שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

חזר מתאילנד, נעצר בחשד לאיומי רצח על אשתו - ושוחרר מחשש שידביק בקורונה

בן 40 ששב לאחרונה לארץ הפר את הנחיית הבידוד הביתי כשהגיע לבית הוריה של אשתו ואיים עליה ברצח "כי פתחה חשבון אינסטגרם". הוא נעצר - אך לא הגיע לדיון מחשש שהוא מידבק. בית המשפט מתח ביקורת על המשטרה ושירות בתי הסוהר בכך שלא נערכו לאירוע מסוג זה

 

בית חולים ב ווהאן סין נגיף וירוס קורונה (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

אזרח ישראלי, תושב כפר סבא כבן 40, ששב לאחרונה מתאילנד נעצר בלילה (בין רביעי לחמישי) בחשד שלא קיים את את הוראת הבידוד בן השבועיים והגיע לבית הורי אשתו. לפי החשד, הוא איים כי ירצח אותה בגלל שפתחה חשבון אינסטגרם.

 

למקום הוזעקו שוטרים שעצרו את החשוד לחקירה - שבה טען כי הפר את הבידוד כי התגעגע לבנו התינוק. בתום החקירה הוא הועבר למרכז הרפואי של שב"ס.

 

היום הגישה המשטרה בקשה לבית המשפט השלום בפתח תקווה לעצור אותו למשך חמישה ימים. בדיון טען נציג המשטרה כי החשוד חשוד באיומים והפרת הוראה חוקית של משרד הבריאות המורה על אזרחי המדינה השבים ממדינות מסוימות לשהות בבידוד. נציג המשטרה הוסיף וטען כי החשוד נמצא בבידוד כבר עשרה ימים. הוא טען עוד כי כי שכנים דיווחו שהחשוד השתולל טרם מעצרו.

 

בדיון בבקשה לשחררו בתנאים מגבילים בבית משפט השלום בפתח תקווה, לא הובא החשוד - שמיוצג על-ידי הסנגוריה הציבורית - לבית הדין. פרקליטו, עו"ד גיא עין צבי, טען בדיון כי לא התאפשר לו לשוחח עם מרשו עקב מצבו. בית המשפט הורה לשחררו לאלתר ומתח ביקורת על המשטרה ושירות בתי הסוהר שלא נערכו לאירוע כגון זה.

 

 

ביום ראשון פורסם תיעוד של אדם ששב מתאילנד והתעמת עם פקחי משרד הבריאות, שקיבלו תלונה על כך שהפר את צו הבידוד הביתי, כפי שמחייב הצו שהוציא המשרד. הוא התעטש עליהם בכוונה וקילל אותם. "אני שם עליכם *** יא בני *****. הנה אני בבית שלי, שם עליכם *** (מתעטש) יא מניאק, יא בני *****", הוא אמר לפקחים.

 

הפקח ביקש ממנו תעודת זהות, ואישה ששהתה בבית קראה לו: "למה אתה מדבר אליהם ככה?". הבחור ענה לה: "ככה, כי הם בני *****. תביאי לי ת.ז, הנה אני אתעטש עליו עוד פעם אחת". האישה פנתה לפקחים: "חבר'ה, זה לא לעניין שאתם באים אלינו ככה כאילו אנחנו מצורעים. דיי". הפקח פנה לאיש ואמר לו: "למה אתה מתנהג ככה? אתה מתנהג לא יפה, אנחנו נבחן את כל האפשרויות". האיש הגיב: "לכו ****** יא ******".

 

אינפו גרפיקה הנחיות משרד הבריאות בידוד חולים נגיף הקורונה קורונה ב ישראל ()

 

בסרטון שהופץ ניתן לראות את פקחי משרד הבריאות מגיעים לביתו של האיש שגר במרכז הארץ, שאמור לשהות בבידוד בית לפי הנחיות משרד הבריאות לאחר ששב מתאילנד לארץ. ממשרד הבריאות נמסר: "בעוד שבמשרד הבריאות מנסים לאכוף את בידוד הבית זה היחס שהמפקחים מתמודדים עמו בשטח". עוד הוסיפו כי צריכה להיות מעורבות משטרתית הרבה יותר משמעותית באירוע בסדר גודל כזה.

 

ממשטרת ישראל נמסר כי "בעקבות קבלת דיווח על אירוע אלימות, כוח משטרה הגיע למקום ועיכב את החשוד. במקביל, התקבל דיווח כי החשוד מפר הוראה של משרד הבריאות לשהות בבידוד לאחר ששב מאחת ממדינות המזרח הרחוק. השוטרים עצרו את החשוד והוא שהה סמוך לתחנת המשטרה תוך שמירה על תנאי בידוד מחשש להדבקת השוטרים והאזרחים המגיעים לקבל שירות במקום. הדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בפתח תקווה התקיים בהיעדרו ובנוכחות עורך דינו, ובית המשפט הורה של שחרורו בהמשך תנאי בידוד".

 

עוד נמסר כי "משטרת ישראל קוראת לציבור להישמע להוראות ולהנחיות משרד הבריאות בסוגיית נגיף הקורונה ולכל אותם אלו שחזרו ממדינות שבגינן הורה משרד הבריאות להיכנס לבידוד, להישמע להוראות ולשמור על תנאי בידוד למניעת אפשרות של הפצת הנגיף".

 

ד"ר רוני ברקוביץ' מהאגף לפיקוח במשרד הבריאות אמר: "הגענו כי קיבלנו תלונה על אדם שמפר את הצו ולא נמצא בבית והלכנו לבדוק. הגענו אליו וזה היחס שקיבלנו, הוא קילל שם וירק וגידף. אנחנו נגיש עליו תלונה במשטרה. הוא היה בבית בזמן שהגענו אבל אנחנו לא יכולים לדעת אם הוא יצא לאחר מכן ויש סכנה שידביק אחרים".

 

משרד הבריאות התריע באחרונה כי הפרת צו בידוד בית עלולה להיגמר באישום פלילי שתוצאתו עד שבע שנות מאסר אם נעשה במזיד ועד שלוש שנות מאסר אם נעשה בהתרשלות. עד כה התקבלו עשרות תלונות על ישראלים שהפרו את צו בידוד הבית

 

המשרד נתלה בסעיף 218 לחוק העונשין "מעשה העלול להפיץ מחלה" וכן הפרה של סעיף 287 "הפרת הוראה חוקית". משרד הבריאות ציין כי הוא רואה בציבור שנדרש לבידוד בית שותף מלא למניעת התפרצות נגיף הקורונה בישראל וקרא לאזרחים לדווח על מקרי הפרה של בידוד. "אנחנו משוכנעים שיגלו אחריות כלפי בני מ 

 

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים