שתף קטע נבחר

צילום: עידו ארז , מוטי קמחי, shutterstock

הידרדרות במצבו של חולה קורונה בן 45 ללא מחלות רקע

מבית החולים וולפסון נמסר כי המטופל, שאינו סובל ממחלות רקע ואינו מעשן, חובר למכונת "אקמו" שמחליפה זמנית את תפקוד הלב והריאה שלו. מצבו קשה. הרופאים: "נלחמים על חייו"

בית החולים וולפסון דיווח היום (רביעי) כי חלה הידרדרות במצבו של חולה קורונה בן 45 המאושפז במצב קשה במחלקה לטיפול נמרץ. בשל ההידרדרות במצבו, המטופל חובר למכונת "אקמו", המחליפה את תפקוד הלב והריאה באופן זמני, במטרה לייצבו.

אמבולנס בכניסה לוולפסון (צילום: אביגיל עוזי)
פינוי חולה קורונה לבית החולים וולפסון. ארכיון(צילום: אביגיל עוזי)

מה מותר ומה אסור לפי ההנחיות החדשות של משרד הבריאות ()

 אינפו קורונה בישראל תמונת מצב ()

נגיף הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

מה מותר, מה אסור: ההנחיות החדשות במלואן

מניין הנדבקים עלה ל-2,369, חמישה בני אדם נפטרו. 39 חולים במצב קשה

תנועת הרכבות הופסקה לחלוטין , הרכבת הקלה בירושלים תפעל כרגיל

מי נגד מי במערכת הבריאות?

ובינתיים, בסין: יום ראשון ללא סגר במוקד ההתפרצות

 

מבית החולים נמסר כי מדובר במטופל שאינו סובל ממחלות רקע ואינו מעשן. 

 

מנהל המחקלה לטיפול נמרץ בוולפסון, ד"ר אריה סורוקסקי, ומנהל המחלקה לניתוחי לב-חזה ויחידת האקמו, ד"ר חגי דקל, מסרו כי "על אף שיפור קל במצבו הבוקר, מאוחר יותר חלה הידרדרות במצבו הקליני של המטופל וכעת הצוותים שלנו נלחמים על חייו".

 

הערב עדכן משרד הבריאות כי מספר החולים בנגיף בישראל עלה ל-2,369. הבוקר כבר עדכן משרד הבריאות על עלייה של 100 נדבקים ביחס לאתמול, כך שבסך הכל נרשמו היום 439 מקרים חדשים. עד כה מתו מהנגיף בארץ חמישה בני אדם.

 

 

 
 

 

ד"ר ורד עזרא, ראש חטיבת הרפואה במשרד הבריאות, אמרה היום בשיחת תדרוך עם כתבים כי "כרגע בתי החולים ערוכים לתרחיש של הרבה מאוד חולים במצב בינוני וקשה. אנחנו מדברים על היערכות של מיטות עם מכונות הנשמה. היעד שלנו הוא להיערך לאלפי מיטות כאלה. כרגע אין מצוקה, ולגבי ציוד, יש אנשים שעסוקים יומם ולילה כדי שלא יחסר לנו ציוד ומכונות". ד"ר עזרא לא נקבה במספר היעד המדויק של המיטות ומכשירי ההנשמה.

 

על פי הנתונים שסיפק הערב משרד הבריאות, מצבם של 39 מחולי הקורונה מוגדר קשה. 64 אחרים במצב בינוני. מהנגיף החלימו עד כה 64 בני אדם. לפי הנתונים, אתמול בוצע המספר הגדול ביותר של בדיקות קורונה - 5,067, עלייה של כ-1,300 ביחס ליממה שלפני כן.

 

מניין המתים בארץ עלה היום לחמישה, אחרי שמשה הלל, בן 76, נפטר הלילה בבית החולים שיבא שבתל השומר. בהודעת המרכז הרפואי נאמר כי החולה, שסבל ממחלות רקע משמעותיות, אושפז מיום שני האחרון ביחידה המיוחדת לטיפול נמרץ לחולי קורונה.

 

בבית החולים מעייני הישועה נפטר אמש קשיש בן 87 שחלה בקורונה, כמה שעות לאחר שאושפז. הקשיש, חולה לב עם קוצב, הגיע לבית החולים עם קוצר נשימה ודלקת ריאות. התוצאה החיובית לקורונה התקבלה לאחר שנפטר. בבית החולים אמרו כי ברגע שהגיע לבית החולים הוא נכנס לבדיקה באזור מבודד והצוות שטיפל בו היה ממוגן. אתמול נפטרו שני בני אדם נוספים שחלו בנגיף.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: אביגיל עוזי
אמבולנס מפנה חולה קורונה לוולפסון
צילום: אביגיל עוזי
מומלצים