שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

ראשי ערים תופסים מפירי סגר: "לעזאזל, זה לא סרט, אנשים מתים!"

באיטליה, גם אחרי 6,820 מתים יש מי שיוצאים לבלות בטיילת. ראש העיר בארי מגרש אותם: "לכו הביתה! תשחקו פלייסטיישן!". ראש עיר אחר הזדעזע בפייסבוק: "לא הבנתם שאנשים מתים? 400 ביום!". שלישי נדהם: "מעצבות שיער באות אליכן לסלון? הן יביאו קורונה! מי יראה את השיער היפה שלכן בארון המתים?"

כשאיטליה הטילה לפני שבועיים סגר כמעט מוחלט על המדינה בניסיון לעצור את נגיף הקורונה, ריגשו האיטלקים את העולם במראות של אחדות ושירה מהמרפסות. עכשיו, כשההסתגרות בבית הולכת ומתארכת, העצבים שלהם נשחקים, וחוסר הסבלנות מתחיל לתת את אותותיו.

 

  • המורדים: יוצאים לטיולים ולמסיבות קורונה
  • האישה שהדביקה שליש מהחולים במדינה אחת
  • אין הלוויות: הקורונה משנה את מנהגי האבל
  • האם הדמוקרטיות צריכות ללמוד מסין?

     

    איטליה ראשי ערים נוזפים ב תושבים נגיף קורונה סגר הסגר עוצר ()
    ראש העיר בארי נוזף בתושבים: "הביתה, עכשיו!"
    איטליה ראשי ערים נוזפים ב תושבים נגיף קורונה סגר הסגר עוצר ()
    מסימיליאנו פרשוטי. "אנשים מתים ואתם מחפשים טריקים!"

    מהטחת עלבונות בתושבים שיוצאים לטייל עם הכלב ועד ראשי ערים ובכירי ממשל שקוראים לאזרחים להישאר בבית – עוד ועוד איטלקים מביעים זעם על בני ארצם שמפירים את ההוראות ויוצאים לשוטט ברחובות או בחוף הים ומסכנים למעשה את כולם. שורה של ראשי ערים גערו בימים האחרונים בתושבים שלהם דרך הפייסבוק, וראש העיר בארי אף תיעד את עצמו יוצא לשוטט ונוזף במבלים בטיילת ליד הים.

     

    "לך הביתה! קדימה!", נשמע ראש העיר אנטוניו דקארו מטיח בתושב שבו נתקל ליד הים. בסרטון שהעלה לפייסבוק הוא נראה גוער בו: "אל תסתכל עליי ככה, יש צו ואתה חייב לכבד את הצו! ומכיוון שאני ראש העיר, אוודא שאנשים יכבדו את הצו בעיר הזאת. אתה חייב ללכת הביתה, עכשיו!". בקטע אחר נראה דקארו נוזף בתושבים שיצאו לשחק טניס שולחן: "אסור לשחק כאן טניס שולחן! אתם לא יכולים לשחק טניס שולחן, לכו. לכו ושחקו בפלייסטיישן שלכם בבית. אתם לא יכולים להישאר כאן, קדימה. אני אומר לכם שאתם חייבים ללכת הביתה!".

     

    מושל קמפניה, ונצ'נזו דה לוקה, פנה אל תושבי המחוז בפייסבוק: "אני שומע שמישהו רוצה לעשות מסיבה לסיום הלימודים. נשלח את השוטרים, נשלח אותם לשם עם להביור! מסיבה? תעשו אותה בעוד חודשיים, שלושה, ארבעה! זה לא ייאמן".

    איטליה ראשי ערים נוזפים ב תושבים נגיף קורונה סגר הסגר עוצר ()
    אנטוניו טוטולו. ארונות המתים סגורים

    איטליה ראשי ערים נוזפים ב תושבים נגיף קורונה סגר הסגר עוצר ()
    ג'וזפה פלקומטה. זה לא סרט של וויל סמית

    ראש העיר גוואלדו טדינו, מסימיליאנו פרשוטי, היה בוטה עוד יותר: "לאן לעזאזל אתם הולכים?", שאל בסרטון משלו. "אתם הולכים ועומדים בתור בדואר כדי להטעין את הטלפונים שלכם, אתם הולכים ועומדים בתור לכספומטים? לאיפה אתם הולכים עם הכלבים חסרי האיפוק האלה? אתם חייבים להישאר בבית! לא הבנתם שאנשים מתים? יותר מ-400 בני אדם ביום מתים. מתים! ואתם מתעקשים לנסות למצוא טריקים להפר את החוק ולצאת מהבתים שלכם".

