שתף קטע נבחר

רצח בג'סר א-זרקא: צעיר נורה למוות ברחוב

אלמונים ירו מטווח קצר בנביל עמאש ונמלטו. מותו נקבע בביה"ח הלל יפה. תושבת ג'סר א-זרקא תקפה: "לא מרגישים שהמשטרה פועלת למיגור האלימות". עמאש הוא הנרצח השמיני בחברה הערבית מתחילת 2020

 

נביל עמאש ()
הנרצח נביל עמאש

נביל עמאש, צעיר בן 22, נורה הערב (יום ה') למוות ביישוב ג'סר א-זרקא. המשטרה פתחה במצוד אחר אלמונים שנמלטו מהזירה. בכך עלה מניין הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה לשמונה.

 

צוות של מגן דוד אדום שהוזעק לזירה פינה את עמאש במצב אנוש לבית החולים הלל יפה בחדרה תוך כדי פעולות החייאה. הרופאים בבית החולים נאלצו לקבוע את מותו. בית משפט השלום בחיפה הוציא לבקשת המשטרה צו איסור פרסום על פרטי החקירה.

 

ראש מועצת ג'סר א-זרקא מוראד עמאש אמר: "הגעתי לבית החולים ושם קיבלנו את הבשורה על מותו של הצעיר. מדובר באדם ממשפחה טובה, אנחנו לא יודעים מה הרקע לרצח וכולנו מופתעים. הרצח בוצע במקום שבו נכחו אנשים אבל אצלנו מפחדים למסור פרטים למשטרה על זהותם של הרוצחים".

 

אחמד עמאש, תושב היישוב, אמר: "נביל היה שקט ונחמד ולא התעסק בעבריינות. אנחנו לא מאמינים שירו בו. זה אומר שהפשע לא מבדיל בין אנשים חפים מפשע לבין הפושעים. כולנו בסכנת חיים".

 

בג'סר היו מי שמתחו ביקורת על המשטרה. אחת התושבים אמרה: "לפני שנתיים וחצי פתחו תחנת משטרה גדולה אצלנו, אבל לא מרגישים שהם עושים משהו למיגור תופעת האלימות. זה נמשך ומסכן את חיינו. אנחנו רוצים משטרה פעילה ולא רק שוטרים שבאים לשתות תה וקפה".

 

"מטרת המשטרה היא אילוף הערבים"

סאמי עלי, ראש הוועד העממי בכפר, אמר: "עוד צעיר נפל קורבן לפשע הפושה בחברה הערבית. הרצח הערב מוכיח שאין כל תועלת מהקמת תחנות משטרה ביישובים הערביים. בג'סר א-זרקא מבנה המשטרה משתרע על שטח גדול ומאויש על ידי עשרות שוטרים ומה התוצאה? ירי במרכז היישוב ההומה באנשים והריגת הצעיר נביל עמאש".

 

עלי הוסיף: "צריך לשנות את המדיניות העוינת שנוקטת המשטרה כלפינו כאזרחים ערבים, ולגבש תוכנית פעולה מפורטת למלחמה בפשע ובנשק הבלתי חוקי. המשטרה מעודדת פשע ועבריינים, כאשר היא מעלימה עין מנקודות ותחנות מכירת הסמים ביישוב ואינה מתנגדת לעבריינים שנכנסים למרחב הציבורי ולמוסדות ציבור בתור קבלנים. המשת"פים שלה הם בעצם פושעים ועבריינים.

 

"כל עוד שהירי והסמים הורסים את התושבים הערבים והתופעה לא זולגת מחוץ לגבולות היישוב אז למי אכפת? מטרת העל של המשטרה היא אילוף הערבים ושליטה ביישובים, ובמצב כזה רק נמשיך לספור קורבנות ונמשיך לחיות בחוסר בטחון".

 


ניסיון חיסול בקלנסווה של כאלד אבו ערער ()
הנזקים ברכב אחרי ניסיון הרצח

ניסיון חיסול בקלנסווה של כאלד אבו ערער ()

כאלד אבו עראר ()
"בנס לא נפגעתי". אבו עראר

באירוע אלים אחר שהתרחש אתמול ירו אלמונים לעבר רכבו של יועץ עיריית קלנסווה חאלד אבו עראר שהיה בנסיעה בדרך לביתו. אבו עראר לא נפגע, אולם לרכבו נגרם נזק. "שני רעולי פנים חסמו את דרכי והתחילו לירות במטרה לחסל אותי, בנס לא נפגעתי", שחזר אבו עראר.

 

הוא הוסיף: "אני לא יודע מה הם רוצים ממני. אני בקשר טוב עם כולם ואם מישהו רוצה ממני משהו, שיבוא ויישב בארבע עיניים ובלי להשתמש בירי.

 

"אני איש של סולחה ותמיד מגנה את אירועי הירי והפשיעה. ככל הנראה, בגלל שאני אדם טוב, רוצים לרצוח אותי. אני מקווה שהמשטרה תעצור אותם במהירות".

 

תקציר הידיעה בערבית

مقتل نبيل عماش من جسر الزرقاء رمياً بالرصاص

 

من حسن شعلان

 

تعرض الشاب نبيل عماش (22 عاماً) من قرية جسر الزرقاء لإطلاق رصاص في مركز القرية مما اسفر عن مصرعه في وسط القرية وامام المارين.

الضحية نقل الى مستشفى هيلل يافة في الخضيرة بواسطة اسعاف نجمة داوود الحمراء وهناك اقر الطاقم الطبي وفاته.

سكان القرية اعربوا عن استنكارهم الشديد للجريمة، وجميعهم اثنوا على المرحوم معربين عن استغرابهم لهذه الجريمة.

 

رئيس المجلس مراد عماش :" مؤسف جدا ان نتلقى خبر جريمة اخرى، فالحديث يدور عن شاب من عائلة طيبة، ولا تتوفر لدينا اي معلومات عن خلفية هذا الحدث، وننتظر نتائج التحقيق".

سكان من القرية وجهوا انتقادات للشرطة، مشيرين "الى انه قبل عامين ونصف تم افتتاح مقر للشرطة، لكن الجريمة ما زالت تستشري".

كما قالوا "نريد مقر شرطة يعمل من اجل المواطنين وليس لشرب الشاي والقهوة".

 

وفي حادث اخر، تعرض مستشار بلدية قلنسوة يوم امس لحادث اطلاق رصاص بإتجاه سيارته خلال عودته الى البيت، مما ادى الى اضرار وبلطف من الله لم تسجل اصابات.

ابو عرار قال:" كانت هنالك محاولة لإغتيالي من قبل ملثمان، ولا اعرف السبب، فانا انسان اسعى الى الصلح وعلاقتي طيبة مع الجميع، ومن يريد مني اي غرض فليقابلني وجهاً لوجه وليس بواسطة السلاح".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים