שתף קטע נבחר

רצח את בתו ופצע קשה את אשתו ובת נוספת: "הלם מוחלט במשפחה"

קרובי משפחה והמשטרה מסרו שלא היו סימנים לאלימות לפני האירוע הקשה הבוקר בבית בהוד השרון. מהנדס בן 33 רצח את בתו בת העשרה חודשים, פצע קשה את אשתו, אדריכלית בת 36, וכן את בתו הנוספת בת השלוש. בת דודתה של האם: "דבר לא הכין אותנו". מעצר האב יוארך בהיעדרו

 

 

 

במשפחת האם הפצועה קשה שבתה התינוקת נרצחה ובתה בת השלוש נפצעה אף היא קשה הביעו הבוקר (יום ו') זעזוע ממעשה האב. שגית דרור, בת דודתה של האם מהוד השרון, הגיעה לבית החולים מאיר בכפר סבא שבו מאושפזת בת השלוש: "אנחנו בהלם מוחלט, לא יודעים מה יהיה. לא ידענו שום דבר לפני, לא הייתה שום הכנה, זו משפחה גדולה ותומכת".

 

חשד לאלימות במשפחה בהוד השרון (צילום: יאיר שגיא)
בית המשפחה בהוד השרון(צילום: יאיר שגיא)

האם הפצועה בת ה-36 היא אדריכלית ובעלה בן ה-33 שדקר את עצמו ונפצע קל-בינוני הוא מהנדס. דיון בהארכת מעצרו יתקיים בצהריים בהיעדרו ובנוכחות סנגורו בבית משפט השלום בפתח תקווה. לאחר היוודע האירוע שבו נרצחה התינוקת בת העשרה חודשים, שהו חלק מקרובי המשפחה לצד הילדה עד שהוכנסה לחדר הניתוח בבית החולים מאיר בכפר סבא ואחרים הגיעו לבית החולים בילינסון בפתח תקווה.  

 

 

לא ידעתם, לא היו סימנים מוקדמים?

"ממה שאני יודעת, שום דבר. זה בא בהפתעה גמורה".

 

כשראית אותם באירועים משפחתיים וביומיום, הכול נראה תקין?

"כן. משפחה חמה, אוהבת, מטיילים יחד, נהנים, שום דבר לא הכין אותנו".

 

זה מסתדר עם ההיכרות המשפחתית שלך איתו שדבר כזה יכול להיות?

"לא, לא מסתדר. ממש לא. שוק. כמו שאמרתי, שוק מוחלט. אף אחד לא יכול היה לנחש או לדעת. לא ברור. אנחנו נחכה למשטרה ולכל הגורמים שפשוט יגידו לנו מה היה".

 

האירוע התרחש ברחוב השקמים בעיר, ובעקבות דיווח של אחות האם שמתגוררת במתחם ושמעה את הצעקות הוזעקו למקום כוחות מד"א ומשטרה. שכנה סיפרה כי האם צעקה "הילדות, הילדות" לפני שהתמוטטה. הבעל הוא מהנדס מכונות בחברה לבקרה ולאוטומציה ולא ברור מה הוביל למעשה החמור.

 
חשד לאלימות במשפחה בהוד השרון (צילום: יאיר שגיא)
הבית שבו רצח האב את בתו ופצע בת נוספת ואת אשתו (צילום: יאיר שגיא)


חשד לאלימות במשפחה בהוד השרון (צילום: יאיר שגיא)
חוקרי משטרה הגיעו לזירת הרצח(צילום: יאיר שגיא)

 

 

התינוקת הובהלה תוך כדי פעולות החייאה לבית החולים מאיר בכפר סבא, ושם נקבע מותה. לשם פונתה גם אחותה בת השלוש. האם הובהלה לבית החולים בילינסון בפתח תקווה והבעל הדוקר הובהל לבית החולים מאיר. מבית החולים מאיר נמסר כי בני המשפחה הגיעו עם פציעות דקירה מרובות. מבית החולים בילינסון נמסר כי האם, שנדקרה בצוואר, פצועה במצב קשה מאוד ונשקפת סכנה לחייה.

