שתף קטע נבחר

בן גביר: "נתניהו יודע שאני היחיד שיציל אותו"

יו"ר עוצמה יהודית הבהיר באולפן ynet כי התנאים לפרישת מפלגתו נותרו בעינם וכי ביטול הסכמי אוסלו צריך להיות משאת נפשו של כל מי שמתיימר להיות איש ימין, תוך שהוא מוסיף כי הוא היחיד שיאפשר כינון ממשלה ימנית וישמור על נתניהו: "הוא יודע שאני היחיד שישמור עליו, שקד ובנט יילכו גם עם גנץ"

 

 

 

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר התארח הבוקר (חמישי) ב"בליץ הבחירות" של אולפן ynet, והתייחס לתנאים שהציב לראש הממשלה בנימין נתניהו עבור פרישת מפלגתו מהמרוץ, בהם ביטול הסכמי אוסלו ופינוי חאן אל-אחמר.

 

בן גביר הדגיש כי מפלגתו היא הערובה הבטוחה לכינון ממשלת ימין, תוך שהוא מבהיר שאינו חושק במינוי כזה או אחר: "אני רוצה שראש הממשלה יעמוד על הדוכן ויצהיר, 'אני נגד מדינה פלסטינית, אני בעד לפנות את חאן אל אחמר, אני נגד פרוטקשן לחמאס'. אני משוכנע שאם אנחנו נכנסים תהיה ממשלת ימין".

 

אומרים שאם אתה רץ אתה מבזבז 80 אלף קולות, אתה בעצם פוגע בימין

"אבל זה בדיוק ההיפך, אנחנו קרובים למאה אלף מצביעים, קרובים למנדט. אני רואה את המומנטום, אני שומע אנשים ברחוב, אני רואה מה קורה כאן. אם זו ממשלת ימין, מה כבר ביקשנו? לבטל את הפרוטקשן לחמאס? בליבו של כל ימני לבטל את הסכמי אוסלו זה א' ב'. שראש הממשלה יבוא ויגיד אני אחוקק חוק מה הבעיה?".

 

נתניהו לא ימין? איילת שקד לא ימין?

"איילת שנתנה לשי ניצן לשלוט ארבע שנים היא אשת ימין? תעשו לי טובה. אני חושב שאיילת שקד דואגת לכיסא של איילת שקד והיא תלך עם גנץ אם הוא יציע לה להיות שרת משפטים".

 

איתמר בן גביר (צילום: אבי מועלם )
"רוצים יישום אידיאולוגיה ימנית". בן גביר(צילום: אבי מועלם )

 ובנט לא איש ימין?

"אנחנו רואים מה קרוה בדרום. מפגיזים את עוטף עזה ונפתלי בנט שהתפאר במה שיקרה כשיהיה שר ביטחון, ממלא פיו מים". 

 

אבל יש גם קפטן לסירה הזאת, ראש הממשלה הוא לא ימין?

"אני בהחלט חושב שצריך לשמור על ראש הממשלה. אני יותר נתניהו מנתניהו בקשר לחסינות. אתם יודעים שהוא הלך לכל חברי הכנסת של הליכוד אמר 'תעזרו לי, תצעקו נגד מנדלבליט', הוא יודע שאם אני אהיה שם אני היחיד שאציל אותו מכל הצרות המשפטיות שלו".

 

אבל הוא לא רוצה אותך, הוא כל הזמן אומר אל תצביעו לאיתמר בן גביר

"יכול להיות שהוא לא באמת רוצה ממשלת ימין? יכול להיות שהוא רוצה בכלל ללכת עם גנץ?"

 

אז אתה חושב שנתניהו רוצה ממשלת אחדות עם גנץ?

"אני חושב שעוצמה יהודית היא היחידה שיכולה לשמור עליו באמת מימין, וסוף סוף לקיים מדיניות של ימין".

 

עברת את אחוז החסימה, מה התנאי שבלעדיו אין כניסה לאף קואליציה?

"אני רוצה שינוי בהרכב הוודעה למינוי שופטים אני רוצה שלא יהיה עוד מצב של 'שופט מביא שופט. וודאי שאני גם רוצה להיות חלק מהוועדה, אבל אני רוצה ליישם קודם כל במישור האידיאולוגי".

 

במסע ומתן הקואליציוני עם ארבעה מנדטים, אתה אומר לבנימין נתניהו אני רוצה להיות שר המשפטים?

"אני אומר לו דבר כזה - אני רוצה תפקיד אבל יותר חשובה לי האידיאולוגיה. תיישם אידיאולוגיה של ימין, אתה תפסיק את הפרוטקשן לחמאס, אתה תודיע שאתה מבטל את הסכמי אוסלו ואתה תפנה את חאן אל אחמר,הרי בג"ץ אישר לפנות. בג"ץ איפשר לנתניהו, בנט ושקד לפנות ואפילו את זה הם לא מסוגלים לעשות. הם צריכים את איתמר בן גביר שישמור עליהם מימין. נפתלי בנט יצטרף לקואליציה של גנץ אם זה ישמור לו את תפקיד שר הביטחון".

 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אבי מועלם
איתמר בן גביר
צילום: אבי מועלם
מומלצים