שתף קטע נבחר

צילום: שאול גולן

בהלת הקורונה: אזהרת מסע לשש מדינות באירופה

משרד החוץ קורא לשקול נחיצות נסיעות לאיטליה, צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה. דיפלומטים זרים: "ישראל נוקטת צעדים קיצוניים מדי"

 

 

משרד החוץ פרסם היום (ה') אזהרת מסע חדשה בשל התפשטות נגיף הקורונה. באזהרה המליץ לציבור לשקול נחיצות נסיעות לשש מדינות באירופה: איטליה, צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה. דיפלומטים זרים טוענים כי ישראל נוקטת צעדים קיצוניים מדי.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

נתב
"ממליצים לשקול את נחיצות הנסיעות". נוסעים בנתב"ג(צילום: עידו ארז )

באזהרה שפרסם משרד החוץ נכתב: "עקב התפשטות נגיף הקורונה במדינות באירופה, ממליצים לכל מי שמתכנן נסיעה לאיטליה, צרפת, גרמניה, שוויץ, ספרד ואוסטריה לשקול את נחיצותה בעת הנוכחית, ולהתעדכן באשר להנחיות הרשויות המקומות במדינות אלה ביחס להתנהגות מונעת. משרד החוץ מבקש להדגיש כי שגרירויות ישראל במדינות אלה ממשיכות לפעול".

 

בנוסף, משרד החוץ הנחה את כל השגרירויות בעולם כי כל אדם – עובד או בן זוג – שיגיע ממדינת סיכון יידרש להיכנס לבידוד ויימנע ממנו להגיע לשגרירות במשך 14 ימים. הדבר ייחשב כימי מחלה מבלי להגיש טופס רפואי.

 

בדיקות לקוריאנים אשר נמצאים בנתב
בדיקות קורונה בנתב"ג(צילום: שאול גולן)

רכבת אווירית לקוריאנים  אשר נמצאים בנתב
(צילום: מוטי קמחי)

מוקדם יותר היום קיים משרד החוץ תדרוך דחוף על ההתמודדות עם נגיף הקורונה. לתדרוך הוזמנו כ-50 שגרירים ודיפלומטים זרים, נציגי המדינות השונות. דיפלומטים זרים שהשתתפו בתדרוך אמרו ש"ישראל נקטה צעדים קיצוניים מדי נגד הקורונה מבלי להתייעץ וללא תיאום עם המדינות השונות. זאת, בניגוד להמלצות של ארגון הבריאות העולמי שלא לפגוע בתנועה בין מדינות".

 

דיפלומטים משגרירות סין נעדרו מהאירוע. עם זאת, הייתה נציגות מכובדת של דיפלומטים ממדינות אחרות באסיה ובהן שגרירת תאילנד בישראל, וייטנאם ומיאנמר. דיפלומטים אירופים רבים הגיעו לתדרוך והעלו שורה של שאלות מהן עולה כי יש בלבול רב בשגרירויות מול ההנחיות של משרד הבריאות שמשתנות חדשות לבקרים.

 

בתדרוך השתתפו מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ראש קשרי החוץ במשרד הבריאות ד"ר אשר סלומון, מנהל רשות האוכלוסין וההגירה שלמה מור יוסף ומנכ"ל משרד התיירות אמיר הלוי. ד"ר סלומון אמר כי "המדיניות הישראלית היא הכלה ומניעה". הוא הוסיף: "אנו מתנצלים על הצעדים הנוקשים שנקטנו בכל מה שנוגע לנסיעות לחו"ל והגעה לארץ. זה קריטי להתמודד עם הבעיה".

 

 

שגריר ספרד שאל האם תיירים יכולים לשהות בבידוד בישראל או בשטחים. סלומון השיב כי "אזרחים זרים שמתגוררים כאן כגון דיפלומטים, סטודנטים ועובדים, כל עוד יש להם כתובת קבועה הם יכולים להיכנס לישראל. זה יותר מסובך בהשוואה לתייר שבא לשבוע".

 

מור יוסף נתן כדוגמה אישור מיוחד שניתן לאזרחית איטליה שחיה בארץ להביא את משפחתה להשתתף בחתונה שלה. "נתנו גם אישור לאנשי עסקים להגיע לאחר שהשגרירויות התחייבו שידאגו לבידוד. זה לא שחור או לבן. אנו משתדלים להתחשב. אפשרנו לשגריר סין להיכנס לארץ והוא היה שבועיים בבידוד".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: עידו ארז
נוסעים בנתב"ג
צילום: עידו ארז
מומלצים