שתף קטע נבחר

גנץ: "הקול של אשל, השיטה של נתניהו"

בעקבות ריאיון יו"ר הליכוד ל-ynet ולאחר סערת הקלטת מקורבו שאמר כי "השנאה מאחדת את המחנה הלא-אשכנזי", תוקף בחזרה יו"ר כחול לבן בריאיון באולפן: "נתניהו מנצל מתחים עדתיים להעצמת המחנה. אנו לא קשורים להקלטה". על האפשרות שח"כים בכחול לבן יערקו: "שנתניהו יבדוק אצלו, יהיו הפתעות"

 

 

ריאיון אחרון לפני פתיחת הקלפיות מחר: בעקבות ריאיון יו"ר הליכוד בנימין נתניהו ל-ynet ולאחר סערת הקלטות מקורבו של ראש הממשלה נתן אשל, שאמר בין היתר כי "השנאה מאחדת את מחנה הימין, את הציבור שאני קורא לו הלא-אשכנזי", התראיין הבוקר (ראשון) יו"ר כחול לבן בני גנץ באולפן ynet ותקף: "הקול קולו של אשל, אך השיטה היא של נתניהו - וחבל מאוד שכך".

 

-אתם עומדים מאחוריי הקלטת הזאת?

"לא. מדובר פה בשיח מתמשך, ארוך, ורציף. אני סבור שזה צריך להראות אחרת. אני לא מחפש שאוהדיי ישנאו את מחנה היריב הפוליטי, אני לא מחפש שמחנה היריב הפוליטי ישנא אותי או את מי מחבריי".

בני גנץ  (צילום: אבי מועלם)
בני גנץ באולפן ynet(צילום: אבי מועלם)

 

-נתניהו ביקר את נתן אשל, לא השתכנעת?

"לא השתכנעתי. נתניהו אולי לא גזען אבל הוא מנצל את המתחים העדתיים שיש במדינת ישראל בשביל להעצים מחנה קונקרטי. אני מנסה לייצר את החיבורים בין הקבוצות העדתיות במדינת ישראל על מנת לחבר את החברה, זה בדיוק כל ההבדל, האחד מפצל ומשסה, השני מתאמץ לחבר ולאחות קרעים".

 

כל מה שצריך לדעת על בחירת 2020 במקום אחד – מתחם הבחירות של ynet

 

-אולי אתה לא מבין בפוליטיקה, אולי תפסיד בחירות בגלל שאתה לא מוכן לשחק את המשחק.

"אני משחק את המשחק במובן של מנהיגות מאחדת, מכבדת ומשתפת ואני חושב שמגיע למדינת ישראל שיח אחר ואני מתכוון להוביל אותו, אני משלם מחיר אישי קשה ממחנה השנאה הזה אבל ובכל זאת אני מאמין שצריך לחבר ולאחד את החברה הישראלית".

בני גנץ  (צילום: אבי מועלם)
גנץ: "משלם מחיר אישי ממחנה השנאה"(צילום: אבי מועלם)

-ישראל בכר  אומר שאתה מפחד לתקוף באיראן.

"אנחנו חוזרים להקלטה שנעשתה בנסיבות חמורות מאוד. רב ארור מכה רעהו בסתר, כך נאמר אצלנו במסורת, לוקחים בן אדם שמשוחח שיחות אישיות ואינטימיות ומבשלים ודוחפים שאלות וגוררים שאלה ועוד תשובה. לגופו של עניין, ישראל בכר מבין מצוין בסקרים, הוא לא מבין דבר וחצי דבר בהנהגה לאומית, הוא לא מבין דבר וחצי דבר בהובלה ביטחונית או באיך מנהלים קמפיינים, ואני מציע לכם לשאול עשרות ומאות מפקדים תחתיי שיגידו מה היה, אני מציע לכם לשאול את בנימין נתניהו למה במשך 11 שנים לא רמטכ"ל אחד, 4, יכלו לפעול באיראן, הוא לא בחר לעשות את זה ואני אומר לכם – טוב עשה, אבל שלא יספר סיפורים".

 

-לגבי נתניהו, האם אתה תומך בעסקת טיעון אם תוצע לו תמורת פרישה או חנינה?

"אני לא נכנס לענייניו המשפטיים של נתניהו ואיך הוא מחלץ את עצמו מהסבך המשפטי שבו הוא נמצא, האיש חשוד בשלושה כתבי אישום חמורים, יעמוד למשפט ב-17 לחודש, כאזרח, אני לא רוצה לראות את ראש הממשלה נכנס לכלא, כיריב פוליטי שלו אני לא רוצה לראות אותו נכנס לכלא, אני גם יודע לזכור לו דברים טובים שהוא עשה למדינת ישראל, אני אינני חפץ לראות ברעתו, אני רוצה שהוא יניח למדינת ישראל להתקדם, זה מה שאני מציע מעצמי, אני חושב שהוא צריך להתפנות לענייניו המשפטיים".

 

-כל הזמן רומזים בקמפיין של נתניהו על הדברים שיש לך בטלפון, על אירועים אישיים שיש לך לכאורה, אולי ננקה את השולחן?

"אני לא מתכוון להקפיץ חדשות ישנות שאינן רלוונטיות, אני ממשיך קדימה".

 

בנימין נתניהו ונתן אשל (צילום: אוהד צויגנברג, גיל יוחנן)
בנימין נתניהו ונתן אשל(צילום: אוהד צויגנברג, גיל יוחנן)

ישראל בכר (צילום: דנה קופל)
ישראל בכר. "הוא לא מבין דבר בהובלה בטחונית"(צילום: דנה קופל)

-הליכוד טוען שיש קלטות.

