להבטחותיו בנושא לפני שתי מערכות הבחירות, שב ראש הממשלה בנימין נתניהו והבטיח היום (א') להסדיר שוק חוקי לקנאביס בישראל. יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף בתגובה: "מה שלא עשית במשך עשר שנים, לא תעשה גם בעוד עשר שנים".

 

"בחנתי את הנושא והחלטתי על קידום מחיקת רישום פלילי לעשרות אלפי ישראלים על שימוש אישי והחזקה בקנאביס, דבר שגורם סבל מיותר לרבים ועומס בבתי המשפט", אמר נתניהו. לדבריו, שר המשפטים אמיר אוחנה החל לפעול בנושא והוא יעמוד בראש ועדה שבה יהיו חברים גורמי מקצוע וכן יו"ר עלה ירוק אורן ליבוביץ', "שתבחן את יבוא המודל הקנדי להסדרת שוק חוקי בישראל".

 

כאמור, זוהי לא הפעם הראשונה שנתניהו מתייחס לסוגיית הקנאביס בשבועות האחרונים שלפני יום הבחירות. הפעם האחרונה הייתה ב-29 באוגוסט, בצמוד להודעת הפרישה של רשימת "זהות" מהמרוץ בבחירות. נתניהו סיכם עם פייגלין לקדם חקיקה לפתיחת ייבוא הקנאביס והבטיח למנות אותו לשר האוצר אם ירכיב את הממשלה הבאה.

 

רגע לפני הבחירות: נתניהו ידאג למחיקת רישום פלילי? (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
רגע לפני הבחירות: נתניהו ידאג למחיקת רישום פלילי?(צילום: shutterstock)

קודם לכן הבטיח נתניהו לבדוק אפשרות להכריז על לגליזציה של הקנאביס - חודש לפני הבחירות באפריל. "הובלתי כמה שינויים בתחום הזה. הגדלנו את השימוש בקנאביס הרפואי והבאנו את ישראל לאחת הרמות הגבוהות בעולם", אמר בשעת שאלות ותשובות עם עוקביו בפייסבוק. "אתן תשובה בקרוב", אמר אז.

 

נתניהו לא היה היחיד שהזכיר את הקנאביס לפני הבחירות. נפתלי בנט אמר כי אם יראה חוות דעת של מומחים שיוכיחו כי הקנאביס אינו מזיק - מפלגתו תתמוך בלגליזציה. גם שר האוצר משה כחלון אמר כי בכוונתו לדרוש סגירת תיק פלילי עבור משתמשים שמעולם לא הסתבכו בפלילים.

 

יו"ר כחול לבן בני גנץ תקף בתגובה: "נתניהו, שוב אתה נגרר? מה שלא עשית במשך עשר שנים לא תעשה גם בעוד עשר שנים. שנים אתה מוכר אשליות לחולים שזקוקים לקנאביס רפואי ולצעירים שלנו בניסיון נואש לקושש קצת קולות. את הספינים שלך על חשבון החולים תשמור לעצמך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אלכס קולומויסקי
ראש הממשלה בנימין נתניהו
צילום: אלכס קולומויסקי
מומלצים