שתף קטע נבחר

"חפרפרת, חבלה מכוונת": קרב יועצים בכחול לבן

המפלגה הגדולה ביותר בבחירות הקודמות קיבלה הפעם 3 עד 5 מנדטים פחות מהליכוד, לפי המדגמים. "לא הגענו ליעד", אמר ח"כ הנדל לאולפן ynet - אך הבהיר: "לא יהיו עריקות". יועצו האישי של גנץ, רונן צור: "הייתה חבלה מכוונת בקמפיין". מקורבי ישראל בכר: "ישמח לעבור פוליגרף"

 

 

 

אחרי הבחירות הקודמות היא הייתה המפלגה הגדולה ביותר, הפעם כחול לבן רואה מרחוק את הליכוד - והסכינים כבר נשלפות. "צריך להגיד את האמת, כישלון של כחול לבן", כתב עפר שלח מיד לאחר פרסום המדגמים, שניבאו כי מפלגתו של בני גנץ זכתה בשלושה עד חמישה מנדטים פחות מהליכוד - שגוש הימין בראשותו השיג 59 מנדטים. היועצים שעמדו מאחורי הקלעים - ולפעמים גם לפניהם - כבר החלו להחליף מסרים קשים ביניהם.

 

כל מה שצריך לדעת על בחירות 2020 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet

 

גנץ מסר כשעה אחרי פרסום תוצאות המדגמים "תודה לאלפי הפעילים וללמעלה ממיליון המצביעים שבחרו כחול לבן. אמשיך להיאבק על הדרך למענכם".

 

יועצו האישי של גנץ, רונן צור, שמודר מהקמפיין בחלקו האחרון האשים: "הייתה חבלה מכוונת בקמפיין של המפלגה", ובכיר בכחול לבן אף אמר כי "ישראל בכר היה חפרפרת במטה הבחירות שלנו". בתגובה אמרו מקורבי בכר כי הוא "ישמח לעבור בדיקת פוליגרף שתבדוק אם חיבל בקמפיין, ומזמין את מר צור לעבור בדיקת פוליגרף שתברר את מקור העברת הקלטות בקמפיין הראשון של המפלגה". מנהל הקמפיין היה מנכ"ל קבוצת גיתם, עידו הר-טוב.

 

בני גנץ (צילום: מוטי קמחי )
"אמשיך להיאבק". גנץ, ארכיון(צילום: מוטי קמחי )

 

 
 
 
אכזבה אצל תומכי כחול לבן לאחר פרסום המדגמים (צילום: קובי ריכטר, TPS)
אכזבה אצל תומכי כחול לבן לאחר פרסום המדגמים(צילום: קובי ריכטר, TPS)

אכזבה אצל תומכי כחול לבן לאחר פרסום המדגמים (צילום: קובי ריכטר, TPS)
מטה הבחירות של כחול לבן. הפנים אומרות הכול(צילום: קובי ריכטר, TPS)

אכזבה אצל תומכי כחול לבן לאחר פרסום המדגמים (צילום: אחיה ראב
מאוכזבים מהמדגמים, תומכי כחול לבן(צילום: אחיה ראב"ד)

באולפן ynet אמר ח"כ יועז הנדל מכחול לבן: "אני מציע לחכות לתוצאות האמת אבל אין ספק שלא הגענו ליעד, אז נכשלנו. יהיה זמן לחקור מה שקרה ואיך. אני חושב שמה שחשוב עכשיו לרפא את החברה הישראלית. היה קמפיין מכוער מלא שנאת חינם וצריך לרפא".

 

לדברי הנדל, "ממשלת אחדות זה אינטרס לאומי של ישראל. אני לא משוכנע שנתניהו יכול להרים כזה דבר, לא משכונע שאנחנו יכולים, או שזה אפשרי בכלל לאור המציאות המשפטית של נתניהו. אבל בוא נחכה לתוצאות האמת ונלבן את הדברים". לגבי אפשרות של עריקה משורות כחול לבן, אמר הנדל: "זה לא יקרה. גדי יברקן היה מקרה נדיר. אני לא רואה דבר כזה קורה אצלנו".

 


 


 

זו הייתה מערכת הבחירות השלישית של המפלגה שנוסדה לפני מעט יותר משנה. בבחירות 2019 מועד' א' זכה האיחוד של יש עתיד בראשות יאיר לפיד וחוסן לישראל החדשה של גנץ ל-35 מנדטים, בדיוק כמו הליכוד. במועד ב' אמנם קיבלה כחול לבן שני מנדטים פחות, אך הייתה למפלגה הגדולה ביותר. למרות זאת, גנץ לא הצליח להרכיב ממשלה כשהנשיא העניק לו את המנדט.

 

בתחילת מערכת הבחירות הנוכחית לפיד ויתר על הרוטציה והודיע כי גנץ יהיה המועמד היחיד של כחול לבן לראשות הממשלה, ובהמשך סבל הקמפיין של המפלגה ממהמורות רבות. בין היתר ח"כ גדי יברקן עבר לשורות הליכוד והיועץ האסטרטגי ישראל בכר פוטר, לאחר שהוקלט מכנה את גנץ "סכנה לישראל".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים