שתף קטע נבחר

חבר פרלמנט פולני: הפוגרומים ביהודים הועילו להם

אמירה אנטישמית מעוררת חלחלה: חבר פרלמנט שמייצג מפלגת ימין קיצוני טען כי "לפוגרומים ביהודים היו תוצאות חיוביות כי החלשים בחברה מתו והחזקים שרדו". בעבר טען שהיטלר לא ידע על השואה

חבר הפרלמנט הפולני יאנוש קורווין-מיקה, שמייצג את מפלגת הימין הקיצוני "קונפדרציה", טען לפני ימים אחדים בריאיון לטלוויזיה הפולנית כי הפוגרומים הרצחניים ביהודים הועילו לעם היהודי. לטענתו, הם ניפו החוצה את היהודים מהחלשים מהחברה באמצעות 'ברירה טבעית', והשאירו רק את היהודים החזקים לשרוד.

  (צילום: AFP)
עבר של התבטאויות אנטישמיות. יאנוש קורווין-מיקה(צילום: AFP)

מיקה התייחס בריאיון לערוץ הטלוויזיה "Polsat TV" להשפעות של נגיף הקורונה על העולם, ואמר כי יש בו יתרונות, מאחר שהוא מחסל את החלשים באמצעות ברירה טבעית ומשפר את מאגר הגנים של האנושות. חבר הפרלמנט ניסה להוכיח את הטיעון שלו, כאמור, באמצעות הדוגמה מההיסטוריה היהודית.

 

"לפוגרומים רצחניים נגד יהודים באירופה היו תוצאות חיוביות בגלל שהחלשים בחברה היהודית מתו והחזקים שרדו – וזה חישל את העם היהודי", אמר מיקה. "אפילו רבנים תמכו בפוגרומים כאלה כדי להרוויח מהיתרונות של ברירה טבעית כתוצאה ממעשי הטבח האלה".

 

לחבר הפרלמנט יש היסטוריה של התבטאויות מכחישות שואה ואנטישמיות. ב-2013 הוא אמר שהיטלר בכלל לא ידע על השואה, וב-2019 הפגין נגד ההחלטה למנוע ממכחיש השואה דיוויד ארווינג מלהיכנס לפולין.

 

ג'וני דניאלס, מנכ"ל עמותת ממעמקים, שבעבר הותקף קשות על ידי מיקה אמר: "מדובר באדם מאוד בעייתי, גזען ואנטישמי. הוא פרובוקטור שתמיד יגיד את הדברים האלה כדי לקבל תשומת לב מהתקשורת. מדובר במפלגה של גזענים ואנטישמים שבקושי עברו את אחוז החסימה".

 

יעקב חגואל, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית, אמר: "קורא לנשיא פולין אנדז'י דודה לגנות את דבריו של חבר הפרלמנט האנטישמי קורווין-מיקה מכחיש השואה ולדרוש ממנו לחזור בו מדבריו להתנצל ולחדול מהתבטאויותו אלה בעתיד. חייבים להגיב באפס סובלנות לכל ביטוי אנטישמיות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
איש ימין קיצוני. קורווין-מיקה
צילום: AP
מומלצים