שתף קטע נבחר

בצל ההנחיות החדשות: ירידה בנסיעות בתחבורה הציבורית

ההנחיות החדשות שאוסרות התקהלות של יותר מ-100 בני אדם במקום סגור, הובילו את ציבור הנוסעים להשתמש פחות ברכבות ובאוטובוסים. ברכבת מדווחים על ירידה של כ-30% בהיקף הנסיעות ביחס ליום חמישי שעבר."אין יותר מדי בהלה, קצת מסתובבים עם מסכות", סיפר אחד הנוסעים

 

 

בצל ההנחיות החדשות בעקבות התפשטות נגיף הקורונה בישראל, ולפיהן חל איסור התקהלות של יותר מ-100 בני אדם תחת קורת גג אחת, נרשמה היום (ה') ירידה של כ-30% בהיקף הנסיעות ברכבת ביחס ליום חמישי שעבר. בשבוע שעבר, בין חצות ל-15:00 נסעו 282,184 נוסעים ברכבת, בעוד שהיום, בין השעות הללו, השתמשו בשירותי הרכבת 198,588 נוסעים בלבד. עד עתה דיווחה הרכבת על ירידה כוללת של שבעה אחוזים בכמות הנסיעות מאז פרוץ משבר הקורונה.

תחנת רכבת השלום בתל אביב, בצל וירוס הקורונה (צילום: אבי חי)
תחנת רכבת השלום בתל אביב, בצל וירוס הקורונה(צילום: אבי חי)

גם בחברות האוטובוסים דן ואגד מציינים כי חלה ירידה בכמות הנסיעות, אף שלא ניתן לפי שעה לאמת זאת באמצעות נתונים מספריים. חברת דן מסרה ל-ynet כי אכן "מצטיירת תחושה של ירידה", אולם לפי שעה לא ניתן להצביע על כך בנתונים, מאחר שהחברה מפרסמת כאלה רק בסוף החודש.

 

רון רטנר, דובר חברת אגד, ציין בפני ynet כי גם הוא לא יכול לפי שעה להנפיק נתונים, אך הדגיש כי "יש להעריך שעד עתה בשעות של הגודש עת נוסעים הלקוחות לעבודתם או ללימודיהם אין מגמת ירידה ממשית בהרגלי השימוש, בעוד שבשעות הערב והלילה, בהתייחס לתרבות הפנאי של הציבור מסתמנת ירידה של ממש בהיקפי השימוש".

תחבורה ציבורית תל אביב (צילום: מוטי קמחי)
מצטיירת תחושת ירידה. ארכיון(צילום: מוטי קמחי)

לדבריו, "עוד ניתן להעריך שהחלטות אמש בדבר איסור ההתקהלות מעבר ל 100 אנשים יחדיו וכן סגירת המוסדות האקדמיים והוצאת עובדים רבים במשק לחופשה ללא תשלום או לפיטורין יגרמו לדילול השימוש בתחבורה הציבורית בהיקפים שאותם לא ניתן לחזות בשלב בזה של התפרצות הנגיף".

 

ניצן, תושב גדרה בן 19 שנסע ברכבת בתחנת תל אביב השלום, סיפר ל-ynet כי הוא לא חש הבדל מסוים בעומס. "יש אולי קצת אנשים שמסתובבים עם מסכות וכאלה אבל אין יותר מדי בהלה, אבל אנשים עדיין באים רגיל והכל", אמר ניצן. "יש כל מיני מקרים שפתאום מישהו משתעל ולפתע מתפנה לו מקום, אבל זה קורה מעט. לא יותר מדי ביג דיל".

 

נזכיר שאתמול פורסמה החקירה האפידמיולוגית של חולה מספר 79 שהשתמשה בלא פחות מ-19 רכבות שונות לאורך תקופה, שבה ככל הנראה לא נדרשה בבידוד ולא ידעה שהיא נושאת את הנגיף. בעקבות כך, הוכנסו 27 פקחי רכבת לבידוד ביתי על פי הנחיות משרד הבריאות. פקחים אלה מהווים כ-10% מסך כל פקחי הרכבת, ועל כן בוטלו רכבות בקווים באר שבע צפון האוניברסיטה-דימונה, בית שמש-ירושלים מלחה ולוד-ראשון לציון הראשונים. גם רכבות הלילה בין באר שבע מרכז לת"א ההגנה בוטלו.

 

בנוסף, על פי הנחיית משרד התחבורה וכתוצאה מלחץ שהפעיל ועד עובדי הרכבת, נסגרה תחנת נתב"ג לנסיעות, מלבד לעובדי רשות שדות התעופה והטסים בטיסות פנים. כל אלו הוסיפו גם לכמות הנסיעות שקטנה משמעותית מהשבוע שעבר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים