שתף קטע נבחר

הנדבקים, המחלימים ואחוזי התמותה: נתוני הקורונה נכון לעכשיו

בישראל יש 75 מקרי הדבקה, מתוכם ארבעה שהחלימו. המספרים הדרמטיים ביותר מגיעים מאיטליה: 631 מתו מהנגיף מתוך 10,149 מקרי הדבקה ידועים - 6.2%. בסין יש יותר מחלימים מחולים, ובארה"ב בדקו רק 4,900 אנשים, מתוכם כ-800 נדבקים. נתוני הנגיף עד כה

 

 

 

עד שעות הערב (יום ג') אובחנו 75 מקרי הדבקה בישראל – 25 מהם בתוך יממה. מצבו של אחד החולים, נהג אוטובוס שהסיע צליינים מיוון, מוגדר קשה. מצבו של חולה נוסף מוגדר בינוני והיתר במצב קל. עד כה רק ארבעה החלימו. 

ווהאן סין מוקד התפרצות קורונה הקורונה נגיף רופא רופאים (צילום: EPA)
טיפול בחולה בווהאן, מוקד התפרצות הקורונה(צילום: EPA)

ווהאן סין מוקד התפרצות קורונה הקורונה נגיף רופא רופאים (צילום: EPA)
רופא בווהאן שבסין(צילום: EPA)

בית חולים בווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה (צילום: AFP)
בית חולים בווהאן, מוקד התפרצות נגיף הקורונה(צילום: AFP)

מהנתונים שהתקבלו ממשרד הבריאות עד אחר הצהריים עלה כי 13 ישראלים נדבקו בספרד, שישה מהם בטנריף. 11 ישראלים נדבקו בנגיף במהלך ביקור באיטליה ושישה באוסטריה. שלושה נדבקו בספינה "דיימונד פרינסס" ושניים מהם אובחנו כשהיו בבידוד בבית החולים שיבא. נוסע נוסף בספינה אובחן כחולה כשחזר בטיסה מיפן, שם היה מאושפז כיוון שחלה.

 

שלושה מהחולים – שניים מהם אובחנו היום – הגיעו לארץ מגרמניה. ארבעה חולים נוספים נדבקו, כך על פי נתוני משרד הבריאות – בבלגיה, בשווייץ, באזרביג'אן וביוון. 16 נדבקו מחולים בישראל – בין היתר בסניף הפיראט האדום באור יהודה, בנסיעה לשבעה בכרמיאל, במסעדה בראשון לציון, במגע עם תייר מצרפת ועם איש מד"א – שלא ברור עדיין כיצד נדבק בנגיף.

 

התפרצות הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

הגבלות הקורונה: יבוטלו אירועים עם יותר מ-2,000 איש, הימנעו מביקורים בבתי חולים

"חדרי המיון קורסים": למה כל כך הרבה מתים באיטליה?

קורונה בישראל: האם אתם צריכים להיכנס לבידוד? רשימת המקומות הנגועים

 

מהנתונים ברחבי העולם עולה כי -118 אלף בני אדם נדבקו בנגיף הקורונה וכ-4,200 מהם מתו – כ-3.5%. אך מכיוון שמספר הבדיקות שנעשו בחלק מהמדינות נמוכים מאוד, ההערכות הן שישנה כמות נדבקים גדולה בהרבה, מה שיביא את אחוזי התמותה לשיעורים נמוכים יותר. החדשות הטובות הן כי למעלה ממחצית מהחולים החלימו.

 

רוב קורבנות הנגיף היו בסין, שם מתו למעלה מ-3,100 בני אדם. נכון להיום יותר מ-80,000 בני אדם נדבקו במדינה, מתוכם יותר מ-60,000 החלימו. בין אלה שלא החלימו ישנם כ-5,000 במצב קשה והשאר במצב בינוני או קל.

