שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

גרוטו: "אפשר לסגור גם חנויות מזון ולחלק מנות קרב, אבל זה דורש היערכות"

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות התייחס להחרפת המגבלות על הציבור בשל התפשטות נגיף הקורונה. במשרד הבריאות הבהירו לאחר מכן כי סגירת המרכולים היא "אפשרות שנבחנת לתרחיש קיצון בלבד - ואינה עומדת על הפרק כרגע"

 

Health Ministry Deputy Director-General Prof. Itamar Grotto  ()
"לחלק לציבור מנות קרב". פרופ' איתמר גרוטו

המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' איתמר גרוטו, התייחס היום (ג') להחמרת ההגבלות לציבור במסגרת המאבק לבלימת נגיף הקורונה. "זה אולי נשמע כמו צעד קיצוני, אבל אני חושב שצריך אפילו לסגור גם את חנויות המזון ואולי לחלק לציבור מנות קרב. אבל זה דורש תשתית רבה". לדבריו, מטרת הצעדים הללו היא להוריד את התחלואה בישראל, כך שחזרה לשגרה תתאפשר בהדרגה עד לאחר חג הפסח.

 

התפרצות הקורונה - עדכונים אחרונים:

הממשלה תאשר סגר של 80%

עלה ל-1,656 מניין הנדבקים בקורונה בישראל

המדינה לבג"ץ: "לבטל את הצו שהוצא נגד השימוש באמצעי איכון ע"י המשטרה"

בנט הנחה לקלוט כ-260 ישראלים שישובו מאיטליה במלון בטבריה

23 הישראלים שנתקעו בפרו יחזרו בטיסה לאזרחים גרמנים

מתחם נוסף לחיילים בבידוד נפתח בבית החייל בקריית שמונה

 

עד לרגע זה טרם ידוע מתי תתקיים ישיבת הממשלה המיוחדת שתאשר את התקנות לשעת חירום, שצפויה לכלול החמרה דרמטית למשך שבעה ימים על מגבלות התנועה בישראל. זאת למעט יציאה להצטיידות במזון, בתרופות ובמוצרים חיוניים, וכן לעבודה.

 

החל מאמש עמלים צוותי עבודה על גיבוש התקנות, שעד כה לא נשלחו לשרים כהצעת החלטה לפני כינוס ישיבת הממשלה. אין גם מועד צפוי לכינוס הישיבה. המשמעות היא דחייה בכניסתן לתוקף של התקנות הללו. בתוך כך, לדברי שרים בממשלה התגלעו מחלוקות בעניין גיבוש התקנות החדשות, כאשר משרד הבריאות לוחץ על נתניהו להורות על סגר מלא.

 

 

יש לכם מה לספר לנו על הקורונה? מידע שטרם נחשף? סרטונים או תמונות? כתבו למייל האדום

 

  

פרופ' גרוטו התייחס לעלייה במספר החולים בימים האחרונים, והסביר כי העלייה במספר החולים בימים האחרונים נובעת מכך שנעשות יותר בדיקות, וגם כי החולים שמתגלים כעת נחשפו לנגיף לפני 10-7 ימים. לדבריו, רק בחלוף כעשרה ימים ממועד החרפת ההנחיות ניתן יהיה לראות אם יש להן השפעה על התחלואה בארץ.

 

"הצעדים שנקטנו עובדים בינתיים, צריך להחמיר בהם ולחשוב על תהליך היציאה, כלומר כמה זמן יימשכו המגבלות ואיך נצא מהן בהדרגה. המטרה היא שמסוף חג הפסח נתחיל לשחרר את האנשים חזרה לשגרה בקבוצות, לפי רמת חיוניות, ולפתוח את מה שנסגר עד כה. אין הבטחה מוחלטת שזה יקרה, ייתכן שנראה תחלואה באחוזים גדולים, אבל זו השאיפה שלנו".

 

לדבריו, חצי מיליון בדיקות הדם שהוזמנו מארה"ב, ואשר יבדקו באמצעות נוגדנים את הימצאות הנגיף בגוף, יאפשרו למשרד הבריאות לבצע מדגם של האוכלוסייה, שייתן תמונת מצב על התחלואה בישראל. במשרד הבריאות יחליטו מי ייבדק, ולפי סקר זה יתקבלו החלטות לגבי הקלת הסגר או החמרתו אחרי פסח. פרופ' גרוטו הוסיף כי "הזמן הוא מרכיב דומיננטי, ויש לקבל החלטות במהרה כדי למנוע החמרה של המצב".

 

במקביל, במשרד הבריאות מבהירים כי לא תהיה תחבורה ציבורית אולם חנויות המזון יישארו פתוחות. חברות המעסיקות עובדים חיוניים, הנדרשים להגיע אל מקום העבודה והמתבססים על תחבורה ציבורית, יצטרכו למצוא פתרונות שיאפשרו את הגעתם. במשרד התבורה פועלים למציאת פתרונות בנושא. עוד מסתמן כי ההגבלות לא יוקלו עד לאחר הפסח, וכי לאחר מכן יתקבלו החלטות בהתאם להתפתחות התחלואה בישראל.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
מומלצים