שתף קטע נבחר

אחת מחולות הקורונה - מורה בבית ספר בקריית אונו, תלמידיה נדרשים לבידוד

משרד הבריאות פרסם את רשימת המקומות שבהם שהתה תושבת גני תקווה וסגנית מנהלת בבית הספר אביגדור ורשה בקריית אונו שחלתה בקורונה. 27 תלמידי כיתתה הוכנסו הבוקר לבידוד

משרד הבריאות פרסם את רשימת המקומות שבהם שהתה חולת הקורונה ה-14 שהתגלתה - תושבת גני תקווה וסגנית מנהלת בבית הספר אביגדור ורשה בקריית אונו. החולה ביקרה בחנות "הפיראט האדום" באור יהודה בתאריך 25 בפברואר למשך יותר מחצי שעה. היא שוהה בבידוד בית מיום שישי האחרון. סגנית המנהלת מלמדת בכיתה ה', ו-27 תלמידי כיתתה הוכנסו הבוקר לבידוד.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

 בית הספר בו חלתה בקורונה סגנית המנהל ()
בית הספר שבו עובדת סגנית המנהלת

אלה המקומות שפרסם משרד הבריאות:

בתאריך 26 בפברואר: בית הספר אביגדור ורשה בקריית אונו, בין השעות 13:00-07:00, אולם ספורט ליד הספריה העירונית בגני תקווה בין השעות 18:00-17:15, חתונה באולם האירועים "הרמוניה בגן" בצומת כנות בין השעות 22:30-19:30.

בתאריך 27 בפברואר: קניום קריית אונו בין השעות 20:30-18:00, בחנויות נעלי TOGO, רנואר נשים (קומה עליונה), פוקס נשים (קומת כניסה), פוקס קידס (קומת כניסה) ומגה בעיר. החולה נסעה באוטובוס בקו 55 של חברת קווים מהתחנה בקניון קריית אונו (דרך לוי אשכול) עד לתחנה בגני תקווה (רחוב הרי יהודה) - סך הכול ארבע תחנות בין השעות 20:45-20:30.

בתאריך 28 בפברואר: בית הספר אביגדור ורשה בקריית אונו בשעות 12:00-07:30.

 

 

ביום שישי בשעות הצהריים הוכנסה סגנית המנהלת לבידוד. משרד הבריאות קורא לכל תלמידי כיתה ה' 1 וכל צוות בית הספר שהיה במגע ישיר איתה בימים ובשעות שצוינו, וכן כל מי ששהה במקומות הנוספים שצוינו להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראת המשרד ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד משרד הבריאות בטלפון *5400. אם במהלך הבידוד מופיעים סימפוטמים של חום או שיעול או קושי בנשימה יש להתקשר באופן מיידי למוקד 101 של מד"א על מנת לברר צורך בבדיקת הנגיף.

 

הבוקר אמרה סגנית המנהלת ל-ynet: "אני בסדר. קיבלתי את ההודעה אתמול. אני חוששת וזו סיטואציה שאני לא מאחלת לשונאים שלי. בסך הכול הלכתי לחפש תחפושת לבן שלי, ופה השתנו חיי. אני כרגע מנסה לעכל בעצמי". 

בית הספר בברנר (צילום: שאול גולן)
כל התלמידים בבידוד. בית הספר האזורי "ברנר"(צילום: שאול גולן)

בית הספר בברנר (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)

בית הספר בברנר (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)
 

היערכות בית חולים בילינסון פתח תקווה נגיף קורונה  (צילום: דוברות בילינסון)
היערכות בבית החולים בילינסון(צילום: דוברות בילינסון)

עד כה אובחנו בישראל 15 מקרים של הידבקות בנגיף הקורונה. שניים מהחולים החלימו. על שלושת החולים האחרונים שאובחנו, ובהם סגנית המנהלת, הודיע משרד הבריאות הלילה. אחד החולים הוא תלמיד כיתה ט' תושב היישוב אירוס שעבד בסניף "הפיראט האדום" באור יהודה. הוא אושפז בבידוד בבית החולים ברזילי באשקלון. משרד הבריאות עדכן כי הנער שהה בחנות בין 23 ל-26 בפברואר, ואחר כך בבית ספר ברנר בין 24 ל-26 בחודש. הוא הגיע לדרבי התל-אביבי ב-24 בפברואר, ושהה בשער 8, שמאכלס את אוהדי מכבי תל אביב.

  

לפי ההנחיה הראשונית אלפי האוהדים שהיו בשער 8 נדרשו להיכנס לבידוד עד יום שני, אז יעברו שבועיים מיום המשחק - אבל כשלוש שעות לאחר מכן עדכן משרד הבריאות כי רק 77 איש נדרשים לכך. בהודעה נכתב: "להלן מקומות הישיבה אשר יושביהם נדרשים להיכנס ל-14 ימים של בידוד בית מאז המשחק: שער 7-8, גוש 425 בין השורות 43-49 כולל, בכל השורות, בכיסאות 169-179 כולל. שאר השוהים אינם נדרשים להכנס לבידוד".

 

בבית הספר במועצה האזורית ברנר, שבו לומד התלמיד שנדבק, הודיעו בתחילה כי היום לא יתקיימו לימודים רק בשכבת ט', אך לאחר מכן נשלח כל בית הספר, שבו לומדים כ-1,150 תלמידים, לבידוד ביתי. בשבוע האחרון הגיע התלמיד לבית הספר כרגיל.

קורונה בישראל ()

לפי משרד הבריאות, החולה השלישי החדש יצא מישראל בתאריך 22.2 בטיסת איזיג'ט לאיטליה מספר EJ2564 בשעה 13:00 שנחתה בוונציה ב-16:20, ושב לישראל ב 29.2 מוונציה בטיסה מספר EJU3342 שיצאה ב-12:20 ונחתה בישראל בשעה 16:30. נוסעי הטיסה מתבקשים להיכנס לבידוד ביתי לפי הוראות משרד הבריאות ולדווח על כך באתר משרד הבריאות או במוקד הטלפוני.

 

הוא שהה בבידוד ביתי ומלבד מימוש זכות ההצבעה בקלפי הייעודית למבודדי בית ברחוב קלאוזנר 14 ברמת אביב לא יצא מביתו. ממשרד הבריאות נמסר כי הוא הגיע לקלפי בין השעות 11:15-10:15. על המבודדים ששהו בקלפי בשעה זו להאריך את הבידוד הביתי ב-14 ימים נוספים מיום הבחירות.

 

מבית החולים בילינסון בפתח תקווה, שבו שוהה החולה האחרון שאובחן בארץ, נמסר: "בית החולים ערוך לטפל בנשאי נגיף וירוס הקורונה, עפ"י ההנחיות המקצועיות של משרד הבריאות והיחידה למניעת זיהומים של בית החולים. לבקשת משרד הבריאות, הועבר לבית החולים חולה שהוירוס התגלה בגופו ומצבו הקליני קל ביותר. החולה מאושפז במתחם מבודד בחדר בידוד תקני עם לחץ שלילי, המונע יציאת אויר מהחדר למחלקה ומטופל על ידי צוות מיומן וממוגן באופן מלא".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים