שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

העדות המטרידה של המתמחה מאיכילוב

לאחר שורת מקרי הידבקות בקרב הצוות הרפואי ביממה האחרונה שנחשפו ב-ynet, סיפרה רופאה על התנהלות חריגה: "חשודים כחולים בנגיף מאושפזים ליד חולים במחלקות רגילות, ואין הפרדה בין מחלקת קורונה לשאר בית החולים". איכילוב: "אנשי צוות יעודיים עובדים במחלקת הבידוד המיוחד כשהם ממוגנים על-פי הנחיות משרד הבריאות"

 

מחלקה ייעודית לחולי קורונה נפתחה בבי
(צילום: רמי זרנגר)

בבית החולים איכילוב שבתל אביב התגלו ביממה האחרונה כמה מקרי הידבקות בנגיף הקורונה בקרב הצוות הרפואי, כפי שנחשף ב-ynet. גלית (שם בדוי), רופאה מתמחה במוסד הרפואי, מאמינה שמספר הנדבקים בקרב אנשי הצוות גבוה הרבה יותר ומספרת על התנהלות חריגה. "הרימו ידיים מלהילחם כי אין מה לעשות, אבל כן שומרים על איזושהי הצגה מול התקשורת", היא אומרת. במכתב ששלחה הנהלת בית החולים לעובדים נאמר כי "צפויים חולים נוספים בקרבנו".

 

המתמחה מסבירה שחולים החשודים שנדבקו בקורונה מאושפזים בבתי החולים במחלקות הרגילות ולפעמים ממתינים יומיים לבדיקות שלהם. "לחשודים כחולים בנגיף הקורונה אנחנו לא שמים חליפות ומיגון, ובינתיים הם מאושפזים במחלקות רגילות ליד חולים רגילים, במגע עם הצוותים ומחכים לבדיקות". לדבריה, גם בשני המקרים של הרופאים שנדבקו, לא היה שיח עם צוותי בית החולים לגבי מי הם הנדבקים ולא כולם הוכנסו לבידוד ביתי.

 

אינפו הנחיות קורונה חדשות ()

 

 

הנהלת בית החולים מעבירה לעובדים עדכון בכל יום בנוגע להידבקות הצוותים. אתמול צוין במכתב שקיבלו כי "אנו צופים שיהיו בקרבנו חולים נוספים". עוד נכתב כי "לא חסר בבית החולים ציוד מיגון, אולם עדיין אנו מגלים מקומות החשים בחוסר". גלית מספרת על חוסר במסכות: "אומרים לנו שאין מסכות אבל יש בכספת ולא נותנים לנו. מנכ"ל בית החולים שלח לנו הודעה שדואגים לנו ושאנחנו נתמגן, אבל איך נתמגן?".

 

לדברי המתמחה, יש בעייתיות בכך שאין הפרדה בין מחלקת קורונה לשאר בית החולים. "איך חושבים שרופא אורולוג נדבק בקורונה? הרופאים מסתובבים בין המחלקות ואפילו המנקות נכנסות למחלקת קורונה לא ממוגנות, מנקות - ויוצאות לנקות מחלקות אחרות".

 

 

 

כזכור, 21 אנשי צוותי רפואה נדבקו עד כה בנגיף, מתוכם תשעה רופאים, ארבעה אחים ואחיות, שלושה עובדים לוגיסטים, שני חובשי רפואת חירום, מנהלת מעבדה אחת, פזיותרפיסט אחד ורוקח אחד. בנוסף, יותר מ-2,500 אנשי רפואה נמצאים בבידוד, חלקם בשל מגע עם חולים בעבודה וחלקם כי שבו מחו"ל.

 

ד"ר ריי ביטון, יו"ר ארגון המתמחים "מרשם", פנתה אמש לראש הממשלה, לשר הבריאות ולשר האוצר. "מחובתנו להדגיש בפניכם כי עולה מהשטח צורך אקוטי במעבר למתכונת עבודה בחירום והשבתת הפעילות הרפואית שאינה דחופה (מרפאות חוץ, ניתוחים אלקטיביים שאינם דחופים וכו'). המהלך צפוי להוריד את העומס על הצוות הרפואי באופן משמעותי ולהקטין את פוטנציאל ההדבקה והבידוד, הן בקרב הרופאים והן בקרב האוכלוסיות המבוגרות המגיעות לטיפולים רפואיים שאינם דחופים".

 

אילנה כהן, יו"ר הסתדרות האחים והאחיות בישראל, העבירה אמש מכתב חריף למשרד הבריאות בדרישה לדאוג באופן מיידי למיגון ראוי לצוותים הרפואיים. לדבריה, "כבר היום אנו נחשפים לביטוי הטרגי של היעדר מיגון, כאשר רבים מעובדי מערכת הבריאות נדבקו בנגיף תוך כדי עבודתם ואלפים נמצאים בבידוד". עוד הוסיפה: "לא ייתכן שבמערכת בריאות יזלזלו בבריאותם של הלוחמים בחזית - האחים, האחיות וכל הצוותים הרפואיים, ויאבדו כוח אדם נחוץ וקריטי להתמודדות עם הקורונה".

 

מבית החולים איכילוב נמסר כי "אנשי צוות יעודיים עובדים במחלקת הבידוד המיוחד לחולי קורונה כשהם ממוגנים על פי ההנחיות של משרד הבריאות. בבית החולים איכילוב קיימת מעבדת נגיפים המאפשרת קבלת תשובות לבדיקות לקורונה תוך שעות ספורות, ומאפשרת לקיחת בדיקה לכל איש צוות שחושש שנדבק. גישת המטופלים למחלקה למבודדים היא בציר תנועה נפרד ולא דרך המיון. חולים חשופים נמצאים בבידוד, לפי ההנחיות הרפואיות, תוך מיגון מלא של הצוותים הרפואיים ושמירה על שלום המטופלים".


פורסם לראשונה 16/03/2020 22:41

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה
צוות רפואי מתכונן לטיפול בקורונה
צילום: דוברות המרכז הרפואי פדה פוריה
מומלצים