שתף קטע נבחר

עם 8 ילדים בין דירות עמידר לבין אוהל

בני הזוג טליה ועוזי כהן מרעננה התגוררו בדירת 2.5 חדרים של החברה, וכשביקשו להרחיב אותה – התבקשו זמנית לעזוב. אלא שאז גילו שהדירה ניתנה למישהי אחרת. מאז הם מוחים באוהל ברחבת העירייה: "לא נוותר, רימו אותנו". עמידר בתגובה: הם בחרו להחזיר את הדירה

 

 

כבר יותר מחודש נודדים בני הזוג טליה ועוזי כהן, עם שמונת ילדיהם, בין דירות של קרובי משפחה לבין אוהל שהקימו ברחבת עיריית רעננה, במחאה על כך שפונו – לטענתם במרמה - מדירת עמידר שבה התגוררו. בעמידר טוענים שפרויקט תמ"א 38 שתוכנן לבניין על ידי יזמים פרטיים ולא יצא לפועל הוא האחראי למצב, אבל בני הזוג כהן מתעקשים: "רימו אותנו באופן מביש. נילחם על הצדק עד הסוף".

 

טליה ועוזי כהן הם בני 35. בנם הגדול בן 15 והקטנים הם תאומים בני כשנה וחצי. עד לפני שנתיים הם התגוררו בדירת עמידר בת 2.5 חדרים, ובשלב מסוים ביקשו מהחברה לשפץ ולהרחיב אותה. בקשתם נענתה בחיוב ולכן הם עזבו את הדירה ועברו לשכירות ציבורית, לכאורה לזמן מוגבל, אלא שעד מהרה התברר להם שמשהו קרה מאחורי גבם.

 

"רימו אותנו", קובעת טליה. "הדירה לא עברה שיפוץ אלא ניתנה לאם חד-הורית עם ילד. אילצו אותי להחזיר את המפתח והתברר לי שהחתימו אותי על טופס שלפיו אני בעצם מחזירה את הדירה שלי לעמידר ושאני אישאר בשכירות. לא יתקיים שום שיפוץ ושום הרחבה".

משפחה בת 10 נפשות מתגוררת כחודש מול בניין העירייה ברעננה (צילום: שמוליק דודפור)
"מבלים את רוב היום באוהל"(צילום: שמוליק דודפור)

משפחה בת 10 נפשות מתגוררת כחודש מול בניין העירייה ברעננה (צילום: שמוליק דודפור)
עוזי כהן. "צילמתי את הבתים"(צילום: שמוליק דודפור)

לדבריה, הדירה בשכירות הציבורית אינה ראויה למגורים, קל וחומר בחורף, בשל בעיות נזילות, רטיבות ועובש. "לשמונת הילדים שלי אין פינה חמה וביטחון", היא אומרת. "ילד רוצה את הפינה החמה שלו, להביא חברים, וזה פשוט מבייש אותם. אבל הם מתביישים בדירה. אז אנחנו מבלים בעצם את רוב היום שלנו באוהל. בימי גשם אני לא מגיעה כי זו סכנה. בינתיים אני עוברת מהדירה של אמא שלי לגיסתי כדי להתחמם ושיהיה לילדים בטוח".

 

- למה אתם סבורים שבעמידר משקרים אתכם?

עוזי כהן: "יש לעמידר בתים סגורים. הסתובבתי פה ברעננה וצילמתי את הבתים הסגורים. אז למה לשקר? למה לא לתת לנו להיכנס לבית עם שמונה ילדים בצורה יפה?".

 

- כמה זמן תישארו באוהל?

טליה: "עד שאקבל את מה שמגיע לי. את כל הזכויות שלי. אם אצטרך אני גם אגיע עד למעון ראש הממשלה. הכול אני עושה בכוחות עצמי כי בעלי עבר תאונת עבודה לפני שבע שנים. אני אמא חזקה ואני אלחם עד הסוף. עמידר זה גוף שאמור לייצג את החלש ולעזור לו למצוא קורת גג חמה, אבל זה לא מה שהם עושים. אני גדלתי עם אמא חד-הורית בדירת עמידר ואני יודעת מה זה. אם אין לך כוח - אז מייאשים אותך. אבל אני לא אתייאש".

 

שירן קדוש, גיסתה של טליה, שהחלה יחד עמה את ההליכים מול עמידר לשיפוץ והרחבת הבתים של שתיהן, מספרת: "לנו שיפצו את הדירה. התוכנית הייתה שיבנו לנו ואחר כך לטליה. אבל פשוט רימו אותם. קיבלנו את האישור להרחבה והשיפוץ יחד, אבל לה לא שיפצו".

 

מעמידר נמסר בתגובה: "אכן, החברה פעלה להרחבת דירתם, אולם בשל פרויקט תמ"א 38 שקודם במקום על ידי יזמים פרטיים - העבודות לא יצאו לדרך. בעקבות הקפאת הליך התמ"א, המשפחה בקשה – וכך אושר לה - סיוע מוגדל בשכר דירה. הם החזיקו במקביל בדירת הדיור הציבורי ויכולים לשוב אליה בכל רגע שיבחרו. לאחר כמה חודשים הם ביקשו מיוזמתם להשיב את הדירה (באפריל 2019). מצב הדירה שאותה הם שוכרים אינו בתחום טיפולנו. משרד הבינוי והשיכון אישר להם דירת ארבעה חדרים אולם כרגע אין דירה פנויה מתאימה בעיר רעננה. ברגע שתתפנה דירה מתאימה נשמח לעדכנם. כמו כן נשמח לסייע להם באיתור דירה אחרת בשכירות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: שמוליק דודפור
טליה כהן
צילום: שמוליק דודפור
מומלצים