שתף קטע נבחר

לשמח בפורים: ההורים ממשיכים את מסורת הבן שנרצח בפיגוע

אחרי שבתו נפטרה בגיל 13, הרב אריה קופינסקי ז"ל שם לעצמו למטרה לשמח ילדים בחג פורים. בכל שנה היה מתחפש לליצן ומחלק ממתקים לילדי ירושלים, עד שנרצח בפיגוע בבית הכנסת בהר נוף בנובמבר 2014. מאז, ממשיכים הוריו המבוגרים את המסורת המיוחדת שיצר

זה מחזה שרואים רק פעם בשנה בירושלים: בני הזוג שלמה וברכה קופינסקי, שניהם בני יותר מ-70, שוטטו אתמול (ד') בעיר כשהם מחופשים לליצנים וחילקו ממתקים לילדים. כמו בכל שנה מאז שבנם, הרב אריה קופינסקי ז"ל, נרצח בפיגוע, נסעו ההורים בראש חודש אדר מביתם שבקריית ארבע לירושלים, ובקור הירושלמי העז המשיכו את המסורת המרגשת שלו.  

 

שלמה וברכה קופינסקי (באדיבות המשפחה )
שלמה וברכה קופינסקי(באדיבות המשפחה )

שלמה וברכה קופינסקי (באדיבות המשפחה )
מחלקים ממתקים(באדיבות המשפחה )

בני הזוג החלו במסורת המיוחדת אחרי הפיגוע הנורא שבו איבדו את בנם בנובמבר 2014, אז נכנסו שני מחבלים פלסטינים לבית הכנסת בהר נוף במהלך תפילת שחרית ורצחו שישה בני אדם, בהם חמישה מתפללים ושוטר. "אריה היה מתנדב במשמרות הזה"ב ועזר לילדים לחצות את הכביש", מספרת האם ברכה. "בראש חודש אדר הוא היה מתחפש לליצן ומחלק ממתקים לילדים, ואנחנו ממשיכים את מסורת הנתינה שלו".

 

אריה קופינסקי עלה לארץ בגיל 11 מארה"ב לקריית ארבע. הוא למד בישיבת כרם ביבנה ושירת בצבא ביחידת זיהוי החללים של הרבנות הצבאית, התחתן והביא לעולם שישה ילדים. ב-2012, שנתיים לפני שנרצח, נפטרה בתו של אריה, חיה חנה ז"ל, בגיל 13 בלבד. "לאחר מותה של חיה אריה החליט להנציח אותה בחלוקת הממתקים, וגם פתח גמ"ח לזכרה. היום אנחנו מנציחים עם המיזם המיוחד את שניהם", מסביר שלמה.

  

ההתנדבות והחסד, כך מספרים מכריו של אריה, היו ליבת חייו. הוא התנדב בבית הכנסת שבו התרחש הפיגוע בסידור ומיון הספרים, טיפול בגניזה וסידור כיסאות ושולחנות. בבוקר 18 בנובמבר 2014 הגיעו המחבלים, תושבי שכונת ג'בל מוכבר בירושלים, כשהם חמושים באקדחים, בגרזן ובסכין, לאזור בית הכנסת קהילת בני תורה בשכונת הר נוף בירושלים והמתינו בגן המשחקים. בשעה 6:55 בבוקר, במהלך תפילת שחרית, נכנסו לבית הכנסת והחלו לתקוף את המתפללים. בפיגוע נרצחו הרב משה טברסקי, אברהם שמואל גולדברג, קלמן לוין ואריה קופינסקי. בקרב יריות עם המחבלים נהרג השוטר זידאן סייף. 11 חודשים אחרי הפיגוע נפטר אחד הפצועים, יחיאל רוטמן.

 

אתמול שלמה וברכה יצאו מהבית בחמש וחצי בבוקר ונסעו למקום שבו אריה נהג לחלק את הסוכריות, ממש בסמוך לבית הכנסת בהר נוף שבו איבד את חייו. "התחפשנו כמו בכל שנה לליצנים. היום זה בדיוק יום ההולדת 80 שלי, כך שזה יצא מיוחד", סיפר שלמה. למסע המרגש בירושלים הצטרפו גם נכדיהם, בהם גם ילדיו של אריה. "אנחנו עושים המון מיזמים שונים לזכרו, אבל על זה לא ויתרנו כי זה ממש מאפיין את אריה, שתמיד עסק בנתינה ועזרה לזולת", מוסיף האב.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
באדיבות המשפחה
שלמה קופינסקי
באדיבות המשפחה
מומלצים