שתף קטע נבחר

אנחנו המורות עובדות חיוניות

עדיין לא מאוחר לתקן: הפסיקו לפגוע במעמד מקצוע ההוראה בזמן הקורונה, להבין שמה שאנחנו עושות הוא באמת חשוב ולהחזיר את הלמידה מרחוק

 

מורה עצובה, אילוסטרציה (צילום: shutterstock)
אילוסטרציה(צילום: shutterstock)

מה אפשר לעשות? להגדיר את עובדות ההוראה, ובמיוחד את הגננות ואת מחנכות היסודי, כעובדות חיוניות שמסייעות לשמור על שאריות השגרה והנורמליות בזמן מגפת הקורונה.

 

 

אפשר להגיע להסכם עם ארגוני המורים ליצירת רצף גם במהלך חופשת פסח, במקום הדיון המיותר לגבי החופש הגדול. אפשר לנשום עמוק ולתת הזדמנות ללמידה המקוונת להתייצב, כך שלאורך זמן היא תאפשר רכישת קרוא וכתוב, מיומנויות חשבון, אנגלית, עידוד קריאה, הגשה לבגרויות ועוד. שלא לדבר על ההזדמנות להקפיץ את כל מערכת החינוך שלנו אל שנות ה-2000.

 

במקום זה פקידי האוצר מנופפים מהרגע הראשון בדגל האדום הקבוע: המורות האלו, "אוכלות החינם", בוזזות קופת המדינה שחיות מחופש לחופש, חושבות שעכשיו הן ירוויחו על חשבון כולם. וזה מצליח: הסתדרות המורים, המאגדת את הגננות והמורות של הגיל הרך, היסודי וחלק ממורי חטיבות הביניים, חתמה על הסכם הוצאה לחל"ת של אנשיה בתמורה לשכר מרץ ותשעה ימים שיקוצצו מהחופש הגדול. ועכשיו מתנהל קרב המאסף על החזרת הלימודים מרחוק.

 

חמישה ימים אחרי השבתת מערכת החינוך לקחתי לשיחה את בני הבכור נבו (5). הסברתי לו שלא ניפגש עם סבא וסבתא שגרים לידנו, לא נזמין חברות וחברים ולא נלך אליהם. נבלה הרבה בבית, ביחד. הוא אמר לי: "אני רוצה לגן. אני מתגעגע לסמדי".

 

שעתיים לאחר מכן פתחה סמדי האהובה שיחה של ילדי הגן בחדר וירטואלי. מיקה, יואב, תמרי ועוד הופיעו לנגד עינינו. ראיתי במבט בני את ההקלה - עוד יש עולם מעבר לקורונה ולבידוד.

 

יומיים לפני כן שלחתי בקבוצת ווטסאפ עם תלמידות בכיתה י"א בקשה לעדכון. מה שלומכן? איפה אתן? מה עושות? אחת אחרי השנייה הן הופיעו - מיואשות, משועממות, מקסימות. כולן הוציאו לשון. אחת מהן כתבה: "אוהבת אותך אהבת אמת".

 

את כל זה הוחלט לבטל: את האפשרות לחזק את הקשרים החברתיים בתקופה שהילדים בבתים, בלי חברות וחברים. את האפשרות לפתח, לקדם וללמוד ולא רק לבהות במסכים. ואת החשיבות של הקשר האנושי, ראשית עבור שני מיליון תלמידים ותלמידות, אבל גם עבורנו, 180 אלף המורות והמורים. עדיין לא מאוחר לתקן: להפסיק לפגוע במעמד מקצוע ההוראה, להבין שמה שאנחנו עושות הוא באמת חשוב ולהחזיר את הלמידה מרחוק.

 

  • ענת מור אילת היא מורה במערכת החינוך

 

מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים