שתף קטע נבחר

צילום:  AFP, EPA

דרום איטליה נגד המהגרים לאזור הנגיף: "אל תחזרו"

מאות אלפי איטלקים היגרו בשנים האחרונות לצפון המדינה כדי למצוא עבודה. עם ההכרזה על סגר ב-15 מחוזות בצפון, מושלי מחוזות בדרום חוששים שרבים מהם ינסו לחזור: "אל תביאו אלינו את מגפת לומברדיה"

מחוזות בדרום איטליה הזהירו היום (א') מאות אלפי תושבים שהיגרו לצפון המדינה כדי לעבוד שם שלא יחזרו הביתה, מתוך חשש שהם יברחו מהאזורים שתחת הסגר בשל התפשטות נגיף הקורונה. הצו שעליו חתם הבוקר ראש הממשלה ג'וזפה קונטה מטיל סגר על 15 מחוזות בצפון ומשפיע על יותר מ-15 מיליון בני אדם – כרבע מתושבי המדינה.

 

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

 

 קתדרלת מילאנו נגיף קורונה סגר איטליה לומברדיה (צילום: AP)
כיכר קתדרלת מילאנו שוממת(צילום: AP)

 קתדרלת מילאנו נגיף קורונה סגר איטליה לומברדיה (צילום: AP)
(צילום: AP)

לפי הערכות, שני מיליון איש עזבו את הדרום הלא מפותח ב-15 השנים האחרונות בחיפוש אחר עבודה ומאות אלפים מהם התיישבו בצפון. עם ההכרזה על סגר שיימשך ארבעה שבועות, רבים מהם צפויים לנסות לחזור לבתיהם הישנים ולמשפחותיהם כדי לחמוק ממנו.

 

מושל מחוז פוליה, עקב המגף של איטליה, הפציר במהגרים שיישאר בצפון, מוקד ההתפרצות החמור ביותר של הנגיף באירופה. "אני מדבר אליכם כאילו הייתם ילדיי, אחיי, אחייניי ואחייניותיי: עצרו וחזרו חזרה", כתב מישל אמיליאנו בפוסט נרגש בפייסבוק.

 

"רדו בתחנת הרכבת הראשונה, אל תתפסו מטוסים. סובבו את המכוניות שלכם, צא מהאוטובוסים. אל תביאו את מגפת לומברדיה, ונטו ואמיליה לפוליה". הוא הוסיף. כדי להדגיש את נחישותו, הוא חתם על צו שאומר שכל מי שיגיע מהאזור האדום הצפוני יצטרך להכניס את עצמו לבידוד למשך שבועיים.

 


טירת ספורצסקו מילאנו נגיף קורונה סגר איטליה לומברדיה (צילום: EPA)
הסגר משפיע על יותר מ-15 מיליון בני אדם. רחובות מילאנו ריקים(צילום: EPA)

טירת ספורצסקו מילאנו נגיף קורונה סגר איטליה לומברדיה (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

טירת ספורצסקו מילאנו נגיף קורונה סגר איטליה לומברדיה (צילום: EPA)
(צילום: EPA)

טירת ספורצסקו מילאנו נגיף קורונה סגר איטליה לומברדיה (צילום: MCT)
(צילום: MCT)
 

85% ממקרי ההידבקות בנגיף הקורונה במדינה ו-92% ממקרי המוות נרשמו במחוזות לומברדיה, אמיליה-רומאנה וונטו. בפוליה נרשמו 26 מקרים של הידבקות בנגיף. במחוז קלבריה, הנמצא ב"אצבעות" המגף האיטלקי נרשמו ארבעה מקרים במחוז בזיליקטה הסמוך שלושה.

 

מושלת קלבריה, ג'ול סנטלי, הצטרפה לאמיליאנו והפצירה באנשים להתרחק. היא אמרה שמערכת הבריאות השברירית באזור שלה, שפחות מפותחת מאשר בצפון, לא תוכל לעמוד במשבר רפואי גדול. "הממשלה חייבת לחסום הגירה המונית לקלבריה, שעלולה להוביל לאסון", אמרה סנטלי. "חזרה מהצפון באופן בלתי מבוקר מסכנת את המחוז ואת יקירינו. אל תעשו את זה. עצרו".

