שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

טראמפ משנה כיוון: "לפתוח מחדש את העסקים תוך שבועות"

תוך יממה הוכפל מניין המתים בארה"ב ל-400, אך הנשיא רומז על שינוי קו ואומר כי הוא שואף לסיים את ההסגר תוך שבועות כדי לא לפגוע בכלכלה. "אי אפשר שהתרופה תהיה גרועה יותר מהבעיה", הוא אמר בתדרוך היומי

 

 

 

בעוד מספר המתים מנגיף הקורונה בארצות הברית ממשיך לזנק מדי יום, הנשיא דונלד טראמפ מאותת כי הוא מעוניין לצמצם את מדיניות הריחוק החברתי ולחדש את הפעילות הכלכלית בזמן הקרוב. טראמפ אמר הלילה (בין שני לשלישי) כי הוא רוצה לפתוח מחדש את המדינה לעסקים בתוך שבועות, ולא חודשים, וטען כי הסגר מתמשך יגרום ליותר מקרי מוות מאשר הנגיף עצמו.

 

מגפת הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ

נשיא ארצות הברית ארה
"לא מסתכל על חודשים". טראמפ הלילה בבית הלבן
 

"אי אפשר שהתרופה תהיה גרועה יותר מהבעיה", אמר טראמפ לכתבים בתדרוך היומי בבית הלבן, אחרי שכתב דברים דומים גם בטוויטר שלשום. "אנחנו חייבים לפתוח את המדינה שלנו, בגלל שזה גורם בעיות שלדעתי יכולות להיות גדולות יותר". טראמפ הוסיף כי אם ההסגרים בערי ארה"ב יימשכו חודשים, יהיו "כנראה יותר מקרי מוות מזה, מאשר כל דבר שאנחנו מדברים עליו בנוגע לנגיף".

 

בימים האחרונים גובר העימות בארה"ב בין מי שסבורים כי המדינה צריכה לחזור לפעילות מלאה כדי להימנע ממיתון כלכלי, לבין מומחי רפואה שמזהירים כי אם לא יינקטו פעולות חריפות יותר, תשלם אמריקה מחיר עצום בחיי אדם. דבריו של טראמפ מלמדים כי הוא נוטה לקבל את עמדתה של הקבוצה הראשונה, ומגלה חוסר סבלנות גובר כלפי צעדי ההסגר והבידוד.

 

מומחים לבריאות הציבור הבהירו כי אם האמריקנים לא ימשיכו להקפיד על ריחוק חברתי - להישאר לעבוד מהבית ולבודד את עצמם - מספר ההדבקות יציף את מערכת הבריאות, כפי שקרה באזורים רבים באיטליה וגרם להגברת התמותה מהנגיף.

 

מפת מוקדי הקורונה העולמית

 

רחובות ריקים במנהטן בעקבות נגיף הקורונה (צילום: רויטרס)
טראמפ: "חייבים לפתוח את המדינה שלנו". רחובות ניו יורק הריקים(צילום: רויטרס)
 

 

 

אך ההשפעה הכלכלית עומדת כעת במוקד תשומת הלב בארה"ב, לאחר שמיליונים הפכו למובטלים, עסקים נסגרו והבורסות נופלות - נתונים שמאיימים על סיכוייו של טראמפ להיבחר מחדש בבחירות שייערכו בנובמבר. לפיכך, נראה כי חלה תפנית בהתנהלות הבית הלבן, שבשבועיים האחרונים נתן לרופאים להנחות את מדיניותו.

 

"אני לא מסתכל על חודשים", אמר טראמפ והבטיח כי בקרוב אמריקה תיפתח מחדש לעסקים. עם זאת הוא ציין כי המדינות השונות יכולות להמשיך ולאכוף אמצעים נוקשים יותר.

 

אמש עדכן המרכז לבקרת מחלות בארה"ב כי מניין המתים מנגיף הקורונה במדינה כמעט הכפיל את עצמו ועלה מ-201 ל-400. עוד 18,185 בני אדם אובחנו כחולים בקורונה, ויותר מ-33 אלף בני אדם נדבקו בנגיף בסך הכל. מקרי קורונה אובחנו בכל 50 המדינות בארה"ב, וכן בוושינגטון הבירה.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים