שתף קטע נבחר

חיילים גנבו תחמושת ומכרו לעבריינים: נחשפה רשת סחר בנשק

המשטרה עצרה 21 חשודים במעורבות ברשת סחר בכלי נשק, בהם שישה חיילים בשירות סדיר. החיילים גנבו תחמושת מהבסיס והחליפו עשרות חלקי נשק צבאיים תקניים בחלקים מזויפים תמורת אלפי שקלים

 

 

חיילים בסדיר ומשוחררים, תושבי הרשות הפלסטינית ואזרחים ישראלים חשודים שסחרו בכלי נשק ואמל"ח, כך הותר לפרסום היום (שני). רשת הסחר נחשפה בעקבות חקירה של משטרת ישראל, מצ"ח ושירות הביטחון הכללי.

 

21 נעצרו בחשד למעורבות בפרשה, בהם שישה חיילים המשרתים בגדוד הובלה בדרום, ושני חיילים משוחררים. מרבית העצורים הם בני משפחה, תושבי הפזורה הבדואית. כמו כן נעצרו שני תושבי חברון והיתר אזרחים ישראלים. מהחקירה עלה כי האזרחים והחיילים גנבו תחמושת רבה מהצבא והחליפו עשרות חלקי נשק צבאיים תקניים בחלקים מזויפים, תוך שהם מסתייעים במקצועם הצבאי כנהגים ובנגישותם לנשק על מנת לאפשר את שרשרת העברת האמל"ח.

הותר לפרסום: חיילים בסדיר ומשוחררים, תושבי הרשות הפלסטינית ואזרחים ישראליים סחרו בכלי נשק ואמל
אמל"ח שנתפס(צילום: דוברות המשטרה)
 

על פי החשד של חוקרי ימ"ר נגב ומצ"ח, חלק מאותם חלקי נשק הגיעו לגורמים פליליים בנגב וחלקם עברו לרשות הפלסטינית. תחילת הפרשה בנובמבר 2019, אז החלו להתקבל במצ"ח דיווחים על נשקים תקולים שמגיעים לנשקיות לאחר משימות של נהגים. בדצמבר סיכלה המשטרה ניסיון הברחה של כ-4,000 כדורים משטחי ישראל לשטח הרשות דרך מעבר מיתר. כך נוצר הקשר בין חקירת ימ"ר נגב במשטרה לבין חוקרי ימ"ר מצ"ח. מהחקירה עולה כי החיילים הוציאו עשרות נשקים מהנשקייה בבסיס האם שלהם, החליפו את החלקים, והחזירו נשקים תקולים. גורמי החקירה מציינים כי מרגע שפתחו בחקירה סמויה לפני כשלושה חודשים פעלו אף לסיכול חלק מניסיונות הגניבה. במהלך החקירה לא הצליחו לאתר את כל חלקי הנשק שנגנבו. בחקירה הסמויה עלה כי אותן דמויות קשורות לגניבות חלקי הנשקים מהצבא ולניסיון ההברחה במחסום מיתר.

 

בחקירת החיילים עלה כי קיבלו סכומים של כשקל וחצי לכדור בודד ובין 5,000-3,000 שקל לקנה של רובה. בין העצורים תושב הפזורה עקב אבו עמאר, שלפי החשד היה מנוע מרכזי ברשת עם השותף שלו מחמוד פריג'את. עקב היה הגורם שהתנהל מול החיילים שסיפקו לו את אמצעי הלחימה, כאשר אחד החיילים הדומיננטיים היה האחיין שלו.

 

בחקירה המשותפת לצבא ולמשטרה, שזכתה לכינוי "אחים לנשק", נעצרו 21 חשודים, אך חלקם שוחררו. כמו כן, השב"כ היה מעורב בחקירה אך לא הצליח להוכיח כי ישנה מעורבות של גורמי טרור ברשת. בראש צוות החקירה של המשטרה עמדה רב פקד חגית בן שאנן. היום צפויה הפרקליטות להגיש ארבעה כתבי אישום במסגרת הפרשה. הפרקליטות הצבאית תגיש כתבי אישום נוספים.

 

מהמשטרה נמסר: "המאבק בנגע האמל"ח הלא חוקי הוא מתמשך, תוך שיתוף רשויות החוק ושימוש במיטב הכלים והאמצעים העומדים לרשות משטרת ישראל, והכל תוך חתירה להרחקת חשודים המעורבים בפלילים מהמרחב הציבורי ולמען בטחון האזרח הנורמטיבי שומר החוק".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים