שתף קטע נבחר

גנץ: "הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה"

יו"ר כחול לבן תקף את ראש הממשלה נתניהו שטען כי גנץ מנסה "לגנוב את הבחירות" יחד עם ליברמן. הבוקר פרסם מספר 37 בליכוד תמונה של גנץ, זועבי והיבא יזבק: "יזכור עם ישראל את מהללי השהידים ושותפיהם"

 

 

 

 

 

ברקע טענות להסתה מצד פעילי ימין נגד בכירי כחול לבן וישראל ביתנו, בני גנץ תקף בצהריים (שישי) את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמר כי הוא ואנשיו "מתדלקים בכוונת תחילה שיח אלים וקיצוני תוך רמיזה על שבירת כל המוסכמות" על-מנת להתחמק ממשפטו.

 

בנימין נתניהו הליכוד ליכוד בני גנץ כחול לבן לאחר תוצאות מדגמים בחירות 2020 (צילום: AFP עודד בלילטי)
נתניהו: "גונבים את הבחירות". גנץ: "הרצח הפוליטי מעבר לפינה"(צילום: AFP עודד בלילטי)

"נתניהו מתעלם ממתוצאות הבחירות, ומוכן לשרוף הכל בדרך להימלטות ממשפט", כתב גנץ בעמוד הפייסבוק שלו. "ההסתה לאלימות עוברת כל גבול. אם לא נתעורר, הרצח הפוליטי הבא מעבר לפינה. ביבי, ראינו מה קרה כשההסתה השתוללה ואף אחד לא עצר אותה ב-1995", הוסיף גנץ. "אם אתה חושב שאתה מאיים או מרתיע - אתה טועה טעות קשה".

 

היום פרסם ראש הממשלה סרטון שבו טען לניסיון "לגנוב את הבחירות". נתניהו התייחס ליוזמה של כחול לבן שנחשפה ב-ynet, לפיה תקודם הצעת חוק שתמנע מנאשם להרכיב ממשלה. "עכשיו מנסים לגנוב את הבחירות האלה בשתי צורות", אמר נתניהו, "דרך אחת זה לחוקק חוק אנטי-דמוקרטי שלא קיים בספר של אף דמוקרטיה, אפילו לא באיראן. מנסים לפסול פרסונלית ורטרואקטיבית מועמד שכבר נבחר, לא יאומן".

 

נתניהו טען כי "אין לי שום דבר נגד המצביעים הערביים. פניתי אליהם וקיבלנו גם קולות ערביים ואני גאה בזה. אבל מה שמנסים לעשות כאן זה להקים ממשלה כל כך מסוכנת למדינת ישראל בניגוד גמור להבטחות שניתנו לבוחר. אני פונה לבני גנץ, גבי אשכנזי ובוגי יעלון. שלושה רמטכ"לים לשעבר: אתם עושים דבר לא יאומן ומפקידים את גורל המדינה ואת מפתחות הממשלה בידי תומכי הטרור שברשימה המשותפת.

 

"אני חייב להגיד לכם שיצחק רבין ז"ל סירב לעשות זאת. הוא יכול היה להקים ממשלה עם תומכי טרור, אבל לא היה מוכן לעשות זאת. אתם עושים זאת. במוצאי שבת אני אקיים כנס חירום לעצירת גניבת הקולות ואני אעשה זאת בהתאם להוראות משרד הבריאות, בצורה דיגיטלית לכמה מוקדים ברחבי הארץ. אנחנו לא ניתן שזה יקרה".

 

  ()
תמונה שהופצה ברשתות החברתיות

  ()
הציוץ של חבר הליכוד קלנר

לצד תמונות שהופצו ברשתות החברתיות, בהם נראו בכירי כחול לבן וישראל ביתנו עם כאפיה, גם מספר 37 ברשימת הליכוד, אריאל קלנר, פרסם בחשבון הטוויטר שלו תמונה משולבת של בני גנץ, אביגדור ליברמן, משה (בוגי) יעלון, צבי האוזר ויועז הנדל יחד עם אחמד טיבי, חנין זועבי והיבא יזבק, לצד הכיתוב "זכור אשר עשה לך עמלק". קלנר, שבסופו של דבר לא נכנס לכנסת ה-23, הוסיף כי "יזכור עם ישראל את מהללי השהידים ומהללי רוצחי התינוקות. יזכור עם ישראל את השותפים של מהללי השהידים ומהללי רוצחי התינוקות. יזכור ולא ישכח. לדיראון עולם".

 

כמה שעות לאחר מכן, פרסם קלנר תיקון לדבריו - לא לפני שרמז: "מישהו אמר ארדואן?". בציוץ הנוסף שפרסם כתב קלנר: "קיבלתי בשעות האחרונות איומי תביעה על הציוץ. אני מוכן להסירו אם יובהר שלמוזכרים בו אין שותפות פוליטית מתוכננת עם הרשימה המשותפת. התיקון היחיד שאני עושה הוא להוסיף 'הפוטנציאליים' למילה 'השותפים'. כל עוד שותפות נלוזה שכזו עומדת על הפרק, הציוץ נשאר. מוזמנים לתבוע". 

 

בשעות הבוקר הודיעה התנועה לאיכות השלטון כי אחד מפעיליה שמחה מול בית הנשיא הותקף על-ידי אלמונים. דובר התנועה ציין כי התוקפים ניסו לגנוב ציוד ממאהל המחאה והשחיתו אותו.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים