שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

מנהל ביה"ח רמב"ם: "חוששים מהקורונה, אבל אף אחד לא ביקש חל"ת"

17 חולי קורונה, בהם שניים במצב קשה, מאושפזים בביה"ח הגדול בחיפה. המנהל ד"ר מיכאל הלברטל הסביר בריאיון לאולפן ynet מדוע קרא לעובדים שלא יכולים להתמודד עם הסיטואציה לצאת לחופשה: "שלא יפגעו באווירה"

 

ד"ר מיכאל הלברטל, מנהל בית החולים רמב"ם בחיפה, הביע היום (א') שביעות רצון מכך שאף עובד במוסד הרפואי לא ביקש לצאת לחופשה ללא תשלום ברקע התפשטות הנגיף קורונה. "אי אפשר להתעלם מהחששות, וצריך להבין את החששות, אבל עד לרגע זה אף לא  אחד ביקש חל"ת", אמר ד"ר הלברטל בריאיון לאולפן ynet.

 

יש לכם מה לספר לנו על הקורונה? מידע שטרם נחשף? סרטונים או תמונות? כתבו למייל האדום

 

במכתב שהועבר לעובדים ביום שישי, כתב ד"ר הלברטל לעובדים: "מקובל עליי שאנשים יקבלו החלטה שיש להם קושי בהתמודדות או תפישת הניהול של הנהלת בית החולים מול האתגר ויבקשו לצאת לחל"ת, זה בסדר".

 

הוא הוסיף במכתב: "החשש של כולנו ברור, גם אני חושש. כולנו צריכים לשנות את תהליכי החשיבה. אנחנו כרגע נמצאים במלחמה. כמו במלחמה יש דרג שמקבל החלטות ויש דרג שמבצע. אני קורא לכל אחד ואחד מכם להסתכל בנבכי נשמתו ולקבל החלטה אם הוא, למרות החשש, מוכן לעמוד מול האתגר שבו כולנו נקראנו לבצע משימות מורכבות".

מחלקת הבידוד בבית החולים רמב
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם(צילום: הקריה הרפואית רמב"ם)

מנהל בית החולים הסביר היום כי "אנחנו כעובדי מערכת הבריאות לא נטולים מחששות. בסופו של דבר, מערכת הבריאות היא זאת שנמצאת בחזית ולכן הדרישות גדולות ואני צריך שכולם יהיו מגויסים.

 

"אנחנו יודעים גם מאירועי עבר שיש עובדים עם קשיים כאלה ואחרים. עד היום עבדנו במדרג הנוכחי, שהעובדים שעבדו במחלקת הכתר (המחלקה לטיפול בחולי קורונה) הם עובדים שהתנדבו לתוך הדבר הזה, ואנחנו צריכים כולנו בתוך בתי החולים לשנות דיסקט מתוך מוכנות לתרחישים שאנחנו צפויים להגיע אליהם.

 

"הסיטואציה הזאת שבה יעבדו רק אנשים מתנדבים לא יכולה להימשך. למעשה, כל צוותי בית החולים יצטרכו להיות מגויסים לכך ולהבין שהמקצועות שבהם הם עובדים כרגע בכל סקטור זה לא בהכרח המחלקות שבהן הם יצטרכו לעבוד בהמשך".

"כל צוותי בית החולים יצטרכו להיות מגויסים". ד"ר הלברטל (צילום: עידו ארז) (צילום: עידו ארז)
"כל צוותי בית החולים יצטרכו להיות מגויסים". ד"ר הלברטל(צילום: עידו ארז)

הוא אמר עוד בנושא זה: "צריך להבין את החששות, גם אני חושש, ואני חושב שגם בקטע הזה צריך להתמודד ועדיף לעשות את זה בשלב הזה, הנוכחי, ואותם אנשים שלא יכולים להתמודד - עדיף שלא יהיו כדי שלא יפגעו באווירה של כל הצוות שיצטרכו לעבוד בו.

 

"התהליך הזה הוא ברור, מובן, וצריך להבין גם מבחינת כל הצוותים את השינוי של האירוע מבחינתם ולהבין שברגע שבאים ואומרים 'זה הרגע לקרוא לאנשים' - אנשים מיד מבצעים וזה שונה מהרגיל".

 

 

במחלקת הקורונה בבית החולים הגדול בחיפה מאושפזים כרגע 17 חולים שנושאים את הנגיף, שניים מהם במצב קשה ושניים במצב בינוני. לדברי ד"ר הלברטל, "כל בית החולים מרוכז בשבועות האחרונים בהכנות השונות, 5,300 איש מגויסים לדבר הזה".

 

-מה הגילים של המאושפזים?

"מבוגרים יחסית, למעלה מ-70. אנחנו כרגע נמצאים בהכנות האחרונות של המחלקה השנייה ומקווים שעד יום שלישי גם המחלקה הזאת תהיה מוכנה".

 

-אתה יודע להגיד בביטחון מלא שהצוותים שלך ממוגנים?

"אנחנו עובדים בצמוד להחלטות משרד הבריאות, יש שם קבלת החלטות מוסדרת, מושכלת ומבוססת מידע. כרגע, בטח לשבועיים הקרובים, יש לנו את אמצעי המיגון, ואני מבין ממשרד הבריאות שיגיעו ערכות נוספות בתקופת הזמן הקרובה".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: הקריה הרפואית רמב"ם
מחלקת הקורונה בבית החולים רמב"ם
צילום: הקריה הרפואית רמב"ם
מומלצים