"הכל קשקוש, ואני בא ואומר לכם שאני לא לחיץ ולא סחיט ועובדה שאני עושה את מה שאני עושה במשך שנים רבות, הכל תקין, זה סתם ירידה למקומות שאינם רלוונטים לחלוטין".

 

"החברה בישראל לא צריכה להתנהל כלפי משפחת המלוכה בבלפור"

גנץ התייחס לפרשה האחרונה שבה היה מעורב בנו של ראש הממשלה יאיר נתניהו: "שמעתי שהוא תוקף בחורות צעירות רק משום שהן הצטלמו איתי באיזשהו מקום ומספר סיפורים. האבא שלהן צריך עכשיו ללכת ולהגן עליהן, זה נשמע לי דבר מטורף לחלוטין".

 

-אומר רה"מ נתניהו שהוא לא אחראי למה שהבן שלו מצייץ בטוויטר.

"אני יודע איך אנחנו מתנהגים בבית. גם לי יש ארבעה ילדים שמתחילים להיות מבוגרים ועצמאיים. אנשים צריכים לנהוג בדרך ארץ ושם אנחנו לא רואים את זה וכדאי שיבדוק את זה. אבל ככל שאוכל אני לא מתכוון להתעסק בעניין הזה אלא לעסוק במהות עצמה, יש פה חברה בישראל, היא לא מתנהלת כלפי משפחת המלוכה בבלפור, היא צריכה להתנהג כלפי ממשלת ישראל באשר היא ולא למשפחות מלוכה ואני אשנה את זה".

 

יאיר נתניהו מתייחס לנשיא ארה
יאיר נתניהו. "מספר סיפורים"

-קראת לו דוצ'ה וארדואן, מה אמור לחשוב האזרח הישראלי?

"שהשיטה הפוליטית במדינה ישראל הולכת להיות כזאת שהוא יבצר את מעמדו כראש ממשלה. מה שיקרה זה דבר נורא פשוט, נתניהו ידחה את משפטו על סיבה אדמיניסטרטיבית כזאת או אחרת, בזמן הזה הוא יחוקק את החוק הצרפתי, יבוא אוחנה ויקדם את פסקת ההתגברות שהוא אומר שהוא לא מתעסק איתה, אחרים יתעסקו איתה, והוא יבצר את שלטונו בצורה שבה אי אפשר לנהל ממשל חוקי במדינת ישראל".

 

-הוא אמר שאין לו כוונה לחוקק את החוק הצרפתי, לא ללכת לעסקאות

"הוא עצמו אמר שהוא מתכוון לבחון את הצעת החוק הזאת והוא עצמו אמר לפני כן, 'מה פתאום חסינות?' והוא כן הגיש חסינות, הוא לא עומד בדברים שלו עצמו".

 

-יש שני מועמדים ברשימה שלך שבמחנה השני בונים עליהם שהם כביכול יערקו ברגע האמת, הנדל והאוזר, למה אתה לא מבקש מהם התחייבות פומבית שישארו נאמנים לגוש?

"כי אני מאמין בנאמנות של צביקה ושל יועז ושל חברים אחרים במפלגה. אני מציע שנתניהו יבדוק מה קורה אצלו במפלגה ובמפלגות אחרות בכלל ואחרי שיפתח משפטו ב-17 לחודש בפרט ואני מודיע לכם שעוד יחכו לכם הפתעות".

 

-ועומר ינקלביץ'?

"אותו דבר, אני חושב שהם אנשים שעומדים מאחורי הבחירות של עצמם, הם מחויבים לגוף שהם נמצאים בו והם יישארו".

 

-לא יהיה גדי יברקן.

"אני מניח שלא".

 

-אם אתה לא מצליח להרכיב ממשלה תלך לממשלת מיעוט בתמיכה כזאת או אחרת של המפלגות הערביות או משהו דומה לזה?

"אני חותר לממשלת אחדות בראש כחול לבן עם קווי יסוד ציוניים, אני חושב שאם כחול לבן תהיה מספיק גדולה היא תוכל להוביל להקמה של ממשלת אחדות לאומית כשכחול לבן מובילה".

 

-אתה בונה על הדחת נתניהו.

"נתניהו על פי החוק לא יכול לכהן כשר, לא כל שכן בעיניי ברמה הנורמטיבית הוא לא יכול לכהן כראש ממשלה, אני מקווה שהבחירות יהיו כאלה שיוכיחו את התוצאה שאני מדבר עליה".

 

-רק ראינו עכשיו שנתניהו נבחר ברוב עצום בליכוד.

"לא ביקשתי מהליכוד להחליף את היו"ר שלו. החוק לא מאפשר לבנימין נתניהו להיות שר בממשלת ישראל".

 

מיד לאחר הריאיון והבהלה בקניון גבעתיים בעקבות הפינוי מחשש שאחד השוהים במרפאה במקום חלה בנגיף הקורונה, כתב גנץ בחשבון הטוויטר שלו: "שיטת הקורונה: כך מתכוון נתניהו למנוע מכם לצאת ולהצביע - אני מבקש שתקראו ותשתפו. הבוקר התפרסמה ידיעה על חשד לקורונה בגבעתיים. כמובן שהידיעה הזו הופרכה על ידי משרד הבריאות במהירות הבזק לאחר שנקבע שלא היו דברים מעולם". עם זאת, יודגש כי משרד הבריאות לא הפריך את הדיווח, אלא רק ציין כי הוא "לא מוציא הודעות על חשודים או אנשים שנבדקים, אלא רק על חולים מאומתים בלבד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים