שתף קטע נבחר

נהג הקו שהתנגש בתחנה ליד נתב"ג נאשם בגרימת מוות ברשלנות

אלכסנדר לייבמן הואשם בגרימת מותם של ארבעה נוסעים ברשלנות בדצמבר האחרון, ובפציעתם של הנוסעים האחרים שהיו על קו 947 מירושלים לחיפה. הפרקליטות: לא הקפיד על הפסקות, אוכל ושתייה

 

 

 

אלכסנדר לייבמן, הנהג מקו 947 של אגד שהיה מעורב בתאונה הקטלנית ליד נתב"ג בדצמבר האחרון, נאשם בגרימת מותם של ארבעת הנוסעים ברשלנות, ובפציעה של הנוסעים האחרים.

 

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: שאול גולן)
האוטובוס שנפגע(צילום: שאול גולן)

בכתב האישום שהוגש היום (חמישי) לבית המשפט לתעבורה בפתח תקווה, נטען כי בניגוד לטענתו של הנהג על כך שלא היה עייף, לייבמן איחר ולא הקפיד לצאת להפסקות בזמן. הנהג מואשם גם בנהיגה בקלות ראש שגרמה לתאונת דרכים. לייבמן עצמו טען בחקירה כי אינו זוכר דבר - וכי הוא משער שהתעלף. הנהג הודה שלא שתה ואכל כמו שצריך, אך ציין כי לא היה עייף בזמן התאונה.

 

 

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: תיעוד מבצעי מד
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

עוד נטען בכתב האישום כי באותו היום יצא לייבמן לנסיעה בקו בשעה 13:30 מכיוון חיפה לירושלים, והנסיעה, שהייתה אמורה להימשך שלוש שעות, התעכבה. לייבמן הגיע לתחנה המרכזית בבירה רק בשעה 18:09, ומיד החל להכניס נוסעים לדרך חזרה, מבלי להקפיד על הפסקה כמתחייב לפי תקנות התעבורה ונהלי אגד. בנוסף נכתב כי לייבמן לא הקפיד לשתות ולאכול בצורה סדירה באותו היום.

 

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: אנשי הדממה)
(צילום: אנשי הדממה)
זירת התאונה בצומת בדק (צילום: שאול גולן)
(צילום: שאול גולן)

זירת התאונה בצומת בדק (צילום: אביב הרץ, TPS)
(צילום: אביב הרץ, TPS)

בשעה 19:30 לערך הגיע לייבמן לכביש 40 לכיוון צפון, וסמוך לקילומטר ה-283 של הכביש, בעודו נוסע על הנתיב הימני ביותר, סטה לנתיב השמאלי ביותר, וחזר שוב ימינה. אז עלה האוטובוס על המדרכה ופגע בעוצמה בתחנת האוטובוס שאינה נכללת בתחנות הקו. כתוצאה מהפגיעה, גג הבטון של התחנה חדר אל חלקו הימני של האוטובוס וגרם למותם של ורוניקה פיליפ, היילי ויינברג, יוסף קהלני וברטה שוורץ, ולפציעתם של כעשרה נוסעים נוספים.

 

בכתב האישום נכתב כי בידי הפרקליטות ראיות להוכחת אשמתו של הנהג, בהן עדויות של נוסעים ועדות של עד ראיה שנסע מאחורי האוטובוס, וגם סרטון שתיעד את התאונה מרחוק.

 

הפרקליטות ציינה כי הימנעותו של לייבמן מהפסקה של חצי שעה בכל ארבע שעות הייתה חלק מהרשלנות שגרמה לתאונה, כמו גם אי-ביצוע עצירה של 10 דקות בניגוד לתקנות החברה. בנוסף צוין כי העובדה שלא אכל ולא שתה בצורה מסודרת וסטה ללא סיבה מבלי שדבר הפריע לו - גרמו לתאונה.

 

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביב הרץ, TPS
האוטובוס של לייבמן
צילום: אביב הרץ, TPS
מומלצים