שתף קטע נבחר

בעקבות הסרטון שתיעד שוטר סוטר: נגנז התיק נגד צעיר מרהט

כמעט שנתיים אחרי שאוסמה אבו סיאם נעצר בעימותים עם שוטרים, הודיעה לו הפרקליטות על סגירת התיק נגדו. סרטון שתיעד שוטר מכה את הצעיר הביא לסגירת התיק. הפרקליט: "המשטרה ניסתה לעבוד על בית המשפט"

 

הסרטון "המרשיע" מהזירה הביא לסגירת התיק נגד חשוד בתקיפת שוטרים: פרקליטות מחוז דרום הודיעה לתושב רהט אוסמה אבו סיאם (24), שנעצר בחשד לתקיפת שוטרים במהלך עימותים בעיר במאי 2018, כי הוחלט לגנוז את התיק נגדו. בסרטון שתיעד את מוקד העימותים בין כוחות הביטחון לתושבי רהט, נראה שוטר סוטר לאבו סיאם בעת שהוחזק בידי שוטרים אחרים.

 

החשוד אמר לאחר מעצרו כי הוא לא השליך אבנים לעבר השוטרים ולא אמר להם "איטבח אל-יהוד" כפי שנטען כלפיו. נגד אבו סיאם הוגשה הצהרת תובע לקראת הגשת כתב אישום נגדו, אולם כעבור כמעט שנתיים הוחלט כאמור לסגור את התיק נגדו.

עימותים ברהט ()
הרגע שבו תועד שוטר סוטר לאבו סיאם

אוסאמה אבו סיאם בראיון לאחר ההפגנה ברהט ()
אוסמה אבו סיאם

עו"ד מחמד רחאל, פרקליטו של אבו סיאם, אמר בהתייחסו להודעת הפרקליטות שנמסרה לו בשבוע שעבר כי "מעניין לראות איך אחרי שהוגשה הצהרת תובע במטרה להשאיר אותו במעצר, הוחלט בסופו של יום לגנוז את התיק ולהימנע מכתב אישום".

 

עו"ד רחאל, שמייצג בתיק עם עו"ד פאדי זועבי, אמר עוד: "איפה נעלם החשד לתקיפת שוטרים? איפה נעלם החשד לאיום 'איטבח אל-יהוד'? החשדות האלה הביאו למעצרו, פתחו את מהדורות החשדות והביאו לזעזוע מדינה שלמה. נראה, לדאבון הלב, שבקשות המעצר והצהרת התובע היו בגדר מס שפתיים ותו לא. בלשון אחרת, המשטרה ניסתה לעבוד על בית המשפט בכותרות שאין מאחוריהן דבר וחצי דבר".

עורך הדין מוחמד רחאל (צילום: באדיבות המצולם)
עו"ד רחאל(צילום: באדיבות המצולם)

שוטר היס"מ, שתועד סוטר לאבו סיאם, הועמד לדין משמעתי בעקבות החלטת המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). בפרקליטות המדינה בנובמבר 2018. "מחומר החקירה, לרבות מהסרטונים שתיעדו את האירוע ומגרסאות עדי הראייה עולה כי במהלך השתלטות כוחות המשטרה על אירוע הפרות סדר ברהט ניסו שוטרים לעצור את המתלונן. בשלב מסוים, תוך כדי מאבק, מעד השוטר ארצה ולאחר שקם הכה את המתלונן הפניו", נמסר אז ממח"ש בהתייחס לשוטר שכבר אינו משרת בתחנת רהט.

 

עוד נאמר אז כי "נוכח העובדה שמדובר באירוע שהתרחש במהלך פעילות מבצעית, תוך כדי התפרעות אלימה רבת משתתפים ולאחר שהשוטר עצמו וחבריו הותקפו על ידי המתלונן ועל ידי מתפרעים נוספים שהיו במקום, החליטה המחלקה לחקירות שוטרים על העמדת השוטר החשוד לדין משמעתי בגין שימוש בלתי סביר בכוח".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים