שתף קטע נבחר

היולדת שאובחנה כחולה בקורונה שוחררה לביתה: "אקח את התינוק רק כשאבריא"

רוני, תושבת קריית יערים שככל הנראה נדבקה בסעודת פורים משפחתית, ילדה ואובחנה כחולה בנגיף. בנה, שלא נדבק, עבר ברית כשהוריו לא לצידו. כעת היא הועברה לטיפול ביתי: "היו ימים קשים"

הדסה עין כרם (צילום: חורחה נובומינסקי)
בית החולים הדסה עין כרם. ארכיון(צילום: חורחה נובומינסקי)

רוני, תושבת קריית יערים שילדה לפני כעשרה ימים בבית החולים הדסה עין כרם ולאחר מכן אובחנה כחולה בנגיף הקורונה, שוחררה היום (ה') לביתה מבית החולים, לטובת המשך טיפול ביתי.

 

רוני ומשפחתה שהו בבידוד לאחר שנחשפו לחולת קורונה בסעודת פורים, אולם בזמן הבידוד הביתי היא חשה צירי לידה ופונתה לבית החולים, שם ילדה בחדר ניתוח מבודד. מיד לאחר הלידה היא הופרדה מהתינוק, ונלקחה ממנה בדיקה – שאבחנה כי היא חולה בנגיף. מנגד, בנה התינוק לא אובחן כנשא הנגיף.

 

הברית שנערכה בהדסה כשנועה בן יאיר המיילדת מגישה את התינוק (צילום: דוברות הדסה)
הברית שנערכה לתינוק בהדסה(צילום: דוברות הדסה)

 

 

 

 

 

"בזכות הצוות במחלקת הקורונה ולמרות הקושי הנפשי שבריחוק מהתינוק שלי, כשאני בעצם חולה והוא בריא, הצלחתי לעבור את הימים האלו", אמרה רוני. "היה חשוב שנשהה בנפרד כדי שלא אדביק אותו כמובן. זכיתי לתמיכה של אנשי הדסה וידעתי ששומרים עליו בריא ובטוח מכל משמר".

 

בהמשך אובחן גם בעלה של רוני, איציק, כנשא הנגיף קורונה והוא נכנס לאשפוז ביתי, ועל כן ברית המילה לתינוק נערכה בבית החולים ללא נוכחות הוריו. רב העיר ירושלים הרב שלמה משה עמאר הגיע לברית, וההורים צפו בטקס באפליקציית זום. "זה היה קשה אבל מרגש", אמרה רוני. "עד להחלמתי המלאה בני המשפחה המורחבת יטפלו בתינוק. מד"א ייקח דגימות מאיתנו ורק כשהן יצאו שליליות בוודאות – ניקח אותו אלינו הביתה".

 

דורית שורקה, האחות האחראית במחלקת הקורונה בהדסה אמרה: "התקופה מורכבת ולכל המטופלים פה ביחידה קשה להיות רחוקים מהבית. לרוני היה קשה שבעתיים להיות רחוקה רגע אחרי לידה מכולם. היא ידעה שזה לטובת התינוק והמשפחה כמובן והשתדלה להיות חזקה עבורם. עודדנו אותה ותמכנו בה בשל המרחק מבנה הטרי, דאגנו שתתאושש והיה חשוב להרים את רוחה בכל מה שרק אפשר. התמונות, הווידאו, הכול היה למען מצב רוחה ובאהבה גדולה מאיתנו".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: חורחה נובומינסקי
בית החולים הדסה עין כרם. ארכיון
צילום: חורחה נובומינסקי
מומלצים