 

פרימו ג'ארטאנו, בן 32 מסיציליה, סיפר שנסע עם אחיו לפני כחודש לעיר ברשיה שבמחוז לומברדיה כדי לחפש עבודה. "שכרנו יחד בית, אבל אחר כך חזרתי כי סיימתי את העבודה. אחי נשאר שם לבד ועכשיו הוא לא יכול לחזור", אמר ג'ארטאנו. "אנחנו לא יודעים מה לעשות".

כיכר סן מרקו ונציה נגיף קורונה סגר איטליה ונטו (צילום: רויטרס)
85% ממקרי ההידבקות בקורונה - בצפון. כיכר סן מרקו בוונציה(צילום: רויטרס)

כיכר סן מרקו ונציה נגיף קורונה סגר איטליה ונטו (צילום: רויטרס)
(צילום: רויטרס)

ונציה נגיף קורונה סגר איטליה ונטו (צילום: רויטרס)
גם התעלות ריקות(צילום: רויטרס)

ונציה נגיף קורונה סגר איטליה ונטו (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

ההכרזה על הסגר גרמה לבהלה ובלבול בקרב התושבים. אמש נראו המונים נוהרים לתחנות הרכבת והאוטובוס בניסיון לברוח לפני שהסגר ייכנס לתוקף. היום הרחובות בערים בצפון המדינה, כולל מילאנו, היו שקטים מהרגיל.

 

הצו מגביל את התנועה במחוז לומברדיה שבירתו מילאנו, במחוז ונטו שבירתו ונציה וב-13 מחוזות נוספים בצפון המדינה: מודנה, פארמה, פיאצ'נזה, רג'ו אמיליה, רימיני, פזארו ואורבינו, פדובה, טרוויסו, אסטי, אלסנדריה, נוברה, ורבנו-קוסיו-אוסולה, ורצ'לי. הצו יישאר בתוקף עד 3 באפריל. כניסה לאזורים אלה ויציאה מהם תתאפשר רק במקרים חריגים.

 

על פי הצו, כל המוזיאונים, חדרי הכושר, מרכזי התרבות, אתרי הסקי ובריכות השחייה יישארו סגורים במחוזות שבסגר. מסעדות וברים יוכלו לפתוח את שעריהם מהשעה 06:00 ועד 18:00 רק אם יוכלו להבטיח שלקוחות יהיו במרחק של מטר אחד לפחות זה מזה.

 

גם הדרשות בכנסיות בוטלו היום. הוותיקן הודיע כי האפיפיור פרנסיסקוס יעביר את הדרשה השבועית שלו בסרטון ברשת ולא ישירות מכיכר פטרוס הקדוש כדי להגביל את הסיכון להידבקות. הבוקר הודיעה הממשלה כי תסגור גם את כל המוזיאונים, התיאטראות ובתי הקולנוע ברחבי המדינה למשך כחודש.

  (צילום: AFP)
(צילום: AFP)

בתי החולים מתקשים להתמודד עם העומס, והחופשות של כל עובדי מערכת הבריאות בוטלו. "אנו נאלצים להקים מחלקות לטיפול נמרץ במסדרונות, בבתי הקולנוע, בחדרי התאוששות. רוקנו מחלקות שלמות כדי לפנות מקום לאנשים חולים במצב קשה", אמר אנטוניו פסנטי, ראש היחידה לטיפול במשברים במחוז לומברדיה. "אחת ממערכות הבריאות הטובות בעולם, בלומברדיה נמצאת במרחק צעד אחד מהתמוטטות", הוא אמר.

 

בצהריים הודיע מושל מחוז פיימונטה כי נדבק בנגיף אף שלא פיתח תסמיני מחלה. זהו המושל השני שנדבק בנגיף הקורונה בתוך יממה. מספר הנדבקים בנגיף באיטליה זינק אתמול ל-5,883 בני אדם, ועד כה מתו כתוצאה ממנו בארץ המגף 233 בני אדם.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: AP
כיכר קתדרלת מילאנו
צילום: AP
מומלצים