שתף קטע נבחר

אלי מויאל הובא למנוחות: "שם את שדרות על המפה"

אלפים מתושבי שדרות ועוטף עזה ליוו את ראש העיר לשעבר למנוחות. אחותו ספדה לו: "אחי, שגדל בכפר נידח במרוקו, עבר קורס טיס ולימודי משפטים, ולא פחד להתעמת עם שועי הארץ". ח"כ עמיר פרץ: "העז והעביר מסרים נוקבים"

 

 

ראש העיר שדרות לשעבר, אלי מויאל, הובא היום (רביעי) למנוחות בבית העלמין של העיר. אלפים מתושבי שדרות ועוטף עזה הגיעו ללוות את מויאל בדרכו האחרונה, לצד חברי כנסת ושרים בממשלה. מויאל, שהיה איש מפלגת הליכוד, הלך לעולמו אתמול בגיל 67. הוא כיהן כראש העיר שדרות בין השנים 2008-1998, ונחשב לאחד מראשי הערים הבולטים בהיסטוריה של העיר.

אלי מויאל שדרות (צילום: גדי קבלו )
"לקוחות היו באים לשמוע מה יש לו לומר". אלי מויאל(צילום: גדי קבלו )

הלוויתו של אלי מויאל ז
"אין אדם שהוא לא הכיר בשדרות". הלוויתו של מויאל(צילום: אבי רוקח)

הלוויתו של אלי מויאל ז
(צילום: אבי רוקח)

הלוויתו של אלי מויאל ז
(צילום: אבי רוקח)

יוגב ומיטל טרבלסי, בעלי מסעדת "השניצליה של מיטל" בשדרות שבה נהג לאכול ראש העיר לשעבר מדי יום, היו קרובים במיוחד למויאל בארבע השנים האחרונות. בין בני הזוג למויאל ולבנו עידן נרקמה חברות עמוקה, והוא אף נהג להתארח אצלם בשבתות. "אפילו עוד לא סיפרתי לילדים שסבא אלי נפטר. ככה הם היו קוראים לו", סיפרה מיטל.

 

יוגב סיפר: "הכרנו את אלי עוד כשהיה ראש העיר, אבל לא היינו חברים. בארבע השנים האחרונות, כשהוא נהג לבוא אלינו למסעדה, הפכנו לחברים טובים. רק ביום שישי לפני שהוא התמוטט הגעתי אליו הביתה להביא לו אוכל לשבת, ביחד עם הבן שלי שאהב אותו כמו סבא. בערבי שבת, כשהוא היה מגיע אלינו לארוחה, הוא היה יושב עם הילדים שלי שעות, שואל אותם שאלות ומלמד אותם. נוצר בינינו חיבור מדהים".

 

"אלי היה איש חכם וחם", הוסיף יוגב. "היה לו ידע עצום. אנשים לא ידעו איך לעכל אותו, הייתה לו תפיסת עולם מאוד ייחודית. לקוחות היו מגיעים לאכול אצלנו לפי הזמנים שבהם הוא היה מגיע, רק כדי לשבת לידו ולשמוע מה יש לו לומר. אלי תמיד אמר את דעתו ומעולם לא הסתיר אותה, הוא היה בן אדם שמדבר ישר ולעניין. היו לי איתו שעות של שיחות, והיו לו המון סיפורים. הוא יחסר לנו מאוד. זה יום אבל לכל שדרות, אין אדם שהוא לא הכיר בעיר. לא היו סימנים מוקדמים, זה הפתיע אותנו מאוד".

הלוויתו של אלי מויאל ז
"הגענו יחד למעברה, הוא היה מחושל". ח"כ פרץ(צילום: אבי רוקח)

הלוויתו של אלי מויאל ז
(צילום: אבי רוקח)

הלוויתו של אלי מויאל ז
ראש העיר שדרות אלון דוידי(צילום: אבי רוקח)

שמעון פרץ, שהיה גזבר עיריית שדרות בשנים שבהן מויאל היה ראש עיר, ביקר אותו בזמן שהיה בבית החולים וקיווה לראות אותו מתעורר. "עברנו כברת דרך ארוכה, עם הרבה עליות וירידות", אמר. "תמיד נשארנו חברים קרובים. הייתה לנו שפה משותפת דרך העיניים, לא היינו צריכים לדבר בכלל. הבשורה שהוא לקה בליבו נפלה עלי כרעם ביום בהיר. כמה ימים לפני שזה קרה נפגשנו ודיברנו כרגיל. הוא אמר לי שטוב לו בחיים, שהוא רגוע ונהנה מכל יום שעובר".

 

הוא התייחס לחקירה שייחסה למויאל חשד לשחיתות - ונסגרה מחוסר ראיות - ואמר: "אלי עבר הרבה בחיים. הוא התמודד עם דברים קשים שייחסו לו, עשו לו עוול, אמרו עליו דברים נוראיים שבסוף התבררו כלא כלום. התקופה שהתנהלה נגדו חקירת משטרה הייתה קשה עבורו. בסופו של דבר התיק נסגר ומאוד רווח לו, אבל אין ספק שזה השפיע עליו ועל בריאותו. הוא יצא מזה והמשיך הלאה בחיים. אני מרגיש שאיבדתי חבר קרוב, ממש כמו אח. הוא היה אדם ייחודי בנוף שלנו".

הלוויתו של אלי מויאל ז
"היה אדם ייחוד בנוף שלנו". הלוויתו של מויאל(צילום: אבי רוקח)

יו"ר מפלגת העבודה-גשר-מרצ, חבר הכנסת עמיר פרץ, אמר כי "הגענו למעברה ביחד. מויאל הגיע מחושל להתמודד עם כל אתגר. הוא הציג דרך אחרת, הוא העז והעביר מסרים נוקבים. אלי השקיע במערכת החינוך בשדרות, ותמיד חשב שמי שמגיע לעיר לא צריך להגביל את עצמו".

 

אחותו של מויאל, אסנת, אמרה כי "תג הזיהוי שלי הוא אחותו של אלי מויאל, ועכשיו אני אחותו של אלי מויאל זכרונו לברכה. אחי הגדול, החכם, היפה, האמיץ, איש נאור, איש ספר ורוח. האיש ששם את שדרות על המפה. הוא קורץ מחומר אחר, ואהבת הארץ והאדם תמיד היו לנגד עיניו. אחי, שנולד בכפר נידח למרגלות הרי האטלס במרוקו, עבר קורס טיס ולימודי משפטים, לא פחד להתעמת עם שועי הארץ. הוא בז לבערות, לרכוש ולכסף, והעריך השכלה, אידיאולוגיה ואת ארץ ישראל השלמה".

 

"בשבת האחרונה אמרת לנו, 'אי אפשר להתעלם מבורא עולם'", הוסיפה אסנת. "לעולם לא חששת לדבר. היית איש של עקרונות, איש של לשון חדה. ציפנו שתקום ותגיד לנו 'אותי לא מספידים מהר'. אבל עכשיו אנחנו מספידים אותך".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי רוקח
אלי מויאל מובא למנוחות
צילום: אבי רוקח
מומלצים