  

בית חולים מאיר (צילום: יאיר שגיא )
ניידות מחוץ לבית החולים מאיר(צילום: יאיר שגיא )

המניע עדיין לא ידוע

לפי המשטרה, אין רקע מוכר של אלימות במשפחה, ובשלב זה לא ברור המניע לאירוע הטרגי. מפקד משטרת כפר סבא, סגן-ניצב יורם ברינה: "סמוך לשעה 8:00 בבוקר התקבל דיווח במוקד 100 של מחוז מרכז על אירוע דקירות בהוד השרון. שוטרים הגיעו למקום בתוך ארבע דקות והבחינו בזירה בגבר ואישה ושתי בנות כאשר האישה פצועה בצוואר, הגבר פצוע גם בצוואר ותינוקת בת עשרה חודשים במצב אנוש. כמובן שהזעקנו את כוחות מד"א לזירה. שוטרים שומרים בבית החולים על האב. זה אירוע קשה, אנחנו בודקים את כל הכיוונים. אני יכול להגיד באופן ודאי שהמשפחה נורמטיבית, לא מוכרת לנו וגם לא לשירות הרווחה".

 

ד"ר איילת שלז, שטיפלה בפעוטה ובאחותה בבית החולים מאיר סיפרה: "התינוקת הגיעה במצב קשה עם פצעי דקירה בבית החזה ובצוואר. היא הגיעה למעשה בלי סימני חיים, שהיא מונשמת, ונעשו מאמצי החייאה. לצערנו היא נפטרה במהלך הניתוח. הילדה השנייה הגיעה גם כן עם פצעי דקירה בבית החזה ובצוואר, היא כרגע מאושפזת בטיפול נמרץ ילדים". 

 

ד"ר אורי יסלוביץ', מנהל שירות הטראומה בבית החולים מאיר, סיפר כי בשעה 8:45 לערך הגיעו לבית החולים שלושה פצועים - התינוקת, אחותה והאב הרוצח. "התינוקת הגיעה במהלך מאמצי החייאה ללא סימני חיים, הובלה לחדר ניתוח ושם לאחר ניסיונות ארוכים נקבע מותה. הילדה בת השלוש הגיעה עם דקירות בצוואר ובחזה, מצבה התייצב והיא נמצאת בטיפול נמרץ ומוגדרת פצועה קשה אבל יציבה. הגבר בן 30 במצב יציב עם פציעות בצוואר".

 

יו"ר ויצו ישראל אורה כורזים "עוד משפחה אשר לצערנו תכנס לסטטיסטיקה הנוראה. 13 נשים נרצחו בשנה שעברה ושתיים מתחילת השנה. עוד מאות אלפי נשים וילדיהן סובלים מטרור ואלימות בתוך ביתם, מבצרם. בסיומה של עוד מערכת בחירות, בתקווה האחרונה, מוטלת על הממשלה החובה להוציא אל הפועל את התוכנית הלאומית לטיפול באלימות כלפי נשים, שאושרה כבר לפני שלוש שנים אך לא יושמה עד היום. התוכנית מכילה השקעה גם בהסברה ועידוד נשים לפנות לקבלת סיוע. אנו חוזרות ומתריעות כי אם לא יבוא שינוי קיצוני בטיפול בנגע החברתי הזה של אלימות כלפי נשים לצערנו זה לא יהיה המקרה האחרון".

 

יו"ר נעמת חגית פאר אמרה כי "האירוע המזעזע ממחיש את ההפקרות שבה מתנהלת המדינה. לפני שלוש שנים החליטה ממשלת ישראל על הקצאת 250 מיליון שקלים לטובת תוכנית למאבק באלימות במשפחה. עד היום הכספים לא הגיעו ליעדם. נתניהו וגנץ ממשיכים להתכתש אחד עם האחר בזמן שתינוקות ונשים ממשיכים להיפגע. אני קוראת לשניהם להתעורר ומהר. הקריאה שלנו היא גם לנשים וגברים שבמעגל האלימות - פנו לייעוץ ולשירותים הרלוונטיים לפני שתהפכו לחלק מהסטטיסטיקה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: יאיר שגיא
הבית שבו רצח האב את בתו
צילום: יאיר שגיא
מומלצים