שתף קטע נבחר

ארה"ב: חמישה הרוגים באירוע ירי במילווקי

אדם שככל הנראה פוטר מעבודתו במבשלת בירה של חברת משקאות מפורסמת בעיר מילווקי פתח באש במתחם של החברה, רצח חמישה בני אדם - וירה בעצמו. ראש העיר: "יום נורא". טראמפ: "רצח אכזרי"

חמישה בני אדם נרצחו אמש (יום ה') באירוע ירי במתחם של חברת המשקאות "מולסון קורס" בעיר מילווקי שבמדינת ויסקונסין בארצות הברית. כך מסרה המשטרה המקומית. ראש העיר מילווקי טום ברט אישר כי היורה, תושב העיר בן 51, נהרג, ובמשטרה ציינו כי הוא ככל הנראה התאבד בירייה. מניין ההרוגים הכולל באירוע עומד על שישה, כולל היורה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

כוחות משטרה בזירת אירוע הירי במילווקי (צילום: VIA REUTERS)
כוחות משטרה בזירת אירוע הירי במילווקי(צילום: VIA REUTERS)

גורמים אמריקנים אמרו לרשת ABC כי היורה הוא עובד לשעבר במבשלת הבירה במתחם, שפוטר מוקדם יותר היום וחזר אל המקום עם כלי נשק. "מה שקרה זה שהיה ירי איום ונורא", אמר ברט. "אנחנו קוראים לכל התושבים והאנשים באזור להתרחק מהאזור. הם (כוחות ההצלה) ממשיכים לסרוק כדי לוודא שאין עוד אירועים. זה נורא, יום נורא לעובדים כאן ויום קשה לכל אדם שקשור לאירוע".

 

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס הלילה לאירוע הירי במסיבת עיתונאים שקיים בעקבות התפרצות נגיף הקורונה וציין כי מלבד חמשת ההרוגים, כמה בני אדם נוספים נפצעו. "רוצח אכזרי פתח באש", אמר טראמפ. "הלבבות שלנו נשברים איתם ועם אהוביהם. אנחנו שולחים את תנחומינו. נהיה איתם. זה דבר נורא".

זירת אירוע הירי במילווקי (צילום: AP)
אחד המפעלים במתחם(צילום: AP)

על פי הודעה שקיבלו עובדי המתחם, היורה שהה בחדר המדרגות בקומה השנייה באחד מבנייני המפעלים של החברה.

 

במקום נראתה נוכחות משטרית מוגברת, לצד אמבולנסים ורכבי כיבוי אש. בתיעוד מהמקום נראה איש משטרה לבוש באפוד מגן ומוציא נשק מרכב. גם שעתיים לאחר השיחה הראשונה למשטרה, נראו כוחות ההצלה בדרך למקום.

כוחות משטרה בזירת אירוע הירי במילווקי (צילום: AP)
(צילום: AP)

כוחות משטרה בזירת אירוע הירי במילווקי (צילום: AP)
(צילום: AP)

ג'יימס בוילס, שאשתו עובדת במחלקת התביעות של החברה, סיפר כי הוא ואשתו שוחחו באמצעות הודעות טקסט. לדבריו, היא סיפרה לו שיש יורה במקום וכי היא נעלה את עצמה יחד עם שותפיה לעבודה בחדר. כלי התקשורת בארה"ב דיווחו כי כמה בתי ספר שסמוכים לזירת הירי נסגרו.

 

האירוע התרחש במתחם גדול שכולל בתוכו משרדים של החברה ומתקני בישול בירה. לפחות 600 בני אדם עובדים במתחם, שמוכר גם באזור בשם "עמק מילר", זכר לחברת מבשלות מילר, שכעת היא חלק מחברת "מולסון קורס". במקום קיימת מבשלת בירה בת 160 שנה, מרכז אריזה שממלא מאות פחיות ובקבוקי בירה בדקה ומרכז הפצה בגודל של חמישה מגרשי פוטבול.

 

אירוע הירי ההמוני האחרון באזור מילווקי אירע בשנת 2012, אז תומך עליונות לבנה ירה בשישה בני אדם ופצע ארבעה נוספים במקדש ששייך לסיקים באחת הפרברים של מילווקי. הוא ירה בעצמו למוות לאחר שנפצע בחילופי אש עם המשטרה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
כוחות משטרה בזירת האירוע במילווקי
צילום: AP
מומלצים