 

 

קורונה נגיף מספרים ארה

קורונה נגיף מספרים ארה
אחרי סין ניצבת איטליה, שם התפרצות מהירה של הנגיף גרמה עד כה למותם של 631 בני אדם. נכון להיום ישנם 10,149 מקרי הדבקה במדינה, מתוכם 733 במצב קשה. באיטליה אחוזי ההחלמה נמוכים יחסית בינתיים, כאשר רק 724 החלימו מהנגיף עד כה. מנגד, אחוזי התמותה גבוהים מאוד יחסית – 6.2%. בשלב זה, נראה כי ההתמודדות עם התפרצות הייתה הלקויה ביותר. 


קורונה נגיף מספרים ארה

רחובות העיר קטניה באיטליה ריקים בעקבות נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)
העיר קטניה באיטליה. הרחובות ריקים(צילום: רויטרס)

באיראן, שבה מספרי הנדבקים והמתים מהנגיף עולים בימים האחרונים בצורה חדה, מתו עד כה לפי הדיווחים 291 בני אדם מתוך 8,042 נדבקים (3.6% תמותה). 2,731 החלימו.

 

מדינה בולטת נוספת מבחינת התפשטות הנגיף היא דרום קוריאה, שם מתו 54 בני אדם מתוך 7,513 נדבקים. אחוז התמותה הנוכחי במדינה נמוך מאוד באופן יחסי למדינות ועומד על 0.7%, זאת ככל הנראה משום שבדרום קוריאה בוצעה כמות הבדיקות הגבוהה ביותר ומספר הנדבקים הוא הקרוב ביותר למספר במציאות. לפי הדיווחים רק 247 החלימו מהנגיף במדינה עד כה.



קורונה נגיף מספרים ארה
על פי הנתונים, חולים בנגיף הקורונה נמצאים ב-115 מדינות ברחבי העולם, כשהיום נוספו לרשימה מונגוליה ופנמה. בספרד וצרפת מספרי הנדבקים והמתים דומים מאוד ועומדים על כ-1,600 נדבקים וכ-30 מתים בכל מדינה. בגרמניה ישנם יותר מ-1,300 נדבקים אך רק שני מתים, ומנגד בארה"ב ישנם לפי הדיווחים 754 נדבקים בלבד, אך 27 בני אדם מתו מהנגיף. עם זאת, ההערכה היא שבשל העובדה שבארה"ב נבדקו מעט מאוד אנשים באופן, ישנה שם כמות נדבקים גבוהה בהרבה. היום אחה"צ המרכז האמריקני לבקרת מחלות ומניעתן (cdc) דיווח כי עד כה נבדקו כ-4,900 אמריקנים בלבד. 
קורונה נגיף מספרים ארה

 

 

 

 

נתון מעניין נוסף הוא כמות הנדבקים בכל מדינה ביחס לגודל האוכלוסייה. נכון להיום, לפי אתר worldometer, המובילה בכמות נדבקים לנפש היא איטליה, שם נדבקו 168 בני אדם על כל מיליון תושבים, אחריה דרום קוריאה עם 146, איראן עם 95, שוויץ עם 57 וסין עם 56. אך שוב יש לציין כי מספר הנדבקים תלוי בכמות הבדיקות שנעשתה, וזאת שונה מאוד בכל מדינה.

 

את אחד ההסברים לנתונים הגבוהים של איטליה סיפק הד"ר ג'ובאני רצה, ראש המחלקה למחלות זיהומיות במכון הארצי לבריאות, שהוא הגוף הציבורי המדעי העליון של מערכת הבריאות האיטלקית. הוא ייחס את שיעור התמותה הגבוה לעובדה שאוכלוסיית איטליה היא המבוגרת ביותר בעולם אחרי יפן, והדגיש כי גילם החציוני של המתים מהנגיף באיטליה הוא 80. 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: EPA
טיפול בחולה בווהאן, מוקד התפרצות הקורונה
צילום: EPA
מומלצים