שתף קטע נבחר

משטרת גרמניה מבקשת: בלי שאלות מטומטמות

אפשר לצאת עם חברים ולהזמין קוסמטיקאית הביתה? קו החירום של המשטרה בברלין מוצף בשאלות, רובן מיותרות. בבריטניה מזהירים: השתעלת בכוונה על שוטר? שנתיים מאסר

המשטרה בברלין דיווחה היום שקו החירום שלה הוצף בשאלות שנוגעות לסגר שהטילה גרמניה, סגר שנועד לבלום את התפשטות נגיף הקורונה. המשטרה לא מרוצה, בלשון המעטה, מחלק גדול מהשאלות שמטרידות את הגרמנים.

 

גרמניה ברלין שוטרים משטרה  (צילום: רויטרס)
שוטרים בברלין. עומסים בקו החירום(צילום: רויטרס)
 

"אם יש לכם שאלות על ההנחיות לבלימת ההתפשטות, אנחנו מבינים את זה, אבל זה בטח לא אומר שאנשים שזקוקים למענה כבר לא יכולים לשוחח עם מרכז החירום שלנו", נכתב בדף הטוויטר של משטרת ברלין.

 

המשטרה פרסמה בטוויטר דוגמאות לחלק מהשאלות המיותרות שהיא מקבלת, שאלות שמונעות מהשוטרים לענות על שאלות חשובות: האם אפשר להזמין הביתה ספר או קוסמטיקאית? האם אפשר לצאת לבלות עם החברים? האם אפשר להזמין את החברים הביתה?

גרמניה ברלין שוטרים משטרה  (צילום: AP)
(צילום: AP)
 

בתוך כך, בבריטניה הזהירו היום את האזרחים ש"ישתעלו בכוונה" על כוחות המשטרה, וצוותי חירום אחרים. ראש התביעה הציבורית בבריטניה מסר שבימים האחרונים פורסמו דיווחים על בריטים שמשתעלים בהפגנתיות מול פניהם של שוטרים. הוא ציין שמעתה מי שיעשה זאת יואשם בתקיפה, ומסתכן בעונש מאסר של שנתיים.

 

גרמניה מזהירה: "זה השקט שלפני הסערה"

בגרמניה מספר הנדבקים בנגיף הקורונה עומד על 36,508 בני אדם. 198 מתו מהנגיף – שיעור תמותה נמוך במיוחד בהשוואה לשאר העולם. ביום ראשון האריכה גרמניה את הסגר, ואסרה על "התקהלויות" של יותר משני אנשים – אלא אם הם חיים באותו בית.

 

שר הבריאות הגרמני, ינס שפאן, אמר היום שגרמניה ערכה בין 300,000 ל-500,000 בדיקות לגילוי קורונה בשבוע שעבר. הוא הוסיף שהיקף הבדיקות מאפשר לבריטניה להרוויח זמן מול הנגיף, ושהמדינה עושה מאמצים כדי להכפיל את הקיבולת ביחידות לטיפול נמרץ. "זה עדיין השקט שלפני הסערה", הזהיר שפאן את הגרמנים. "אף אחד לא באמת יודע מה יקרה בשבועות הקרובים".

 

לותר וילר, נשיא מכון רוברט קוך, אמר שהאסטרטגיה הגרמנית היא להאט את קצב ההתפשטות באמצעות בדיקות ובידוד חולים, הגנה למי שנמצא בסיכון והכפלה של הקיבולת ביחידות לטיפול נמרץ. "אנחנו רק מתחילים את המאבק במגפת הקורונה. המספרים ימשיכו לעלות", הוא אמר.

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: רויטרס
שוטרים בברלין
צילום: רויטרס
מומלצים