     

    אתה לא וויל סמית

    ראש העיר לוצ'רה, אנטוניו טוטולו, זעם: "מעצבות השיער הארורות האלה שעוברות מבית לבית כדי לטפל בשיער של נשים, מה לעזאזל הן עושות? מה לעזאזל הקטע? אתן מבינות שארונות המתים סגורים? מי יראה את כל עיצובי השיער היפים האלה בארונות המתים? כי אם מישהי באה לבית שלכן אבל לפני כן באה לבית שלי ואז לבית של מישהו אחר כדי לטפל בשיער של מישהו אחר, אתן מבינות שבמקום להביא לכן ספריי לשיער היא תביא לכן קורונה? או שלא הבנתן?".

     

    ראש העיר רג'ו קלברייה, ג'וזפה פלקומטה, סיפר בסרטון שהעלה: "פגשתי תושב שטייל להנאתו במורד ובמעלה הרחוב, כשהכלב המותש שלו בעקבותיו. עצרתי אותו ואמרתי לו: תראה, זה לא סרט. אתה לא וויל סמית ב'אני האגדה', אז לך הביתה".

    איטליה ראשי ערים נוזפים ב תושבים נגיף קורונה סגר הסגר עוצר ()
    בטיילת בבארי. צריך מחבטי בייסבול

    איטליה ראשי ערים נוזפים ב תושבים נגיף קורונה סגר הסגר עוצר ()
    "אני ראש העיר, אנשים יכבדו את הצו!". דקארו בבארי

    6,820 בני אדם כבר מתו מהקורונה באיטליה, ואחרי יומיים שבהם חלה ירידה קלה במספר המתים, אתמול שוב חלק זינוק מטריד, כש-743 מתו בתוך יממה. איטלקים מהשורה מביעים זעם לא רק כלפי מי שיוצאים לסיבוב בשכונה, אלא גם כלפי תושבים של האזורים שנפגעו קשה מכול בהתפרצות בצפון איטליה שמנסים כעת לנסוע משם לדרום המדינה, שם נרשמו עד כה רק מקרי קורונה מעטים בלבד. מערכת הבריאות בדרום איטליה חלשה בהרבה מזו שיש לאזורים עשירים בצפון כמו לומברדיה, ולכן הסכנה הנשקפת להם גדולה אף יותר. נלו מוסומצ'י, מושל סיציליה, הזהיר אתמול שאנשים רבים מדי מגיעים מִפּנים-המגף אל האי שלו ושהסיציליאנים לא רוצים שיטבחו בהם.

     

    הקורונה משנה חיים – עוד כתבות:

     

    לא תמיד הזעם הזה מוצדק. ראשת העיר טורינו קיארה קפנדינו סיפרה כי קיבלה דיווחים על אנשים שספגו עלבונות ממרפסות סמוכות או צולמו על-ידי תושבים אחרים ותמונותיהם הועלו לרשתות החברתיות כדי להראות שהם מפירים את הסגר. במקרה אחד, למשל, קורבן של מעשה כזה היה עובד של מרכול שיצא לעבודה – מעשה שבמקרה שלו אין בו הפרה של שום חוק, משום שהוא נחשב עובד חיוני. "אסור לנו להרשות לעצמנו להידבק בנגיף הזעם", אמרה לעיתון "לה רפובליקה".

     



    מטלי סטציה, ראש העיר קסלטו, השוכנת בסמוך לעיירה הקטנה שבה התגלה הנגיף לראשונה באיטליה, לא הרחק ממילאנו, מספרת על אווירה של חשדנות שניזונה מהפחד. "אנשים פוחדים עכשיו מכל דבר, אנשים מדווחים על השכנים שלהם כשהם רואים אותם יוצאים עם הכלב לטיול. היינו רגילים לשמוע את פעמוני הכנסייה שלנו מצלצלים עבור המתים פעם בחודש. עכשיו אנחנו שומעים אותם בכל יום, וזה נורא, מבחינה נפשית".


  •  

    לפנייה לכתב/ת
     תגובה חדשה
    הצג:
    אזהרה:
    פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
    אנטוניו דקארו, ראש העיר בארי. "לך הביתה!"
    מומלצים