שתף קטע נבחר

צילום: EPA

שב"ס יפנה את מתקן "סהרונים" שבדרום לקליטת אסירים נשאי קורונה

כחלק מההיערכות בעקבות הגידול במספר חולי הקורונה בישראל, בשירותי בתי הסוהר הודיעו כי מתקן סהרונים יוכשר לקליטת כלואים שנדבקו בנגיף, פינוי המתקן יחל מחר

בשירות בתי הסוהר הודיעו היום (רביעי) כי החליטו על יישום תוכנית פינוי מתקן "סהרונים" שבדרום והכשרתו לקליטה של כלואים נשאי קורונה. עוד נמסר כי הוכשרו אגפים בכל אחד משלוש מחוזות הפיקוד בשב"ס שייתנו מענה לקליטת עצורים שחשודים כחולים. הפינוי יחל מחר.

 

כלא סהרונים שחרור פליטים מבקשי מקלט (צילום: רויטרס)
כלא סהרונים(צילום: רויטרס)

 

"יחידות שב"ס, בכל הרמות, נערכים לפינוי כלואים למתקני כליאה אחרים ולהשמשת האגפים ומתקן הכליאה בדרום למענה מיידי נוכח האיום לחדירת הנגיף לבית כלא. הפעולות הארגוניות מיושמות במטרה לשמור על בריאות הכלואים והסגל ולשמור על בטחונם האישי", נכתב בהודעת שב"ס.

 

 

 

מוקדם יותר היום הושמו 19 עצורים בבית המעצר "שקמה" באשקלון בבידוד מחשש שנדבקו בנגיף הקורונה. זאת מכיוון שנפגשו עם פסיכיאטר ששהה בקרבת חולה. 15 סוהרים הונחו להישאר בביתם. בנוסף, התברר כי עובדת מינהלה בבית המעצר "ניצן" ברמלה שהתה בקרבת חולה, וכעת ממתינים לתוצאות בדיקה שנעשתה לה.

 

לפני שבוע הוחלט בשירות בתי הסוהר על כמה צעדים למניעת הידבקות בנגיף הקורונה בשטחי בתי הכלא. "דרך נוחה להסתכל על המצב אצלנו הוא בהשוואה לספינת הקורונה", אמר אז לאולפן ynet קצין רפואה ראשי בשב"ס, ד"ר ליאב גולדשטיין. "יש לנו כ-33 ספינות קורונה כאלה קטנות וסגורות". לדבריו, "האסיר הראשון שיידבק, או איש סגל ראשון, והמציאות כאן תשתנה לחלוטין. אנחנו חייבים להיערך למצב".

  

ההיערכות כללה בהם צמצום תנועת אסירים ככל הניתן - וקיום ביקורי משפחות עם אסירים מאחורי מחיצת זכוכית. שב"ס גם יצמצם למינימום ההכרחי כניסות אזרחים לא חיוניות לבתי הסוהר. בשירות הצטיידו בחומרי מיגון וחיטוי, באמצעותם ניקו את התאים והאגפים.

 

גולדשטיין הסביר: "לשב"ס נכנסים מאות אנשים מדי יום, לא רק אסירים אלא גם מבקרים, עורכי דין, משפחות, ספקים, מתנדבים ועוד הרבה מאוד אנשים שיכולים להעלות את רמת הסיכון. אנחנו חייבים להגיע למצב שבו אנחנו מהדקים את המסננת".

 

משרד הבריאות דיווח עד כה על 77 חולים מאומתים בארץ, כאשר חולים 29 ו-71 נדבקו בישראל, ולא ידוע על מגע שלהם עם חולה מאומת.  

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רועי עידן
כלא סהרונים
צילום: רועי עידן
מומלצים